پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰
۱

واکسن فایزر با تهدید ترامپ تأیید شد!

يکشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۰۰
کد مطلب: 751095
یک روزنامه انگلیسی از فشار دولت ترامپ برای تأیید شدن زودهنگام واکسن فایزر توسط سازمان غذا و داروی آمریکا پرده برداشت.
واکسن فایزر با تهدید ترامپ تأیید شد!
به گزارش جهان نيوز به نقل از مشرق، روزنامه انگلیسی گاردین با افشای این موضوع نوشت: مارک میدوز رئیس ستاد کاخ سفید در تماسی تلفنی با «استیون هان» رئیس سازمان غذا و داروی آمریکا را تهدید کرده بود در صورتی که واکسن کرونای شرکت فایزر را تأیید نکند، باید با سمت خود خداحافظی کند.

گاردین با اشاره به اینکه آن تماس تلفنی پس از توئیت دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا اتفاق افتاده است نوشت: ترامپ در آن توئیت، سازمان غذا و داروی آمریکا را لاک‌پشتی بزرگ، پیر و کند توصیف کرد و از رئیس این سازمان خواست فوراً واکسن را تائید کند.

ترامپ در این توئیت به استیون هان گفته بود: واکسن لعنتی را الآن توزیع کنید.» و این هشدار و تهدید ترامپ سازمان غذا و داروی آمریکا را وادار به تغییر زمان‌بندی خود برای تائید اضطراری واکسن فایزر شود.

این در حالی است که کاخ سفید از اظهارنظر در مورد این مسئله خودداری کرده است.

در همین حال، گزارش‌ها حاکی است که سازمان غذا و داروی آمریکا استفاده از واکسن کرونای تولیدی شرکت فایزر را برای افراد بسیار آسیب‌پذیر مجاز دانسته است.

این سازمان واکسن کووید-۱۹ شرکت فایزر را برای استفاده اضطراری مجاز دانست.

این اقدام بدان معناست که میلیون‌ها نفر از افراد بسیار آسیب‌پذیر به زودی واکسیناسیون فایزر آغاز خواهد شد.

طبق گزارش گاردین شرکت فایزر با دولت آمریکا توافق کرده است که ۱۰۰ میلیون دوز واکسن را تا سه ماه آینده تأمین کند که بر اساس این توافق، تزریق واکسن برای عموم رایگان خواهد بود. بر اساس این گزارش واکسن فایزر که در انگلیس و کانادا نیز تائید شده است، به زودی در سراسر آمریکا توزیع خواهد شد.

لازم به ذکر است تأیید واکسن فایزر از سوی  «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا و توزیع آن در این کشور در حالی انجام شده است که مقامات بهداشتی هشدار داده بودند بررسی‌های لازم بر روی این واکسن هنوز به اتمام نرسیده‌اند. همچنین بر اساس گزارش‌ها هزاران پزشک، پرستار و کادر درمانی آمریکا از بیم عوارض جانبی واکسن فایزر، از دریافت این واکسن امتناع کرده‌اند. از زمان آغاز فرآیند واکسیناسیون، تاکنون چندین مورد مرگ، چندین مورد ابتلاء به حساسیت شدید و ابتلای مجدد به کرونا گزارش شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
اگه قرار بود با دستور ترامپ تایید بشه یک هفته قبل از انتخابات آمریکا می شد تا به انتخاب ترامپ کمک کنه نه یک هفته بعد انتخابات ترامپ ...