پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰
۱

«آلودگی هوا» کرونا را زودتر انتقال می‌دهد

پنجشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۴۰
کد مطلب: 750800
فوق تخصص عفونی با اشاره به اینکه آلودگی هوا باعث می‌شود سرعت افتادن ویروس کرونا کمتر شود،گفت:در این حالت ویروس مدت بیشتری در هوا باقی مانده و امکان انتقال به دیگران بیشتر است.
«آلودگی هوا» کرونا را زودتر انتقال می‌دهد
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، شروین شکوهی، فوق تخصص بیماری‌های عفونی در پاسخ به این پرسش که «آلودگی هوا چه نقشی در انتقال ویروس کرونا دارد؟»، اظهار داشت: به هر صورت وقتی ذرات غبار مختلف در هوا بیشتر شده و ویروس نیز در هوا پخش می‌شود؛مثلا وقتی فردی صحبت کرده یا عطسه و سرفه می‌کند، سرعت افتادن ویروس‌هاکمتر می‌شود.

وی ادامه داد: یعنی به جای اینکه ویروس سریع روی زمین بیفتد، مدت بیشتری در هوا باقی می‌ماند؛ در نتیجه امکان انتقال را به دیگر افراد بیشتر می‌کند.

این فوق تخصص بیماری‌های عفونی اضافه کرد: از طرف دیگر چند درصدی از بیماران کرونا هم که درگیری ریه پیدا می‌کنند، با آلودگی هوا ممکن است بدتر شده و سرعت بهبودی آنها کمتر می‌شود.

شکوهی متذکر شد: آلودگی هوا در افرادی که دچار آلرژی هستند می‌تواند علائمی ایجاد کند که ممکن است با کووید 19 اشتباه گرفته شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
آلودگی هوا میزان سقط جنین و ناباروری مردان و زنان را بسیار بالا برده است.