پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱
۷
وزیر بهداشت:

توصیه رهبرانقلاب ‌برای منع واردات واکسن آمریکایی و انگلیسی بر اساس تحقیقات وسیع علمی و دلسوزانه بود‌/ آمریکا ماسک و دارو به ما نداد، واکسن بدهد؟

دوشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۹ ساعت ۰۸:۰۸
کد مطلب: 751141
توصیه رهبر انقلاب اسلامی در خصوص منع واردات واکسن کرونا از آمریکا و انگلیس بر اساس تحقیقات وسیع علمی و کاملا دلسوزانه برای مردم است. این همه غوغا و جوسازی نکنید. پدر یک خانواده حق دارد مسئولین را از استفاده از داروی مشکوک منع کند
توصیه رهبرانقلاب ‌برای منع واردات واکسن آمریکایی و انگلیسی بر اساس تحقیقات وسیع علمی و دلسوزانه بود‌/ آمریکا ماسک و دارو به ما نداد، واکسن بدهد؟
به گزارش جهان نيوز، سعید نمکی در جلسه ستاد مقابله با کرونای استان ما‌زندران با اشاره به سختی های کشور در ابتدای شیوع ویروس کرونا اظهار داشت: نمی‌توانم نگویم چه ظلمی به ما کردند، اوایل در ‌تامین ماسک و تامین لباس کادر درمان و محافظ ‌دچار مشکل بودیم، آمریکا ‌هر محموله‌ای مربوط به ایران بود را قفل کرد و اجازه واردات نداد.‌

وی با بیان اینکه پس از انقلاب اسلامی این دوره سخت‌ترین روز‌های کشور است چرا که ایران اسلامی هم درگیر با این ویروس هست هم در مقابل ظلم دشمنان ایستاده است که با تحریم‌ها بر ما روا داشتند، افزود: با درایت رهبر معظم انقلاب، همراهی دولت و مردم توانستیم بر مشکلات فائق آییم‌ و در این دوران هیچ بیماری پشت در نماند‌. آمریکایی‌ها در این دوران خیلی برای جابه‌جایی پول برای واردات دارو به ما ظلم کردند و نمونه‌اش پول بلوکه شده ما در کره جنوبی است که به‌خاطر آمریکایی‌ها اجازه جابجایی پول را نداریم، خاطرنشان کرد: آمریکا که برای بیمار ما اجازه واردات دارو را نمی دهد چطور می تواند برای انسان‌های سالم ما اجازه دارو را بدهد.

نمکی با بیان اینکه یک نفر را به دلیل قومیت و یا وضع اقتصادی خاص بر دیگری ترجیح ندادیم، افزود: تا آخرین نفس برای بهبود بیماران کرونایی تلاش کردیم و برخلاف برخی از کشور‌ها ونتیلاتور را از بیمار جدا نکردیم.
 
وی با اشاره به اینکه برای ایران اسلامی مرگ بالای هزار و دویست نفر ناشی از بیماران کرونایی در روز پیش بینی کردند افزود: با مدیریت انجام شده و تدوین طرح شهید سردار سلیمانی و اجرای آن در سطح کشور توانستیم فوتی‌های ناشی از کرونا را به حداقل برسانیم و در مقابل در آمریکا مرگ بیش از سه هزار نفر را تجربه می کنند.‌طرح شهید سلیمانی موجب شد امروز فوت زیر صد نفر را تجربه می کنیم و مرگ حتی یک نفر برای ما ناگوار است.

وزیر بهداشت با اشاره به حاشیه های ایجاد شده در خصوص واکسن وارداتی گفت: لازم است بدانید آمریکایی‌ها در این دوران سخت اجازه جابه‌جایی پول برای واردات دارو به بیماران نیازمند را ندادند.

‌نمکی افزود: توصیه رهبر انقلاب اسلامی در خصوص منع واردات واکسن کرونا از آمریکا و انگلیس بر اساس تحقیقات وسیع علمی و کاملا دلسوزانه برای مردم است. تمامی دارو‌های مورد نیاز بیماران را با دستان بسته در داخل تولید و صادر کردیم.

وی با اشاره به تولید واکسن کرونا با تکیه بر دانش داخلی گفت: در پایان بهار واکسن ایرانی را در تولید انبوه خواهیم داشت و تست واکسن کرونا داخلی بر روی انسان بسیار موفقیت آمیز بوده است.

وزیر بهداشت با بیان اینکه در مازندران هیچ گونه ویروس خطرناک کرونایی جهش یافته مشاهده نشده است گفت: ویروس کرونا در مازندران همان ویروس گذشته است.

نمکی با اشاره به اینکه مازندران استان ویژه‌ای هست، گفت: مدیریت کرونا در این استان با تراکم جمعیت بالا در مقایسه با دیگر استان‌ها بسیار پیچیده و دشوار‌تر است.

وی با تقدیر از تلاش‌های بخش‌های مختلف افزود: اگر چه مازندران سرمایه جنگل‌های هیرکانی، گردشگری و توریست داخلی، دریا و مردمان بسیار صمیمی، سرمایه‌های اجتماعی و ملی را دارد، اما اداره این استان گسترده کار دشواری است.

وزیر بهداشت افزایش دوبرابری تست ها، رفتن خانه به خانه و شناسایی جمعیت آسیب پذیر در روستاها را از مهمترین راه ها برای مقابله با کرونا در مازندران عنوان کرد.

نمکی ‌با اشاره به ابتلای چهار نفر به ویروس کرونای انگلیسی در ایران تصریح کرد: ‌

ابتلای چهار نفر به ویروس جدید انگلیسی را داشتیم که قبلا سه مورد بود از شب گذشته چهارمی معلوم شد که ورودش به کشور از خانواده‌ای که به اروپا مسافرت کرده بودند و برگشتند، ناشی شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
با سلام واحترام
خواهشمند است درخصوص وضعیت مناطق آبی کشور من جمله حضور کارکنان ومشاغل اطلاعرسانی شفاف صورت گیرد متاسفانه ادارات یک شهرستان در برخورد با کارمندان در وضعیت آبی دچار تشکک آرا ونظرات هستند
امین
Iran, Islamic Republic of
اقای نمکی دوروز وزارت انقدر ارزش ندارد که سلامت مردم را به خاطر ان نادیده بگیریم پ=
Iran, Islamic Republic of
بهترین درخواست از وزیر بهداشت!
استعفا وترک صندلی وزارت با توجه به ناکارمدی ایشان است
Canada
آقای نمکی، خیلی بانمکی، فقط همین
Iran, Islamic Republic of
...
United States
من فقط اینو می دونم به آمریکا دوزارم نمی شه اعتماد کرد.
Iran, Islamic Republic of
...