پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۴
۱۴

لایحه بودجه ۱۴۰۰ برای فروپاشی تنظیم شده

پنجشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۰۳
کد مطلب: 750805
لایحه بودجه 1400 دولت برای فروپاشی تنظیم شده، نه برای اداره کشور؛ این در حالی است که قرار بود دلار هزار تومانی بعد از گشایش‌ها تحویل مردم بدهند.
لایحه بودجه ۱۴۰۰ برای فروپاشی تنظیم شده
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، الیاس نادران رئیس کمیسیون تلفیق بودجه 1400 امروز (پنج‌شنبه 18 دی)‌ در نشست خبری اظهار داشت: مردم سفره خود را در 7 و نیم سال اخیر کوچک‌تر می‌بینند، ولی تلاش داریم تا حداقل برای درست زندگی کردن و آبرومندانه اداره کردن زندگی مردم کارهایی را انجام دهیم. 

وی افزود: من به مواضع رسمی مدیران دولت کاری ندارم، چون اگر دولت در این سطح امنیتی مدیرانش را اداره نمی‌کرد و آنها هم نظرات کارشناسانه سالهای سال که از آن گوش داده و لزوم رفع رانت‌های ناشی از دوگانگی نرخ ارز در بازار را می‌پذیرفتند، امروز پشتیبان مجلس می‌شدند. 

**نشنیده‌ام کسی از آنچه دولت تقدیم مجلس کرده، دفاع کند
رئیس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 1400 تصریح کرد: وقتی لایحه دولت درباره بودجه 1400 به مجلس تقدیم شد، برآوردهای اولیه آن بود که این لایحه قابل دفاع نیست و امروز هم من در جمع‌های کارشناسانه از هیچ‌کس نشنیده‌ام که از آنچه که دولت تقدیم مجلس کرده دفاع کند.

نادران گفت: تعبیر اولیه مجلس درباره لایحه بودجه 1400 آن بود که این لایحه برای فروپاشی تنظیم شده است نه برای اداره کشور، اما این هنر کمیسیون تلفیق و نمایندگان مجلس بود که این مریض بدحال و اورژانسی را به نحوی معالجه کنند که امکان ادامه حیات را برای آن باقی بگذارند و من امروز خوشحالم که اعلام کنم که بحمدالله نشاط جوانی و تجربه مجربان در کمیسیون تلفیق که مظهر مجلس است، ترکیبی را ایجاد کرده که یکی از بهترین کمیسیون‌های تلفیق را در سال‌های اخیر داشته باشیم و عزیزانی در این کمیسیون کمک می‌کنند که سابقه اجرایی، سوابق متعدد قانونگذاری در حوزه بودجه و سال‌های سال کارشناسی در حوزه پژوهشی کشور داشته‌اند و این ترکیب امروز به کمک ما آمده است. 

وی خاطرنشان کرد: ما از بازوهای کارشناسی مجلس شامل مرکز پژوهش‌ها و دیوان محاسبات و مراکز تصمیم‌گیری که خارج از قاعده رسمی دولت به ما کمک می‌کنند چه در سازمان برنامه بودجه و چه در مجموعه کارشناسی وزارتخانه‌ها حداکثر استفاده را می‌کنیم و خوشحالم که به ملت عزیز ایران بگویم که ما صمیمی‌ترین مناسبات را با نمایندگان دولت داریم و حداکثر تفاهم برقرار است و نظرات استماع شده و در فرصت لازم دولت از پیشنهادات خود دفاع کرده و نمایندگان عضو کمیسیون تلفیق تصمیم می‌گیرند. 

رئیس کمیسیون تلفیق بودجه 1400  خاطرنشان کرد: در مورد نرخ ارز این را می‌گویم که نه در لایحه دولت و نه مصوبه کمیسیون تلفیق و نه در هیچ سالی نرخ ارزی برای کشور تعیین نمی‌شود. برخلاف آنچه که گفته می‌شود، اگر به سالهای گذشته مراجعه کنیم همواره یک نرخ ارز محاسباتی در بودجه بوده است که وقتی نرخ ارز به نرخ واقعی کف بازار و حتی نرخ ارز رسمی بانک مرکزی مراجعه کنیم شکاف قابل توجه است. 

**قرار بود دلار هزار تومانی تحویل مردم بدهند
وی تصریح کرد: قرار بر آن بود که پس از گشایش‌های دلار 1000 تومانی تحویل مردم شود، اما امروز اگر دولت بتواند دلار را در سطح 25 هزار تومان نگه دارد، آن را جزو افتخارات خود می‌داند. 

**معیشت مردم خط قرمز ما است
رئیس کمیسیون تلفیق بودجه 1400 تأکید کرد: برای ما در مجلس شورای اسلامی لایحه بودجه مجموعه‌ای از اعداد و ارقام نیست بلکه بیانگر تأثیر مستقیم بر مسائل اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و معیشتی مردم است بنابراین اعداد برای ما تقدسی ندارد و تلاش می‌کنیم تا از خطوط قرمز که همانا بحث معیشتی مردم است، دفاع کنیم.

نادران اظهار کرد: ما بودجه را فقط برای کارمندان دولت نمی‌نویسیم زیرا این بودجه، بودجه حزب دولت نیست بلکه لایحه بودجه عموم مردم و تمام کسانی است که تریبون ندارند و دستشان هم به سیاستمداران نمی‌رسد و افتخار ما نوکری مردم و ایجاد رفاه برای آنها است.

وی افزود: یکی از وارد کننده‌ها با استفاده از ارز ۴۲۰۰ تومانی، از کل ملت ایران که یارانه می‌گیرند، بیشتر منفعت کسب کرده است.

نادران در همین زمینه اظهار داشت: آیا ما می‌خواهیم این شیوه را ادامه دهیم؟ ما که برای انتخابات ریاست‌جمهوری اسپانسر نداریم، طرف ما مردم هستند. متولی و ولی نعمت ما مردم هستند. بنابراین به هیچ کسی در کشور بدهکار نیستیم و با هیچ کسی رودربایستی نداریم.

وی تاکید کرد: آنها از طریق انحصارات قطعاً تلاش می‌کنند که در بازار تلاطم به وجود بیاورند ولی برای این هم سناریو پیش بینی کردیم. ما بنا نداریم الان در حوزه مصارف و نحوه مدیریت واردات و بازار از آنچه در نظر داریم رونمایی کنیم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: ما از آنچه در مجلس انجام شد دفاع می‌کنیم و از ایده مجلس در مورد دغدغه‌های موجود در خصوص دارو، کالاهای اساسی و نحوه‌ی توزیع یارانه‌ها در آینده نزدیک رونمایی خواهیم کرد این کار هم به دلیل نگرانی از شیطنت و حاشیه‌سازی‌هاست.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
لایحه بودجه ۱۴۰۰ دولت برای فروپاشی تنظیم شده/ و این در حالی است که نمایندگان مجلس تاکنون در باره عملکرد و رفتار دولت کوتاهی کرده اند و سکوت می کنند.
محمد
Iran, Islamic Republic of
تفکرات شما و امثال شما باعث فرو پاشی ....
Iran, Islamic Republic of
و مطمئنا با علم به اینکه میدادنند خواهیم دید که با این بودجه موافقت خواهند کرد.
.
Iran, Islamic Republic of
آیا وقت آتش زدن برجام فرا نرسیده است؟.
Iran, Islamic Republic of
جناب نادران پس شما چکاره‌اید؟.
Iran, Islamic Republic of
پس چرا تصویب کردید؟
Iran, Islamic Republic of
مجلس کلیات را تصویب کرد نه جزئیات. ...
Iran, Islamic Republic of
آهان. عجب! کلیاتش برای فروپاشی تنظیم نشده بود. جزئیاتش برا فروپاشی تنظیم شده!
Iran, Islamic Republic of
رفع مشکلات مناطق محروم اولویت مجلس و دولت نیست/ مجلس و دولت تاکتون هیچ برای حل رفع مشکلات مناطق محروم نکرده اند و هنوز هم نمی کنند.
Iran, Islamic Republic of
مردم دیگر حرف کسی را قبول نمی کنند، آنها عمل می خواهند/اگر سوء‌مدیریت نبود دیوانسالاری درهم می‌شکست
Iran, Islamic Republic of
.فکر میکنن هنوز در دوران فروش نفت ۱۲۰ دلاری و رویای بودجه ان زمانن حال متوجه نقش مدیریت کم کم خواهند شد...
رضا
Iran, Islamic Republic of
........
United States
بغیر از این انتظاری نبوده و نیست..
Iran, Islamic Republic of
فاصله چشمگیر حقوق بازنشستگان با تورم
حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی با تورم فاصله بسیاری دارد
ولی متاسفانه دولت و مجلس از سال 1392 تاکنون به افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی هیچ توجهی نکرده اند و هنوز هم نمی کنند چرا؟