کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

واکنش روحانی به حمله به ساختمان کنگره

18 دی 1399 ساعت 11:42

رئیس‌جمهور به حوادث واشنتگن و حمله طرفداران ترامپ به ساختمان کنگره واکنش نشان داد.


به گزارش جهان نیوز به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور در مراسم بهره‌برداری از طرح‌های ملی وزارت جهاد کشاورزی، با اشاره به حوادث آمریکا و حمله به ساختمان کنگره این کشور گفت: آنچه شب گذشته و امروز در آمریکا رخ داد، افراط‌گرایی بود.

وی افزود: نشان دادند دموکراسی غربی چقدر فشل و سُست است، بنیانشان بنیان قوی نیست و دیدیم که در این کشورها متاسفانه علی رغم اینکه علم و صنعت پییشرفت کرده عوام گرایی چقدر زمینه دارد.  یک آدم پوپولیست چه بلایی سر کشورش در 4 سال آورد. آبروی کشورش را خدشه ‌دار کرد و چه ضربه‌های بزرگی به منطقه، سوریه و فلسطین و یمن زد و می‌بینیم که یک آدم ناسالم وقتی می‌آید و قدرت را در دست می‌‌گیرد چه مشکلاتی را برای کشور و دنیا بوجود می‌آورد.

رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: امیدوارم این درس عبرت برای همه دنیا باشد و برای حاکمان بعدی کاخ سفید باشد. آنهایی که دو هفته دیگر قدرت را در دست می‌گیرند جبران کنند و ملت آمریکا را به جایگاه خود برگرداند که ملت بزرگی هستند.  امیدواریم شر آدم‌هایی که کم سواد در اداره کشور هستند و دنبال منافع خانوادگی و فردی خود هستند، از کشورشان و دنیا کم شود  و شاهد شرایط بهتری در منطقه و جهان باشیم.


کد مطلب: 750785

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/750785/واکنش-روحانی-حمله-ساختمان-کنگره

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com