جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

۱۱ کشور گرمسیر دنیا

پنجشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۲۶
کد مطلب: 750777
۱۱ کشور گرمسیر دنیا
معرفی کشورهای گرمسیر با هدف شناخت یک نقطه خوش آب و هوا برای مسافرت اهمیت دارد. اصولا کشورهایی که در مناطق گرمسیر قرار دارند در فصل زمستان از  شرایط مساعدی برای گردشگری برخوردار هستند. این کشورها اغلب در حاشیه خط استوا قرار داشته و تابستان های داغ و بسیار گرمی را سپری می کنند. هر چقدر مسافرت در طول تابستان به این کشورها مناسب نیست، می توانید برای مسافرت های زمستانی روی آنها حساب کنید.
برای خرید بلیط ها و تورهای لحظه آخری مثل بلیط پرواز مشهد، تور استانبول و ... با مناسب ترین قیمت می توانید به سایت الی گشت مراجعه نمایید.

گرم ترین کشورهای جهان را بشناسید
بسیاری از ما با نام کشورهای گرمسیری آشنا هستیم. مثلا می دانیم که عربستان، عراق، مکزیک، لیبی، سومالی و برخی دیگر از کشورها به عنوان گرم ترین نقاط جهان شناخته می شوند، اما قطعا ذکر نام برخی از کشورها در لیست امروز شما را شوکه خواهد کرد.
اغلب این موارد به علت پهناور بودن کشورهای مربوطه و قرار گرفتن بخش عمده ای از آن ها در فواصل نزدیکی از خط استوا به عنوان گرم ترین نقاط زمین شناخته می شوند. در هر صورت بهتر است این کشورها را معرفی کرده و دمای آن ها را به عنوان گرم ترین کشورهای جهان ذکر کنیم.

1-لیبی! گرم ترین کشور جهان
لیبی به عنوان گرم ترین کشور جهان شناخته می شود، این امر باعث شده است صنعت گردشگری در این کشور حتی یک رونق جزیی را نیز تجربه نکند. اصولا گردشگرانی که به سفرهای پر از چالش علاقه دارند سفر به این کشور را انتخاب می کنند که البته تعداد محدودی دارند و نمی توان از آن به عنوان رونق صنعت گردشگری یاد کرد. مردم کشور لیبی به علت تابش شدید نور آفتاب با مشکلات پوستی نیز مواجه هستند. گرمازدگی یکی از مشکلات شایع در این کشور است. این کشور حتی دمای 57 درجه سانتی گراد را نیز تجربه کرده است.

2-مکزیک
مکزیک در مرکز قاره امریکا قرار دارد. این کشور دارای بیابان های خشک و بی آب و علفی است که در فیلم های هالیوودی نیز به کرات مورد استفاده واقع شده اند. هرچند تابستان های مکزیک بسیار گرم و سوزان است و دمای هوا به 50 درجه بالای صفر هم می رسد، با این حال صنعت گردشگری در این کشور رونق رو به رشدی را تجربه می کند. حتی میزان گردشگران این  منطقه در روزهای گرم تابستان نیز رو به افزایش است.
 

 
3-سومالی
این کشور در شاخ افریقا قرار دارد و به عنوان یکی از ناامن ترین کشورهای جهان شناخته می شود. دزدان دریایی، راهزن های میان جاده ها، درگیری های قومی، نبود آب و غذای کافی باعث شده است این کشور در زمره یکی از ناامن ترین کشورهای جهان قرار گیرد، با این حال همه ساله اکیپ های محدودی از سراسر جهان راهی سومالی می شوند تا وضعیت نابسامان این کشور را از نزدیک ببینند. یکی از مهم ترین مسائلی که بسیاری از گردشگران بعد از مسافرت خود به سومالی با آن مواجه می شوند افسردگی های حاد و حتی خودکشی است. دمای هوا در این کشور نابسامان به 50 درجه بالای صفر می رسد.

4-سودان
سودان نیز یکی دیگر از کشورهای افریقایی است که تقریبا در تمام ایام سال رنگ باران را نمی بیند. بیابان های این کشور در حال گسترش هستند و به نظر می رسد در قرون بعد چیزی جز یک بیابان سوزان از این کشور نمانده باشد.

دمای هوا در بسیاری از روزهای سال حتی به 52 درجه سانتی گراد هم می رسد.

خشکسالی های شدید و طولانی مدت به اصلی ترین مسائل حیات در کشور سودان مبدل شده اند. بیابان زایی نیز این مسئله را تشدید کرده و روند رو به بهبودی ندارد.

5-عمان
عمان یکی از کشورهای حوزه خلیج فارس است که تقریبا نیمی از سال را با دمای بالای 50 درجه سپری می کند با این حال بهتر است بدانید که این کشور صلح طلب و عربی بخش عمده ای از ثروت فوق العاده خود را صرف رفاه مردم و ایجاد شرایط مطلوب جهت مبارزه با گرمای هوا می کند.

اغلب ساختمان های مسکونی و موسسات تجاری و غیر تجاری در این کشور به سیستم های سرمایشی پیشرفته مجهز شده اند به گونه ای که در داخل ساختمان ها خبری از گرمای هوا یا رطوبت آزاردهنده نیست. نیمه دوم سال شرایط مطلوب تری برای مسافرت به کشور عمان خواهد داشت.

برای خرید تور مسقط عمان می توانید به سایت الی گشت مراجعه نمایید.
 
6-امارات
امارات یکی از پیشرفته ترین کشورهای جهان است که البته در زمره گرم ترین نقاط جهان نیز قرار دارد. این کشور طی یک قرن گذشته از یک منطقه بیابانی به یک کشور پیشرفته و لاکچری مبدل شده است. میانگین دمای هوای امارات در فصل زمستان 23 درجه سانتی گراد و در سایر فصل ها نیز دمای بالای 40 درجه را سپری می کند. در اغلب ایام سال آسمان امارات کاملا آفتابی است و شما با یک آسمان ابری مواجه نمی شوید با این حال امکانات سرمایشی در این کشور به گونه ای است که هرگز گرمای هوا شما را آزرده خاطر نخواهد کرد.

7-الجزایر
باز هم یک کشور در قاره افریقا! الجزایر نیز همانند سایر کشورهای افریقایی یک کشور کاملا گرم و خشک است. البته مناطق ساحلی الجزایر رطوبت بالایی دارند و در طول سال نیز شاهد برخی از بارش های فصلی هستند با این حال سایر مناطق الجزایر آسمان آفتابی، روزهای داغ و شب های گرمی را سپری می کنند. میانگین دما در این کشور نیز همانند سایر کشورهای اروپایی از 50 الی 53 درجه بالای صفر متغیر است.

8-عراق
عراق را به عنوان کشوری می شناسیم که طی چند سال اخیر با جنگ خارجی و بعد از آن با جنگ های داخلی مواجه بوده است. اختلاف بر سر دو مذهب شیعه و اهل سنت نیز باعث شده است شرایط نامطلوبی در این کشور به وجود آید.

حال تمامی این مسائل را با آب و هوای نامطلوب و عدم امکانات کافی جمع کنید تا متوجه شوید چرا مردم عراق در زمره ناراضی ترین مردم جهان قرار دارند. در اغلب ایام سال دمای هوا بیش از 40 درجه است و در برخی از ایام سال نیز دمای هوا تا 54 درجه افزایش می یابد.

9-عربستان سعودی
آب و هوای این کشور نیز شباهت بسیار زیادی به کشور عراق دارد و حتی بهتر است بگوییم نامطلوب تر از این کشور است، با این حال قدرت اقتصادی و مدیریت اصولی باعث شده اند تا این کشور در کنار آب و هوای گرم و طاقت فرسا در زمره یکی از تمیزترین و پاکیزه ترین کشورهای جهان قرار داشته باشد. رضایت از زندگی در میان مردم عربستان بسیار زیاد است و اصول مدیریتی باعث شده است این کشور در قلب روزهای داغ تابستان، مسافرت های مذهبی بسیار زیادی را به سمت خود جذب کند.

10-هند
شاید قدری برای شما عجیب باشد، اما گرمای هوا در بخش های جنوبی، غربی و مرکزی در کشور هند باعث شده است تا این کشور در زمره گرم ترین نقاط جهان قرار گیرد. مردم در این بخش ها با دمای بالای 50 درجه سانتی گراد دست و پنجه نرم می کنند.

بخشی از نقاط این کشور همچون کرالا و گوآ حتی در فصل زمستان نیز داغ و سوزان هستند. گرمای هوا در کنار جمعیت بسیار زیاد کشور هند باعث شده است مشکلات بهداشتی بسیار زیادی رخ دهد و بسیاری از مردم و بخصوص کودکان در مناطق فقیر نشین با مشکلات عفونی و بیماری های واگیر دار رو به رو شوند.

11-ایران
شاید از همه عجیب تر نام کشور ایران باشد که در این لیست معرفی می شود. بسیاری از ما ایران را با زمستان های بسیار سرد در شمال غرب کشور و جنگل های سرسبز در نقاط شمالی یا آب و هوای مطلوب در برخی از مناطق غربی و مرکزی می شناسیم، اما در این میان نباید از وسعت بسیار زیاد مناطق گرمسیر همچون خوزستان، بوشهر، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، کرمان، اصفهان، فارس، سمنان، یزد و ... غافل شویم.

در بسیاری از این مناطق و بخصوص در فصل تابستان دمای هوا به بالای 50 درجه سانتی گراد می رسد و با توجه به کمبود امکانات مناسب، بسیاری از مردم با مشکلات ناشی از شرایط آب و هوایی دست و پنجه نرم می کنند.
برچسب ها: رپورتاژ
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *