شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰
۱۲

سیدحسن خمینی: بدون سختی به‌جایی نمی‌رسیم

پنجشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۹ ساعت ۲۲:۳۹
کد مطلب: 750827
حجت الاسلام سید حسن خمینی با با بیان اینکه بدون سختی به جایی نمی‌رسیم، گفت: کسانی که فکر می‌کنند راه سعادت از خوشی می گذرد اشتباه می‌کنند زیرا راه سعادت از سختی می‌گذرد و نعمت‌های الهی جز از طریق سختی‌ها حاصل نمی‌شود.
سیدحسن خمینی: بدون سختی به‌جایی نمی‌رسیم
به گزارش جهان نيوز، حجت الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی شامگاه امروز در مراسم بزرگداشت چهارمین سالگرد ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی بر سر مزارش در حرم امام خمینی(ره) اظهار کرد: مرحوم هاشمی مرد روزهای سختی بود و در روزهای سخت انقلاب و جنگ ایستادگی کرد. 

وی با اشاره به آیاتی از سوره احزاب گفت: از عهدی که می‌بندیم فرار نکنیم و بدانیم دنیا دار سختی است، مرحوم هاشمی اهل فرار نبود و قبل از انقلاب در پی مبارزاتی که داشت تا پای اعدام رفته بود. 

تولیت حرم امام خمینی(ره) ادامه داد: روزهای اول انقلاب را خیلی از روی عقل درک نکردیم و بعدها به صورت تاریخی درباره انقلاب شنیدیم که آن روزها سخت بود، مرحوم هاشمی در تمام روزهای سخت پای کار بود.

حجت الاسلام خمینی با اشاره به سختی های دوران دفاع مقدس افزود: داستان جنگ ما داستان جنگ یک ملت مظلوم در مقابل یک قدرت نبود بلکه در مقابل همه قدرت‌ها بود، انگلیس، شوروی، آمریکا و تمام قدرت‌ها، از صدام حمایت می کردند و آقای هاشمی قهرمان جنگ و همچنین قهرمان صلح بود.

وی با بیان اینکه بدون سختی به جایی نمی‌رسیم، تاکید کرد: کسانی که فکر می‌کنند راه سعادت از خوشی می گذرد اشتباه می‌کنند زیرا راه سعادت از سختی می‌گذرد و نعمت‌های الهی جز از طریق سختی‌ها حاصل نمی‌شود. 

تولیت حرم امام خمینی(ره) با بیان اینکه مرحوم هاشمی به عهد خود با خدا وفادار بود، گفت: یکی از بزرگترین درس‌هایی که باید از مرحوم هاشمی یاد بگیریم و ایشان نیز در مکتب امام راحل آموخته بود این است که ما نمی‌توانیم شانه از بار مسؤولیتی که به ما واگذار شده خالی کنیم. 

حجت الاسلام خمینی در پایان با تاکید بر اینکه باید «من» را کنار بگذاریم،‌ افزود: اگر منیت را کنار گذاشتیم راه‌ها باز می‌شود. تا نتوانیم این «من» را در وجود خود بکشیم و مدام به این توجه کنیم که جایگاه من کجاست، نمی‌توان آنگونه که باید پیش رفت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
..........
.....
Iran, Islamic Republic of
درود خدا بر حاج حسن آقا که وقارش ، وقار امام راحل است.
سهراب
Iran, Islamic Republic of
...
نه که شما خیلی هم سختی کشیدی؟
United Kingdom
.......
Iran, Islamic Republic of
تا پایان عمر بر صراط مستقیم پای فشردن و تحمل مشقت کردن مهمه اسمش را میگذارند عاقبت به خیری گاهی هم به آن فلاح و رستگاری میگویند همانی که علی علیه السلام موقع ضربت خوردن فرمود فزت و رب الکعبة ولی تحمل مشقت کردن در راههای ناحق علاوه بر اینکه موجب رستگاری نیست انسان را خسر الدنیا و الآخرة می‌کند .
Iran, Islamic Republic of
شنبه بعد از انتخابات 88 کجا بودید؟
Iran, Islamic Republic of
.....!!!
چوبین
Iran, Islamic Republic of
فقط مردم سختی بکشند؟!
فرزندان آقازاده ها، اونور آب چی بکشند؟!
Iran, Islamic Republic of
. شما سختی در عمر خود .... دیده اید؟!!!
Iran, Islamic Republic of
آقا زاده چرا شما از این سختی‌ها نمی‌کشید!!!!؟؟
Iran, Islamic Republic of

خدا عاقبت همه را ختم به خیر کنه