کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ترامپ از انتقال مسالمت‌آمیز قدرت پشیمان شد

20 دی 1399 ساعت 21:10

روزنامه نیویورک تایمز گزارش داد که رئیس جمهور آمریکا از سخنان روز پنجشنبه خود درباره انتقال مسالمت‌آمیز قدرت به بایدن ابراز پشیمانی کرده است.


به گزارش جهان نیوز، شبکه خبری الجزیره به نقل از روزنامه آمریکایی «نیویورک تایمز» خبر داد که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا پشت درهای بسته به صراحت اعلام کرده که استعفا نخواهد داد.

بر اساس نوشته روزنامه نیویورک تایمز، ترامپ همچنین پشیمانی خود از سخنان روز پنجشنبه و تعهدش درباره انتقال مسالمت‌آمیز قدرت به «جو بایدن» رئیس جمهور منتخب را ابراز داشته است.

روز گذشته نیز سه نفر از مشاوران کاخ سفید به شبکه خبری سی‌ان‌ان گفتند که دونالد ترامپ هیچ قصدی برای کناره‌گیری از قدرت ندارد.

یکی از مشاوران وی نیز احتمال کناره‌گیری ترامپ از قدرت در اندک روزهای باقیمانده از دوران ریاست جمهوری وی را «هیچ» ارزیابی کرد.

یکی دیگر از مشاوران نیز با «صفر» دانستن احتمال کناره‌گیری ترامپ گفت: «وی فکر نمی‌کند که مرتکب خطایی شده باشد».

این در حالی است که کنگره آمریکا سخت دنبال برکناری ترامپ از طریق متمم ۲۵ قانون اساسی یا استیضاح وی است.
 
«نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا بامداد روز شنبه (به وقت تهران) به نشست حزب دموکرات درباره تحولات اخیر حمله به کنگره توسط طرفداران ترامپ اشاره کرد.

وی گفت: «امیدواری اعضا این است که رئیس جمهور فورا استعفا دهد. اما اگر وی این کار را انجام نداد من به کمیسیون‌ها دستور دادم تا برای پیشبرد متمم 25 قانون اساسی و استیضاح آماده باشند».

حملات چهارشنبه شب طرفداران ترامپ به کنگره سبب شده تا نمایندگان و سناتورهای آمریکایی به فکر برکناری زودهنگام ترامپ بیفتند.

در جریان حمله طرفداران ترامپ به ساختمان کنگره دست کم چهار نفر کشته و ده‌ها نفر دیگر مجروح شدند.


کد مطلب: 751019

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/751019/ترامپ-انتقال-مسالمت-آمیز-قدرت-پشیمان

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com