پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۱۱

روحانی: از مداخله غیرکارشناسی در بورس پرهیز کنید

يکشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۵۶
کد مطلب: 751094
در یکصد و نود و پنجمین جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت که امروز یکشنبه به ریاست حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی رییس جمهور تشکیل شد، رییس سازمان برنامه و بودجه گزارشی از بررسی لایحه بودجه سال 1400 در مجلس شورای اسلامی ارایه کرد و مورد تبادل نظر قرار گرفت.
روحانی: از مداخله غیرکارشناسی در بورس پرهیز کنید
به گزارش جهان نيوز، حجت الاسلام حسن روحانی پس از ارایه این گزارش، تصریح کرد: لایحه بودجه ماحصل مطالعات و بررسی تفصیلی و همه جانبه کارشناسان خبره دولت درخصوص الزامات و اقتضائات اقتصادی کشور بوده و این بودجه براساس قواعد و شرایط کشور تهیه و تنظیم شده است.

رییس جمهور افزود: دولت همواره از نظرات مشورتی کارشناسان و فعالان اقتصادی استقبال کرده و همچنین پذیرای دیدگاه ها و پیشنهادهای اصلاحی نمایندگان محترم در مجلس بوده اما دگرگون کردن شاکله و ساختار بودجه، مطمئنا غیرقابل قبول است.

روحانی گفت: زمان بررسی بودجه، زمان تغییر قوانین و قواعد اصلی فعالیت های اقتصادی نیست و نباید موجب شود که فعالان اقتصادی که پیشران امور توسعه کشور  به شمار می روند دچار سردرگمی شوند از سوی دیگر تصمیمات بودجه ای نباید به هیچ وجه معیشت مردم بویژه قشرهای ضعیف و کم برخوردار را تحت فشار قرار دهد.

در ادامه این جلسه رییس سازمان بورس گزارشی از وضعیت بازار سرمایه ارایه کرد و رییس جمهور  با تاکید بر اینکه بازار بورس یک نهاد اصلی در ایجاد و حفظ تعادل در اقتصاد کشور است، اظهارداشت: بورس بستر معاملاتی شفاف است و دولت همواره در پی تقویت و حمایت بازار بورس بوده و اولین گام و شرط حمایت و تقویت از این بازار را قاعده مندی و رعایت قانون در آن می داند.

 روحانی با بیان اینکه بورس سازوکارهای ویژه خود را دارد، تاکید کرد: سیاست گذاری های آن نیز باید از طریق شورای عالی بورس انجام گیرد و از مداخلات غیر کارشناسی در بورس باید پرهیز شود.

رییس جمهور  افزود: رسالت این بورس، کشف قیمت واقعی محصولات بوده و سیاست اصولی دولت این است که قیمت گذاری کالاها بر اساس مکانیزم عرضه و تقاضا و قواعد بازار رقابتی صورت گیرد که این مسئله در نهایت به نفع بازار، تولیدکننده و مصرف کننده واقعی است.

رییس جمهور با اشاره به برنامه های دولت برای کنترل و مقابله با  افزایش بی دلیل قیمت‌ برخی کالا ها، تصریح کرد: دولت همواره بر اساس سیاست های اصلی خود مبنی بر تقویت بازار سرمایه با محوریت بورس، تلاش دارد با تسهیل فعالیت ها و کاهش محدودیت ها و اعتماد به شرکت های با سابقه و خوشنام و موثر که با ثبات رویه و با رعایت مقررات عمل کرده اند و همواره موجب رونق بازارهای داخلی و خارجی بوده اند، زمینه افزایش فعالیت و خرید و فروش در بورس کالا را فراهم کند.
برچسب ها: حسن روحانی
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
چرا مشکل تورم از سال 1392 تاکنون در ایران حل نمی‌شود؟
Iran, Islamic Republic of
مذاکره روحانی، ظریف و عراقچی و... با آمریکا و کشورهای اروپایی مشکلات زیادی در ایران به وجود آورده است..
Iran, Islamic Republic of
بایدن باید به نقش مخرب آمریکا در خاورمیانه پایان دهد
Iran, Islamic Republic of
اگرحرکت دولت به سمت رفع مشکلات مردم است/ پس چرا دولت ازسال 1392 تاکنون برای رفع مشکلات مردم و کشور هیچ کاری نکرده است و نمی کند و همچنان نیز ادامه دارد.
Iran, Islamic Republic of
آقای رئیس جمهور برجام خیر و برکت زیادی برای کشور نداشت قیمت 131 میلیونی پراید واقعیت دارد؟
Iran, Islamic Republic of
دولت خودش دخالت نکنه بورس روند عادی خودش رو می ره!
Iran, Islamic Republic of
بورس فقط با گرانی دلار و کالاها رشد میکند
فقط بخاطر منافع درصدی خاص
این نابودگر معیشت مردم را ببندید
Iran, Islamic Republic of
کسی نیست که پاسخگوی این وضعیت باشد.?!!!
Iran, Islamic Republic of
چرا روحانی در برابر گرانی سکوت کرده
Iran, Islamic Republic of
در همسانسازی حقوق بازنشستگان حق بازنشستگان تامین اجتماعی ضایع گردید کی اصلاح میگردد ؟
حقوق بازنشستگان کشوری دومیلیون اضافه شد ولی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی ۵۰۰ هزار تومان !!!!!!!
بازنشسته مخابرات منطقه تهران
Iran, Islamic Republic of
سلام. حالا اگر اولویت اول بازنشستگان هستند پس چرا امروز که 21 دی هست، مبلغ سود سهام ترجیحی سال 1398 هنوز پرداخت نشده است؟
بازنشسته مخابرات منطقه تهران