کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اخبار ویژه جهان‌ نیوز را در این بخش دنبال کنید

بولتن جهان نیوز// حساب ویژه خاتمی روی علی لاریجانی برای انتخابات 1400/ ارزیابی امنیتی از آخرین اهداف آمریکا در ایران/ نقشه اصلاح طلبان برای مجلس یازدهم

18 دی 1399 ساعت 8:54

پایگاه خبری و تحلیلی جهان نيوز از این به بعد تلاش خواهد کرد، برخی اخبار و تحلیل های که در رسانه‌ها به هر دلیلی پرداخته نشده را برای مخاطبین خود منتشر کند. بولتن جهان‌نیوز زین پس به برخی لایه‌های پنهان اخبار و رویدادهای سیاسی و فرهنگی ایران خواهد پرداخت.


پایگاه خبری و تحلیلی جهان نيوز از این به بعد تلاش خواهد کرد، برخی اخبار و تحلیل های که در رسانه‌ها به هر دلیلی پرداخته نشده را برای مخاطبین خود منتشر کند. بولتن جهان‌نیوز زین پس به برخی لایه‌های پنهان اخبار و رویدادهای سیاسی و فرهنگی ایران خواهد پرداخت.

سومین شماره بولتن جهان نيوز را در ادامه می‌خوانید:

* مهمترین اهداف و راهبردهای آمریکایی ها در مواجهه با ایران
براساس ارزیابی تعدادی از تحلیلگران و پژوهشگران مسایل امنیتی، آمریکایی ها دو هدف راهبردی را درباره ایران به صورت ویژه دنبال می کنند. هدف راهبردی اول آنها این است که  به هر طریقی ایران را دوباره به پای میز مذاکره بیاورند و هدف دوم راهبردی آنها نیز این است که دولت بعدی در ایران یک دولت غربگرا باشد.

به اعتقاد این تحلیلگران و پژوهشگران مسایل امنیتی، آمریکایی ها همچنین سیاست های ذیل را نیز درباره ایران حال دنبال کردن هستند:

یک: تداوم فشارها
دو: ادامه دوقطبی معیشت و مذاکره
سه: بسترسازی برای آشوب های خیابانی
چهار: ناامن سازی کشور با ترور و تخریب و آتش سوزی است.
پنج: کمک تبلیغاتی و انتخاباتی به جریان غربگرای داخل ایران

* حساب ویژه خاتمی روی علی لاریجانی برای انتخابات 1400
به اعتقاد برخی از فعالین اصلاح طلب، محمد خاتمی حساب ویژه ای روی علی لاریجانی برای انتخابات 1400 باز کرده است. به اعتقاد این فعالین اصلاح طلب محمد خاتمی معتقد است که علی لاریجانی تنها گزینه ای است که اصلاح طلبان می‌توانند بر روی آن قمار کنند.

این فعالین اصلاح طلب همچنین معتقدند خاتمی بنا به شرایط هیچ بعید نیست که تلاش کند برخی از چهره های اصلاح طلب نزدیک به خود را برای حمایت از علی لاریجانی با فشار به صجنه انتخابات بیاورد.

* نقشه اصلاح طلبان برای مجلس یازدهم
برخی از فعالین اصلاح طلب تاکید دارند، ناکارآمدی و عدم دستاوردهای اقتصادی و معیشتی دولت روحانی یکی از مشکلات اصلاح طلبان تا مدت ها خواهد بود و چون اصلاح طلبان با دولت روحانی ارتباط و شراکت دارند، نمی توانند از این موضوع در افکار عمومی فرار کنند.  

این فعالین اصلاح طلب معتقدند، باید بر عملیات روانی علیه مجلس تمرکز داشته باشند و نباید یک کارنامه مثبت از مجلس خارج شود که اصولگرایان و انقلابیون از آن در انتخابات آینده استفاده کنند.

 
* تلاش خواهد شد که بولتن خبری جهان نيوز به صورت روزانه منتشر شود

بیشتر بخوانید:


بولتن جهان نیوز// ساخت مستند «غیررسمی» روحانی!/ پشت‌ پرده عدم کاندیداتوری ظریف در انتخابات ریاست جمهوری/ تفاوت معنادار محبوییت سردار سلیمانی قبل و بعد از شهادت در ایران

آغاز کار بولتن جهان نیوز// آخرین نظرسنجی درباره میزان محبوبیت آیت الله رئیسی و روحانی/ چند درصد مردم به ریاست جمهوری سید حسن نگاه مثبت دارند؟/ ماجرای دو ترور قبل از فخری‌زاده که گفته نشد

 


کد مطلب: 750757

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/750757/بولتن-جهان-نیوز-حساب-ویژه-خاتمی-روی-علی-لاریجانی-انتخابات-1400-ارزیابی-امنیتی-آخرین-اهداف-آمریکا-ایران-نقشه-اصلاح-طلبان-مجلس-یازدهم

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com