کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

همزمان با اربعین شهادت دانمند هسته ای؛

محل عروج شهید فخری زاده گلباران شد

18 دی 1399 ساعت 13:38

مراسم چهلمین روز شهادت شهید فخری زاده دانشمند هسته ای و اولین سالگرد شهادت شهید سلیمانی در محل عروج شهید دانشمند هسته ای در آبسرد دماوند برگزار شد.


به گزارش جهان نیوز، مراسم چهلمین روز شهادت شهید فخری زاده دانشمند هسته ای و اولین سالگرد شهادت شهید سلیمانی در محل عروج شهید دانشمند هسته‌ای در آبسرد دماوند برگزار شد.

این مراسم با حضور فرمانده و مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه سیدالشهدا(ع)، ائمه جمعه دماوند، آبسرد و ورامین، فرماندار، شهردار ، فرمانده سپاه دماوند، دیگر مسئولین استانی و خانواده شهدا به اجرا درآمد.

 

سردار احمد ذوالقدر فرمانده سپاه سیدالشهدا(ع) استان تهران عصر روز گذشته در این مراسم گفت: دشمن در حادثه کربلا با شهادت رساندن امام حسین(ع) و اصحابش به دنبال تخریب و نابودی اندیشه امام حسین (ع) بود اما امروز شاهد هستیم با گذشت سال‌ها از حادثه کربلا ۲۰ میلیون زائر در اربعین به کربلا می‌رود.

وی افزود: همانطور که بعد از شهادت حاج قاسم سلیمانی تمام ملت ایران فریاد زدند که ما قاسم سلیمانی هستیم، یقین بدانید اکنون همه ملت، دانشمندان و دانشجویان ایرانی، "محسن فخری زاده" هستند، دشمن تلاش کرد با حذف فیزیکی قاسم سلیمانی پرچم اباعبدالله را به زمین بیندازد اما امروز اعلام می‌کنیم و تمام دنیا بداند که انقلاب اسلامی با حذف فیزیکی تغییری نخواهد کرد و ما ده‌ها قاسم سلیمانی خواهیم داشت.


 
این مقام مسئول با بیان اینکه لازم است تا جوانان امروز جامعه با دین، آرمان ها و باورهای دینی آشنا باشند، اظهار داشت: دشمن امروز نه با تجهیزات بلکه با دین و آرمان های ما مخالف است، امروز جوانان خلاق و انقلابی با تکیه بر الطاف الهی در صنعت دفاعی و همچنین در حوزه های مختلف علمی به مدارج عالی دست یافتند و بزودی با ایستادن در قله رفیع علم و دانش شکست استکبار جهانی را رقم خواهند زد.

وی ادامه داد: ما اثبات کردیم که با به شهادت رساندن دانشمندانمان دست از آرمان‌های خود برنخواهیم داشت و امروز ملت همان گونه که گفتند همه ما قاسم سلیمانی هستیم، دانشجویان ما امروز همه می‌گویند ما محسن فخری‌زاده هستیم.


 
امیر سرتیپ ‌سعید شعبانیان معاون هماهنگ‌کننده وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح نیز در این مراسم با اظهار همه مقصران و دست‌اندرکاران ترور این شهید شناسایی شده اند، گفت: اقدامات لازم برای دستگیری در حال انجام و انتقام سختی در انتظار جنایتکاران است و در زمان ممکن به سزای اعمالشان خواهند رسید.

وی افزود: در راستای ادامه رسیدگی به پرونده این شهید والامقام، اکیپی در وزارت دفاع و ستاد نیروهای مسلح تشکیل شده و موضوع در قوه قضائیه به صورت جدی در حال پیگیری است.

وی بیان کرد: در راستای عمل به فرمایش مقام معظم رهبری که امر به ادامه دادن راه این شهید بزرگوار داشتند، سردار دیگری قبل از اینکه علم بر زمین بیفتد در مجموعه وزارت دفاع و انرژی هسته‌ای علم را برداشته و ادامه‌دهنده راه این شهید عزیز است.


وی ادامه داد: شهید فخری‌زاده را خیلی از مردم  نمی‌شناختند و ایشان از فضیلت گمنامی برخوردار بودند و حتی شهید سلیمانی که نگین حلقه مقاومت است نیز از فضیلت گمنانی برخوردار بودند و ما تنها در چند سال اخیر و  خیلی او را دیر شناختیم؛ خدمات شهید فخری‌زاده عمدتا در حوزه پدافتد هسته‌ای، لیزر، امور علمی و تحقیقاتی بود و دشمن به خاطر ارزش خدمات و کمک شایان ایشان به انقلاب و جمهوری اسلامی سعی در حذف ایشان داشت.


 
مهدی فخری‌زاده فرزند دانشمند شهید محسن‌فخری زاده در حاشیه این مراسم به خبرنگاران گفت: آنچه که مسلم‌ است هدف از ترور حذف نیروهای ارزشمند در راستای اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران است، آن چیزی‌ که تاکنون نمایانگر بوده این است که ترورهای ناجوانمردانه نه تنها مانع از مسیر پیشرفت کشور نشده بلکه با قدرت رو به جلو حرکت خواهیم کرد.

فرزند شهید فخری زاده افزود: دشمنان و تروریست‌ها خود واقف هستند، به هر اندازه که از حضور و زنده بودن شهیدانی چون سردار سلیمانی و فخری‌زاده هراس داشته، از خون این شهدا باید بیش از پیش هراس داشته باشند.
 

همچنین در بخش دیگری از این برنامه حجت الاسلام سید احمد میر شریفی امام جمعه شهر آبسرد درباره عظمت و شکوه شهدای سخنانی را نیز مطرح کرد.
 
 
گفتنی است در پایان این مراسم ضمن تجلیل از مهندس مهدی فخری زاده فرزند شهید محسن فخری زاده، محل احداث المان شهید فخری زاده در محل عروج ملکوتی این شهید والامقام کلنگ زنی شد محل عروج این شهید دانشمند نیز گلباران شد.


لازم به ذکر است که این شهید والا مقام بعد از ظهر روز جمعه هفتم آذر ماه هزار و سیصد و نود و نه طی یک انفجار تروریستی به شهادت رسید.


کد مطلب: 750809

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/750809/محل-عروج-شهید-فخری-زاده-گلباران

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com