پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱
۱

اولین گروه از مدارس بازگشایی می‌شود +جزئیات

شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۹ ساعت ۲۳:۱۴
کد مطلب: 751022
عضو ستاد ملی مقابله با کرونا با تاکید بر اینکه باید بیش از پیش به تولید واکسن ایرانی کرونا توجه شود، گفت: مدارس با جمعیت کم در مناطق آبی بازگشایی می‌شود.
اولین گروه از مدارس بازگشایی می‌شود +جزئیات
به گزارش جهان نيوز، سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی عضو ستاد ملی مقابله با کرونا صبح امروز (شنبه) در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا که به ریاست رئیس جمهور برگزار شد، گفت: گزارشی که وزارت بهداشت از آخرین وضعیت کرونا در کشور ارائه کرد نشان دهنده وضعیت ناپایدار در شمال کشور است که به نظر می‌رسد تیم‌های اضطراری که قبلاً گفته‌شده باید با قوت و سرعت بیشتری عمل کنند وگرنه ممکن است کرونا به کل کشور سرایت پیدا کند.

عضو ستاد ملی مقابله با کرونا با در مورد برنامه واکسیناسیون نیز گفت: در در مورد پلتفرم‌هایی که وجود دارد، چه تولیدات خارجی و چه تولیدات داخلی و چه تولید مشترک و اینکه به چه نحوی برای گروه‌های اجتماعی واکسیناسیون انجام شود پیشنهادم این است که با توجه به کمبود تعداد واکسن، آن‌هایی که سابقه بیماری کرونا دارند و سطح ایمنی مناسب دارند، باید در اولویت بعدی قرار بگیرند و در اولویت اول باید به آن افراد پرخطری که بیماری را نگرفتند، واکسن بزنیم تا به ‌اندازه افرادی که این بیماری را گرفته‌اند سطح ایمنی آنها نیز افزایش پیدا کند و بعد کل جمعیت را واکسیناسیون کنیم.

قاضی‌زاده هاشمی در مورد طول مدت تولید واکسن اظهار داشت: مسئله مهم این است که با این حجم تولید واکسنی که پیش‌بینی می‌کنند، ممکن است 15 ماه طول بکشد که دوره طولانی است و باید این روند تسریع داده شود و به افزایش حجم تولید داخل کمک کنیم تا در یک دوره دو سه‌ماهه و حداکثر چهارپنج‌ماهه این حجم از واکسن تولید و تزریق شود.

عضو ستاد ملی مقابله با کرونا با تاکید بر اینکه باید بیش از پیش به تولید واکسن ایرانی کرونا توجه شود اظهار داشت: همه دستگاه های تحقیقاتی و اجرایی کشور باید همه امکانات خود را بسیج کنند تا بتوانیم در روند تولید اولیه و تولید انبوه واکسن کرونا شتاب بدهیم؛ ما هم در مجلس به عنوان نهاد نظارتی این موضوع را پیگیری خواهیم کرد.

وی در خصوص بازگشایی مدارس نیز اظهار داشت: در این جلسه قرار شد در مناطق آبی که مناطق کم‌خطر است، مدارس با جمعیت کم شروع به فعالیت کنند و در مناطق زرد و آبی، پایه اول و دوم ابتدایی و همچنین دروس کارگاهی و عملی شروع به کار کنند، اتفاق خوبی است و امیدوارم پروتکل‌ها رعایت شود و باعث خیزش دوباره بیماری کرونا و موارد انگلیسی و اروپایی در کشور نباشیم تا دوباره ما را به آن فاز نامناسب نبرد.

نایب‌ رئیس اول مجلس با اشاره به گله‌مند بودن وزارت بهداشت از تجمعات و عدم رعایت پروتکل‌ها توسط برخی از مسئولین گفت: توجه داشته باشیم که رعایت قانون در همه امور و دستوراتی که مقام معظم رهبری می‌دهند باید باشد وگرنه نمی‌توان گفت که فقط در حوزه بهداشت قانون‌مدار باشیم و در سایر موارد قانون‌مدار نباشیم.

وی افزود: عالی‌ترین کسی که باید قانون را رعایت کند و مجری قانون اساسی است، رئیس‌جمهور است. رئیس‌جمهور و دولت باید در رأس پاسداری از قانون باشند که بعد سایرین هم در امور پاسداری کنند. وقتی‌که در موارد مختلفی که دستورات صریح قانونی هست مقاومت می‌بینیم و بخش‌نامه‌ها طوری تنظیم می‌شود که خلاف قانون است یا اجرا نمی‌شود و یا جاهایی که دستورات مقام معظم رهبری اجرا نمی‌شود، ما نمی‌توانیم بگوییم فقط دستورات مقام معظم رهبری در حوزه بهداشت و کرونا مقدس است و اجرا کنیم و در سایر حوزه‌ها مانند اقتصاد و سیاست خارجی اجرا نمی‌کنیم. این را کسی از ما نمی‌پذیرد. 

عضو ستاد ملی مقابله با کرونا تصریح کرد: وقتی مقام عالی دولت رفتارش این‌گونه باشد، نمی‌شود از دیگران رعایت قانون را توقع داشت. این نحو رفتار، رفتار نادرستی است، یعنی استفاده موردی از قانون و در جایی که ما صلاح می‌دانیم، باعث می شود که دیگران هم زیر بار نمی‌روند و بعد نتیجه کلی‌اش این می‌شود که هیچ‌کس هیچ قانونی را رعایت نمی کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
جالبه ... تا وقتی از کشتار با واکسن امر یکایی مطمئن بودند همه جا تعطیل
اما ورود ان که ممنوع شد ، سریع مصوب شد سفر ها ازاد و مدارس ازاد ....!!