پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱
۱

وقتی کار قماربازان به فروش کفش می‌رسد!

يکشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۴۵
کد مطلب: 751082
یکی از دوستای من ۴۰ میلیون تومان تو این سایتهای قمار گذاشت، باخت، اون یکی رفیقم مغازه‌دار بود، به جایی رسیده بود که کتونی‌هاش می‌فروخت، میریخت تو سایت، هی می‌باخت، یبار نبرد...
وقتی کار قماربازان به فروش کفش می‌رسد!
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، سایتهای قمار و شرط‌بندی در سراسر دنیا کاربران زیادی را به خود جذب کرده و با سوء‌استفاده از کاربران، درآمدهای میلیونی و میلیاردی را نصیب گردانندگان خود می‌کند.

این سایتها به نحوی برنامه‌ریزی شده‌اند که کاربران را وسوسه می‌کنند و کاربر پس از یک مرتبه برنده شدن در یک بازی، ترغیب می‌شود که در بازی‌های دیگر شانس خود را دوباره امتحان کند که این امر با توجه به ریسک بالایی که دارد می‌تواند کاربر را یک باره از اوج به زیر بکشاند.

عمده شعارهای تبلیغاتی توسط سایتهای شرط‌بندی و قمار با عناوینی همچون "پولدار شدن آسان است" یا "چند برابر کردن پول" صورت می‌گیرد و گردانندگان این سایتها با تبلیغات در فضای مجازی مخصوصاً شبکه‌های اجتماعی، نوجوانان ‌و جوانان را به دام می‌اندازد.

افراد با ورود به این قبیل سایتها، به طمع به دست آوردن پول بیشتر، ترغیب شده تا برد خود را افزایش داده یا باخت خود را جبران کنند که در نهایت باعث گرفتار شدن بیشتر آنها در دام گردانندگان این سایت‌ها می‌شود و نتیجه‌ای جز اعتیاد به قمار و شرط‌بندی ندارد.

گردانندگان سایتهای قمار و شرط‌بندی به‌صورت حساب شده شرکت‌کنندگان در این سایتها را با اندکی سود تطمیع کرده تا مبالغ بالاتری را برای ادامه فعالیت خود سرمایه‌گذاری کنند تا در فرصت مناسب تمام سرمایه قربانی را بالا بکشند.

در سالهای اخیر تعداد زیادی از کاربران این سایتها که عمدتاً نوجوان و جوان هستند، در گرداب این سایتها قرار گرفته و اندوخته مالی خود را از دست داده‌اند.

در ادامه شرح آنچه را که برای تعدادی از مالباختگان این سایتها به وقوع پیوسته، می‌خوانید:

سلام، من از سال ۹۴ دارم قمار می‌کنم، هر ماه که حقوقم رو می‌گیرم، حتماً باید بازی کنم، از وقتی وارد سایت شدم حتی هزار تومن هم نتونستم پس‌انداز کنم و کلی قرض و بدهی هم دارم اما این کوفتی رو نمی‌تونم ترک کنم، زندگی برام نذاشته، خودم می‌دونم پولم داره میره ولی نمی‌تونم بزارم کنار.

"من کارگر یک شرکت تولیدیم، چهار سال درگیرش بودم، جوری که پول نزولی می‌گرفتم قمار می‌کردم تا اینکه پول نزولیم رسید ۲۰ میلیون و خونوادم نجاتم دادن، از اسمش مشخصه قمارباز نه قماربرنده!"

"من از همه مردم خواهش می‌کنم حتی برای کنجکاوی هم داخل این سایتها نشن، چون واقعاً عین باتلاق آدم میکشونه تو خودش و هرچی هم دست و پا بزنی بدتر درگیرش می‌شی، من دو سال پیش هر روز می‌رفتم قهوه‌خونه و توی سایتهای قمار بازی می‌کردم، با رقمهای زیر ۱۰ هزار تومان و همیشه هم می‌گفتم برای سرگرمی این کارو می‌کنم و پول کمی هم میذارم اما بدبختی اونجا بود که یک بار ۴۰۰ هزار تومان برنده شدم و بهم مزه کرد و من حسابی درگیر شدم و اینبار زیر ۲۰۰ هزار تومان شارژ نمی‌کردم، من توی دوره یک ساله بالای ۴۰ میلیون تومان ریختم توی این سایتها و جدای اینکه پولم از بین رفت، دو سال افسردگی شدید داشتم و از کار بیکار شدم، کاشکی هیچ موقع اون چهارصد هزار تومن نمی‌بردم."

"یکی از دوستای من ۴۰ میلیون تومان تو این سایتهای قمار گذاشت، باخت، اون یکی رفیقم مغازه‌دار بود، به جایی رسیده بود که کتونی‌هاش می‌فروخت، میریخت تو سایت، هی می‌باخت، یبار نبرد، خورد خورد میرخت، شد ۹۰ میلیون تومان، فقط به چشمم دیدم و میدونم پول رهن مغازم گرفت، ریخت تو سایت، یکی دیگه فقط ۸۰ میلیون تومان باخت تو سایت "پویان مختاری"؛ خلاصه من یکی ندیدم که تو این سایتها ببره، ان‌شاءالله نسلشون منقرض شه."

"اول هزار تومنت میشه پنج هزار تومان بعد میشه ۱۰ هزار تومان بعد همینطوری ذوق می‌کنی میشه ۵۰۰ هزار تومان یهو بازی می‌کنی میگی شده ۲۵۰ هزار تومان عیب نداره، بازم ضرر نکردم، ۲۴۹ هزار تومان سود کردم ولی کم‌کم میشه صفر تومن، میگی باشه بذار حداقل همون پول اولیه رو داشته باشم ولی آخرش هیچ..."

موارد مذکور، تنها تجربه تعداد اندکی از افرادی بود که در دام سایتهای قمار و شرط‌بندی گرفتار شده‌اند؛ آسیبهای روانشناختی نظیر افسردگی، اضطراب، خود کم‌بینی و آسیبهای جسمی از قبیل بدخوابی، کم‌خوابی، مشکلات ارتباطی و آسیبهای بازداشت شدن و حتی اقدام به خودکشی در پی باخت‌های پی‌درپی، از تبعات فعالیت در این سایتها برای افراد مخصوصاً جوانان و نوجوانان‌ است.

پلیس فتا همواره از کاربران فضای مجازی خواسته از عضویت و فعالیت در این سایتها خودداری کنند و سرمایه‌ای را که به سختی به دست آورده‌اند، دست‌مایه سوء‌استفاده عده‌ای سودجو قرار ندهند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


...