پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۳
۲۲

چه کسی تصویر حاج قاسم را در غزه پاره کرد؟ +عکس

شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۴۷
کد مطلب: 751014
جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس)، هفته گذشته از بازداشت فردی خبر داد که اقدام به پاره‌کردن تصاویر شهید سپهبد قاسم سلیمانی، فرمانده فقید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در غزه کرده بود.
چه کسی تصویر حاج قاسم را در غزه پاره کرد؟ +عکس
به گزارش جهان نيوز، رسانه‌های عرب‌زبان، پنج‌شنبه دو هفته پیش (۱۱دی‌ماه) از بازداشت فردی به نام «الشیخ مجدی المغربی» در غزه به جرم پاره‌کردن بنر حاوی تصویر سردار شهید، سپهبد قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خبر دادند.

برخی رسانه‌های جریان سعودی و آمریکایی در منطقه، این اتفاق را بهانه‌ای برای حمله به ایران و مقاومت در منطقه و غزه، قرار دادند و تلاش کردند چنین وانمود کنند که غزه همسو با مقاومت نیست.

اما «مجدی المغربی» کیست؟ و چه سابقه‌ای دارد؟
ویدئوهای سخنرانی‌های این شیخ وهابی در مساجد شهر «رفح» در منطقه غزه به‌ویژه از آغاز بحران در سوریه، در شبکه‌های اجتماعی اینترنتی در دسترس است.

او فردی ناشناخته نیست و سخنرانی‌های داغی علیه مذهب تشیع، ایران و جبهه مقاومت، با هدف تحریک جوانان اهل غزه برای رفتن به سوریه و جنگ علیه دولت بشار اسد، از او منتشر شده است.

شیخ «مجدی المغربی» عضو جمعیت به‌اصطلاح خیریه «بن‌باز» در غزه است و بیشتر ویدئوهای او را نیز صفحه یوتیوب همین خیریه منتشر می‌کند. «عبدالعزیز بن باز» از مفتیان برجسته وهابی اهل پایتخت عربستان سعودی بود که فتوای کافر بودن شیعیان را صادر کرده بود.

«مجدی المغربی» در سخنانی در تاریخ ۳۰ ژانویه ۲۰۱۵ میلادی در مسجدی در رفح، از اینکه کتاب‌هایی با موضوع «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان یا برخی مقامات جمهوری اسلامی ایران در منطقه غزه به فروش می‌رسد یا کلاه‌ها و لباس‌هایی با نام مبارک «امام حسین» علیه‌السلام در بازار غزه یافت می‌شود، به‌شدت ابراز خشم کرده بود.
 

«المغربی» هم مانند مفتی اعظم آل‌سعود، برای تهییج طرفداران خود، شیعیان را کافر می‌داند و مدعی است که شیعیان خداپرست نیستند، بلکه به جای خدا، اهل بیت علیهم‌السلام را عبادت می‌کنند و همزمان در حال کشتار اهل سنت در عراق و سوریه و لبنان هستند.

او همچنین در سخنرانی‌هایش همچون سرکردگان معنوی داعش، صهیونیست‌ها را هم دشمن می‌داند اما می‌گوید که مبارزه با شیعیان به‌عنوان «دشمن باطنی» در اولویت قرار دارد.

این شیخ وهابی در سخنرانی دیگری در ۲۶ آوریل ۲۰۱۳ میلادی با عنوان «سوریه شما را فریاد می‌زند» جوانان اهل غزه را به رفتن به سوریه دعوت می‌کند و می‌گوید که ایران و آمریکا برای کشتن اهل سنت در سوریه دست در دست هم داده‌اند و اکنون باید برای نجات آن‌ها به سوریه رفت.

پس از دستگیری این فرد تکفیری در غزه، جریان رسانه‌ای سعودی و آمریکایی نیز دست به کار شده و فرصت را برای تبلیغات علیه ایران مناسب دیدند. از رادیو الحره آمریکا تا روزنامه‌های چاپ عربستان سعودی و صفحات شخصی مفتیان وهابی در فضای مجازی، همگی شروع به جریان‌سازی خبری کردند.

منذر آل الشیخ، فعال رسانه‌ای سعودی: هر کسی بگوید حماس از ماست و ما از حماس هستیم، خبیث است

در ادامه باید به این نکته نیز اشاره کرد که خشم و عصبانیت جریان وهابی تکفیری در غزه به جهت نصب بیلبوردهای شهید سلیمانی و بازداشت شیخ المغربی به جرم پاره‌کردن تصاویر شهید سلیمانی با خشم صهیونیست‌ها نیز همراه شده است.

«آویخای ادرعی» سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی روز سه‌شنبه هفته گذشته ضمن بازنشر توئیتی از تصویر بیلبوردی مزین به عکس سردار شهید «قاسم سلیمانی» در صفحه کاربری خود در توییتر در زیر آن نوشت: «تصویری بزرگ از قاسم سلیمانی در خیابان‌های غزه.»

وی در ادامه با ادبیاتی که نشانه خشم او از این اتفاق داشت، افزود: «یک پرسش از آقایان در غزه دارم. آیا از عرب‌ها انتظار دارید با شما و آرمان‌های‌تان همدردی کنند در حالی که با کسانی که چهار پایتخت عربی را اشغال کردند، هم‌پیمان هستید؟»

شاید بسیاری از مردم ندانند که جریان تکفیری وهابی و داعشی به سرکردگی امثال «مجدی المغربی» در منطقه غزه، در اقلیت مطلق به سر می‌برند؛ این در حالی است که رسانه‌های معاند در سال‌های گذشته در راستای اثبات خلاف این واقعیت و ضد ایرانی نشان‌دادن اهالی غزه تلاش کرده‌اند تا شیعیان و ایرانیان را به موضع‌گیری علیه مسلمانان انقلابی و مجاهد غزه برانگیزند.

ناصبی‌بودن اهالی غزه نیز دروغ دیگری است که برخی محافل تلاش دارند به این منطقه نسبت داده و ازین دریچه با کمک‌های جمهوری اسلامی ایران به مقاومت غزه مخالفت کنند؛ این در حالی است که مساجد و مقامات متعددی در منطقه غزه به نام اهل بیت علیهم‌السلام مزین است و مردم این منطقه، احترامی زیادی را برای اهل بیت علیهم‌السلام قائلند.

همچنین هم پارسال و هم امسال، منطقه غزه شاهد مراسمات مختلفی برای یادبود و بزرگداشت سردار شهید قاسم سلیمانی، فرمانده شیعه نیروی قدس سپاه پاسداران بود. پارسال و پس از ترور شهید سلیمانی، پنج مراسم ختم بزرگ در غزه از سوی گروه‌های مختلف برپا شد. امسال نیز تمامی برنامه‌ها و مراسمات در قالب جشنواره فرهنگی ملّی «شهید القدس» از سوی گروه‌های مقاومت در غزه برگزار شده است.

دوشنبه هفته گذشته هم مراسم بزرگی در غزه با حضور اقشار مختلف ساکنین این منطقه برگزار و پیام خانم «زینب سلیمانی» دختر شهید سلیمانی نیز در این مراسم قرائت شد. یک روز پیش از آن نیز نشستی با حضور تحلیلگران و رهبران گروه‌های مختلف مقاومت در غزه برای بررسی شخصیت شهید قاسم سلیمانی برگزار شد که بیانگر عشق و علاقه مردم این دیار به جمهوری اسلامی ایران و سرداران شیعه‌مذهب جبهه مقاومت اسلامی است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
در همه جا نفوذی است
سید سجاد
Iran, Islamic Republic of
با سلام با میدان صدام در غزه چه می کنید و چه می گویید؟؟؟؟؟؟
علی
Iran, Islamic Republic of
صدام در یک برهه ای حمایت خیلی خوبی از سوریه و فلسطین داشت که البته اثر اون خیلی باقی نمانده ولی برای مردم فلسطین فراموش نشدنی است
Iran, Islamic Republic of
...
ابوذر
Iran, Islamic Republic of
حال بماند که بهترین دفاع، حمله هست..
United Kingdom
تمام مشکلات بابت طرفداری از فلسطین است؟؟؟؟!!!!!
Iran, Islamic Republic of
یعنی میگی مشکلات کرونا که الان کشورت انگلستان رو هم گرفته تقصیر فلسطینه؟
Iran, Islamic Republic of
تو رو چه به ایران . تو نشستی از توی انگلستان و نگران کشور ما شدی؟
Iran, Islamic Republic of
آی حالم بهم میخورهخ از اونهاییکه رفتن خارج از کشور رو الان دلسوز کشور شدن؟ ...
Iran, Islamic Republic of
...
شهروند
Iran, Islamic Republic of
. در عالم سياست هيچ كس هميشه دوست نيست همانطور كه به همين صورت دشمن نيست.
Iran, Islamic Republic of
البته سیاستی که بر پایه تفکرات مادی و عاری از خدا و دین پایه ریزی شده باشه , همینگونه است که شما می گویید.
رضا
Iran, Islamic Republic of
.ن..
سید
Iran, Islamic Republic of
بابا اینا برای صدام مراسم تشییع گرفتند و ما را هم رافضی می دونند سعی نکنیم تطهیرشون کنیم..
Iran, Islamic Republic of
الان شما و امثال تو که شعار "نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران" می دادید نگران ایران شدید ؟ .
Iran, Islamic Republic of
معلومه خیلی بی بی سی و اینترنشتنال نگاه میکنی..
Iran, Islamic Republic of
حرفهای بی بی سی
Iran, Islamic Republic of
اسمت رو نوشتی سید ولی حتی کوچکترین آموزه دینت رو نمیدونی دفاع از مظلوم جز دینه و اگر انجام ندی اصلا مسلمان نیستی
سید سجاد
Iran, Islamic Republic of
با سلام
دوست عزیزی که زود در مورد دیگران قضاوت می کنی توی مملکت خودمون چند میلیون نفر بخاطر دیگرانی که به ما علاقه ندارن باید توی فشار اقتصادی قرار بگیرند تا شما راضی بشید و بگید که مسلمونیم.
ابوذر
Iran, Islamic Republic of
سید جان مشکلات کشور به دلیل اختلاس ها و مسئولین مشکل دار هست نه حمایت از مقاومت..
سید
Iran, Islamic Republic of

الان چطوری از یک جمله من به این نتیجه رسیدی
خدا اول من رو بعد هم شما رو هدایت کنه انشاالله
Iran, Islamic Republic of
گذشته ازین که ابن تیمیه عقاید یهودی دارد،(مطابق ایه ۱۲۰ سوره مبارکه بقره)وهابیها هم که رابطه صمیمی با صهیونیزم دارند یهودی هستند.