کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

دریافت مشاوره قبل از خرید دارو در ایران راه اندازی شد

20 دی 1399 ساعت 10:48


آیا تاکنون برای شما پیش آمده است که یک دارو را از داروخانه تهیه کنید و بعد متوجه شوید که آن محصول کارایی مورد نظر را برای شما ندارد و با آنچه که در ذهن شما بوده، کاملا متفاوت است؟ آیا تابحال به دلیل عدم آگاهی از نحوه درست مصرف یک دارو، دچار عوارض شده‌اید؟ آیا دقت کرده‌اید که یک مشاوره تخصصی پیش از تهیه دارو چقدر می‌تواند در انتخاب موفقیت‌آمیز شما موثر باشد؟ اصلا تاکنون در مورد داروخانه آنلاین و خرید اینترنتی دارو چیزی شنیده‌اید؟ در این مطلب همراه ما باشید تا اهمیت مشاوره قبل از خرید دارو را با یکدیگر مرور کنیم.

اولین داروخانه در ایران
امروزه کمتر پیش می‌آید که از سر یک چهارراه عبور کنیم و چشممان به یک داروخانه نیفتد. اما شاید تاکنون از خود نپرسیده باشید که اولین داروخانه چه زمانی شروع به کار کرد! بررسی‌ها نشان می‌دهند که از زمان ناصرالدین شاه قاجار بود که نخستین داروخانه به سبک آنچه که امروز مشاهده می‌کنیم، در ایران افتتاح شد. قبل از آن، مردم برای خرید دارو به عطاری‌ها می‌رفتند. پیش از آنکه داروخانه‌های مدرن در ایران شروع به کار کنند، در سبزه میدان تهران عطاری‌هایی وجود داشتند که وظیفه تامین دارو برای بیماران را برعهده گرفته بودند. "شورین" یک داروساز آلمانی بود که در دوره قاجار در دارالفنون تدریس می‌کرد و سپس به فرمان ناصرالدین شاه نخستین داروخانه مدرن را در خیابان ناصر خسرو تهران تاسیس کرد.

شروع به کار داروخانه های اینترنتی
فروشگاه‌های اینترنتی فروشگاه‌های نوپایی هستند که آغاز به کار آنها به همین دهه اخیر باز می‌گردد. در این میان داروخانه‌های آنلاین نیز یکی از این فروشگاه‌های اینترنتی هستند که مدت زمان زیادی از افتتاح آنها نمی‌گذرد و شاید حتی بسیاری از افراد اسم آنها نیز به گوششان نخورده باشد. تاسیس داروخانه‌های آنلاین در پاسخ به نیاز دنیای امروز صورت گرفت تا به این طریق دیگر احتیاجی نباشد جهت تهیه هر نوع دارو، به دنبال یافتن داروخانه در شهر سرگردان شد. اکنون چند سالی هست که داروخانه‌های آنلاین چشم‌اندازی نوین از تکنولوژی مدرن قرن بیست و یکم را پیش روی جهانیان به نمایش گذاشته‌اند.

در یک داروخانه اینترنتی شما می‌توانید کلیه داروهای بدون نسخه را به راحتی خریداری کرده و مورد مصرف قرار دهید. یعنی اگر مثلا به دنبال خرید قرص زینک پلاس هستید، لازم نیست حتما نسخه پزشک داشته باشید بنابراین با مراجعه به داروخانه آنلاین به راحتی می‌توانید خرید خود را انجام دهید. در حال حاضر امکان خرید داروهایی که نیاز به نسخه پزشک دارند از داروخانه‌های آنلاین مقدور نیست اما این نوید را می‌توان داد که در آینده نزدیک بتوان حتی داروهایی که با نسخه نیز تجویز می‌شوند، به صورت آنلاین تهیه کرد.

در حال حاضر با مراجعه به یک داروخانه آنلاین می‌توان انواع مکمل ورزشی ، مکمل‌های غذایی، محصولات مراقبت از پوست و مو، محصولات بهداشتی و آرایشی، تجهیزات پزشکی و اقلام مورد نیاز مادر و کودک را به سهولت تهیه کرد.



داروخانه آنلاینی که مشاوره پزشکی رایگان می دهد
تهیه دارو بدون داشتن اطلاعات کافی، می‌تواند مشکلات عدیده‌ای را به وجود آورد. زمانی که بدون مشورت با یک منبع آگاه فرآورده‌ای را تهیه می‌کنید، شاید برای استفاده شما کاملا مناسب نباشد و حتی عوارض جانبی را برای شما ایجاد نماید. زمانی که پزشک یک دارو را تجویز می‌کند، مشکلی نیست زیرا علاوه بر اینکه آن دارو دقیقا مناسب با نوع مشکل شما نسخه شده است، مقدار مصرف و نحوه استفاده نیز به طور دقیق برای شما تعیین شده است.

هنگامی که به صورت حضوری به داروخانه مراجعه کرده باشید، می‌توانید با مشورت دکتر داروساز برای خرید اقدام کنید. اما در مواردی که خرید آنلاین انجام می‌دهید، چطور؟ از طرف دیگر گاه داروخانه‌ها آنقدر شلوغ هستند که دکتر داروساز و کارکنان داروخانه فرصت پاسخگویی مناسب را به شما ندارند. در این موارد چه باید کرد؟

داروخانه آنلاین مثبت سبز یکی از نخستین داروخانه‌های اینترنتی در ایران به شمار می‌آید که در بهمن 1394 فعالیت خود را آغاز کرد. سال‌ها پیش از شروع به‌کار این داروخانه، جرقه تاسیس آن به ذهن مدیریت این مجموعه، جناب آقای سید مرتضی مهر طباطبایی و جمعی از دوستان ایشان رسید و با وجود اینکه مشکلات بر سر تاسیس یک داروخانه اینترنتی اندک نبود، آنها همچنان پیش رفتند و هر روز موفقیت‌های بیشتری را کسب نمودند. هدف از تاسیس این داروخانه در گام نخست خدمت‌رسانی به مردم در حوزه تامین دارو بود و در گام بعدی ارائه یک مشاوره آنلاین رایگان و تخصصی به افرادی که قصد خرید دارو دارند. داروخانه آنلاین مثبت سبز هم‌اکنون کلیه داروهای بدون نسخه را به فروش می‌رساند و در صدد است در آینده‌ای نچندان دور بتواند فروش داروهایی که نیاز به نسخه پزشک دارند را نیز به فهرست خدمات خود بیفزاید.

چگونه می توان از داروخانه آنلاین مثبت سبز مشاوره دارویی گرفت ؟
مشاوره آنلاین پیش از خرید دارو یکی از بهترین مزایایی است که داروخانه آنلاین مثبت سبز در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهد. در مشاوره آنلاین می‌توان در مورد محصولات مشابه اطلاعات کسب کرده و با مقایسه آنها و راهنمایی‌های کارشناس مربوطه بهترین انتخاب را از آن خود کرد. مقدار مصرف دارو، نحوه مصرف، عوارض احتمالی، تداخل دارویی، بهترین زمان استفاده و پاسخ سوالاتی از این دست را می‌توان از طریق مشاوره آنلاین به خوبی کسب کرد.

به 2 صورت می‌توان از داروخانه آنلاین مثبت سبز مشاوره آنلاین گرفت؛ یکی از طریق چت آنلاین در وب‌سایت داروخانه مثبت سبز و دیگری از طریق مراجعه به اینستاگرام. هنگامی که در ساعات اداری به سایت یا اینستاگرام مثبت سبز مراجعه نمایید و پرسش خود را در مورد فرآورده یا محصولی که در نظر دارید مطرح کنید، بلافاصله کارشناسان فعال در این داروخانه پاسخگوی شما خواهند بود و کلیه راهنمایی‌های لازم را جهت انتخاب بهترین محصول به صورت کاملا رایگان در اختیار شما قرار خواهند داد. در نهایت پس از دریافت اطلاعات لازم اگر مایل به خرید بودید، می‌توانید سفارش خود را ثبت نمایید و چنانچه به هر دلیل از خرید پشیمان شدید، حداقل سودی که برده‌اید این است که اطلاعات خود را جهت خریدهای بعدی افزایش داده‌اید. ناگفته نماند از طریق تلفنی نیز می‌توان در مثبت سبز ثبت سفارش را انجام داد.


دیگر مزایای خرید از داروخانه آنلاین مثبت سبز
داروخانه آنلاین مثبت سبز با مجوز رسمی از وزارت بهداشت به فروش داروهای بدون نسخه پرداخته و به سرتاسر ایران ارسال محصولات خود را انجام می‌دهد. به جز مشاوره آنلاین که به تفصیل در قسمت بالا به آن اشاره کردیم، خرید از این داروخانه مزایای دیگری نیز دارد که مهم‌ترین آنها در موارد زیر خلاصه می‌شود:

. امکان بررسی محصولات مختلف از برندهای مختلف و مقایسه قیمت آنها در وبسایت مثبت سبز

. مطالعه نقد و بررسی تخصصی در مورد معرفی کلیه محصولات

. استفاده از تخفیف‌های فصلی و دوره‌ای

. صرفه‌جویی در وقت و هزینه

. اطلاع از نظرات دیگر مشتریان

اصل بودن کلیه کالاها در این داروخانه ضمانت می‌شود و مشتریان ساکن تهران نیز می‌توانند از گزینه "پرداخت در محل" استفاده نموده و پس از دریافت کالای مورد سفارش خود درب منزل، هزینه مورد نظر را پرداخت نمایند. پاسخ کامنت بازدیدکنندگان از سایت مثبت سبز در مورد هر یک از محصولات، توسط پزشک داروساز داده می‎‌شود که این نیز یکی از مزیت‌های قابل توجه مراجعه به سایت مثبت سبز و خرید از آن می‌تواند باشد.

گفتار پایانی
یک مشاوره تخصصی و رایگان یکی از بهترین پیشنهاداتی است که پیش از خرید دارو می‌تواند یاری‌رسان شما باشد. از شروع به کار داروخانه‌های آنلاین در سراسر کشور، سال‌های زیادی نمی‌گذرد و بنابراین هنوز برخی از افراد با این داروخانه‌ها آشنا نیستند. در این مطلب یکی از بهترین داروخانه‌هایی که در زمینه ارائه مشاوره رایگان پیشرو بوده است، به شما عزیزان معرفی شد. با خرید از داروخانه آنلاین مثبت سبز، مفهومی تازه از خرید اقلام دارویی را تجربه کرده و همزمان از مشاوره آنلاین نیز بهره ببرید.


کد مطلب: 750955

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/750955/دریافت-مشاوره-قبل-خرید-دارو-ایران-راه-اندازی

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com