کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اگر دردی از ما دوا نمی‌کنید، درد دیگری نیفزایید

19 دی 1399 ساعت 3:00

در پی سفر معصومه ابتکار به قزوین جمعی از تشکل‌ها و سمن‌های فعال حوزه‌ی زن و خانواده در بیانیه‌ای به عملکرد معاون زنان و امور خانواده ریاست جمهوری اعتراض کردند.


به گزارش جهان نیوز، در پی سفر معصومه ابتکار معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور به قزوین جمعی از تشکل‌ها و سمن‌های فعال حوزه زنان به عملکرد این معاونت اعتراض کرده و از دیدارهای گزینشی وی در قزوین گلایه کردند.

در بخشی از این بیانیه آمده است:

در آخرین روزهای دولت یازدهم حضور شما در استان قزوین می‌توانست بابی جهت گفت و گو پیرامون مسائل و دغدغه‌های زنان استان ما باشد. اما مطلع شدیم طبق معمول شما پشت درب‌های بسته و با اندک افرادی گزینش شده دیدار خواهید کرد که مایه تأسف است.

اگر از شعارهای خوش آب و رنگ دولت متبوع شما در خصوص آزادی‌های مدنی برای تمامی احزاب و آزادی بیان برای تمامی تفکرات چشم پوشی کنیم، حداقل انتظار می‌رفت تحت عنوان وظیفه‌ی قانونی خود، در این سفر زمینه‌ای برای شنیدن مسائل و مطالبات مربوط به زنان از زبان زنان این استان فراهم نمائید.

سرکار خانم ابتکار!

نگارندگان این بیانیه، تعدادی از سازمان‌های مردم نهاد و گروه‌های فعال در حوزه زنان و خانواده هستند که از شما فقط چند سوال دارند؛

۱- مقام معظم رهبری در سال ۱۳۹۵ سیاست‌های کلی خانواده را ابلاغ کردند، و خانواده را محور جامعه و سیاست گذاری ها اعلام نمودند، طی چهار سال گذشته کدام یک از رهنمودهای معظم له در سیاست‌های شما نمود پیدا کرده است؟

۲- فرمودید در سند ارتقای زنان عدالت جنسیتی ملاک و مبناست، آیا از دست مزدهای اسفناکی که کارفرمایان به زنان می‌دهند مطلع هستید؟ چرا زنان باید تحت عنوان نیروی کار ارزان شناخته شوند؟

پاسخ این سوال را ما به شما می‌دهیم، وقتی در ابلاغ مهم‌ترین سیاست گذاری ها صرف داشتن شغل برای زنان ارزش تلقی می‌شود، زنان راهی جز داشتن شغل ولو با دستمزد پایین پیش پای خود نمی‌بینند مبادا به قول شما دچار «عقب ماندگی» شوند!

در قاموس شما این عدالت جنستی است؟ یا همین که ظرفیت آماری اشتغال زنان را تکمیل می‌کنید برای شما کفایت می‌کند؟!

۳- چرا در شرایطی که هر روز بر تعداد مجردان قطعی افزوده می‌شود، و در ابلاغ مقام معظم رهبری تسهیل در ازدواج جوانان صراحتاً قید شده است، هیچ برنامه‌ی عملیاتی برای حمایت از جوانان جهت تشکیل خانواده ارائه و اجرا نمی‌شود؟

۴- در اینکه باید از زنان سرپرست خانوار حمایت‌های شایسته صورت بگیرد شکی نیست، اما اگر یک سوم تسهیلات حمایتی که در اختیار این قشر قرار می‌گیرد صرف پیشگیری از امر طلاق می‌شد، بنیان بسیاری از خانواده‌ها از هم نمی‌پاشید که اکنون زنانی به ناچار سرپرست خانواده باشند و بار خانواده را به تنهایی بر دوش بکشند. چطور در مسئله‌ی حمایت از زنان سرپرست خانوار، به سیاست‌هایی اعتماد کنیم که خود، منجر به افزایش خانواده‌های تک والد شده است؟!

۵- مگر مسئله‌ی سلامت، یکی از شاخص‌های اصلی سند ارتقا زنان نیست؟ با این وجود کمبود و عدم توزیع جغرافیایی عادلانه ی امکانات فرهنگی و ورزشی و رفاهی که رابطه‌ی مستقیم با سلامت جسمی و روحی زنان دارد را چگونه توجیه می‌کنید؟

در پایان باید بدانید زنان سرزمین ما از برخوردهای رادیکال و سلیقه‌ای و سیاست زده به تنگ آمده‌اند! اگر دردی از ما دوا نمی‌کنید، درد دیگری نیفزایید که تبعات آن تا سالیان سال قابل جبران نباشد، حق سوال کردن را از فعالین حقوق زنان گرفته‌اید اما بدانید در مقام پاسخگویی به خداوند متعال و ملت ایران هستید.

حضور معاون زن و خانواده ریاست جمهوری در غیاب نمایندگان اقشار مختلف زنان را تأییدی بر برخورد سلیقه‌ای استانداری قزوین با سازمان‌های مردم نهاد می‌بینیم و برای چندمین بار از سازمان بازرسی درخواست ورود به موضوع بودجه‌های تخصیص یافته به سمن‌ها را داریم.

گفتنی است فاطمه محمدبیگی نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک نیز در این سفر یک روزه به عملکرد اداره کل بانوان و امور خانواده استانداری قزوین و برخی رفتارهای گزینشی این دفتر اعتراض کرده بود.


کد مطلب: 750836

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/750836/اگر-دردی-دوا-نمی-کنید-درد-دیگری-نیفزایید

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com