کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

حکایت آیت‌الله کعبی از یک جاسوس منبری

20 دی 1399 ساعت 11:24

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان گفت: شخصی را داشتیم که در قم خطیب و منبری بود، اما سرویس‌های اطلاعاتی پسر او را جذب کرده و او را در بی‌بی‌سی فعال نموده و پس از آن وقت ملاقات از او گرفته و در ترکیه با او قرار گذاشتند و او را از راه به در کردند.


به گزارش جهان نیوز، آیت‌الله عباس کعبی عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان و از استادان حوزه علمیه قم اخیراً طی سخنانی در نشست "حوزه های علمیه و آنتی تز انقلاب" پیرامون بحث نفوذ گفته است: آمریکا، رژیم صهیونیستی، انگلیس و سرویس های جاسوسی شبانه روزی در حوزه نرم افزاری و سخت افزاری در حال فعالیت هستند و یکی از محورهای کار آنان نفوذ در روحانیت و حوزه های علمیه است.

او سپس به برگزاری یک همایش در واشنگتن پس از فتنه 88 توسط یک روحانی فراری اشاره کرده و تصریح می‌کند: جمع بندی آن همایش این بود که روشنفکرها قبل از انقلاب به گونه ای عمل کردند که در مقایسه با حرکت روحانیت از آنان شکست خوردند و روحانیت موفق به انقلاب شد و آن را تثبیت نمود؛ در این همایش این سؤال را مطرح کردند که در حال حاضر چه کاری باید انجام دهیم؟ که به این نتیجه رسیدند باید گفت‌وگویی را با روحانیت آغاز کرده تا بتوانند مجموعه‌ای از روحانیون را با خود همراه نمایند.

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت‌ا... کعبی می‌افزاید: ما شخصی را داشتیم که در قم خطیب و منبری بود اما سرویس‌های اطلاعاتی پسر او را جذب کرده و او را در بی بی سی فعال نموده و پس از آن وقت ملاقات از او گرفته و در ترکیه با او قرار گذاشتند و او را از راه به در کردند.

در صحبت‌های این عضو مجلس خبرگان رهبری همچنین می‌خوانیم:
"نفوذ افسانه نیست؛ بلکه هم طراحی نظری دارد و هم واقعیت‌های میدانی؛ سرویس‌های اطلاعاتی از راه‌هایی همچون مباحث جنسی، پول، شهرت، جاه طلبی و... وارد شده و بر روی نقاط ضعف افراد کار کرده و او را جذب می نمایند...دشمن امروز کار می کند که مدرسه علمیه بسازد و مرجعیت تراشی کند و این مباحث جزو واقعیت‌هاست؛ از نفوذ مهمتر، شرکت های تجاری است که دشمنان برای اطرافیان برخی از افراد دارای عنوان قابل توجه فراهم کرده و آنان را وابسته اقتصادی خود کرده و از طریق این شرکت‌ها کارهای خود را انجام می دهند و در مورد این داستان نیز مصداق های قابل توجهی وجود دارد.

*علیرغم تقلای دشمن برای باز کردن معبر نفوذ در قم اما می‌توان با صراحت تمام ابراز کرد که آنها در این زمینه به در بسته خورده‌اند و صلابت و بصیرت و عقلانیت روحانیت و فقه شیعه اجازه نفوذ را به دشمن نداده است.

مقوله‌ای که بازتاب آنرا می‌توان در معاضدت حوزه علمیه به انقلاب اسلامی و جهاد 41 ساله طلّاب حوزه علمیه در عرصه‌های مختلف کشور و کمک به مردم در سخت‌ترین میادین به رأی‌العین مشاهده کرد.

در این میان البته دقت نظر زعمای حوزه و رجال علمیه در قطور سازی بیشتر دیوارهای محافظت از حوزه و حوزویان در مقابل نفوذ و انحراف یک رسالت همیشگی است که در کلام آیت‌ا... کعبی نیز جلوه‌گر شد.


کد مطلب: 750964

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/750964/حکایت-آیت-الله-کعبی-یک-جاسوس-منبری

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com