جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۶

سردار سلامی: اعتقاد ما عشق ما به فدا شدن و نترسیدن از مرگ است

چهارشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۵۷
کد مطلب: 750718
فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه کمر همت را برای امنیت خلیج فارس محکم بسته‌ایم، گفت: دشمن دچار اشتباه محاسباتی نشود چرا که سطح تاکتیک‌مان را افزایش داده‌ایم.
سلامی: اعتقاد ما «نترسیدن از مرگ» است
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی پیش‌ازظهر امروز در مراسم افتتاح بیمارستان شهید سلیمانی چاه مبارک شهرستان عسلویه با گرامیداشت یاد و نام شهدا و با بیان اینکه اراده ما شکست‌ناپذیر است اظهار داشت: و گاه نشان داده‌اند جلوه‌هایی از اراده و ایمان خود را در مواجه نزدیک با دشمنان و همه می‌دانند خشم و غضب این حافظان و پاسدران حریم دریا مهار‌شدنی نیست. نمی‌توان آن‌ها را عقب نشاند. دشمنان باید تسلیم اراده آن‌ها شود چرا دست‌هایشان روی ماشه است و همیشه آماده‌اند و در میدان نبرد حضور دارند و همچون شهید نادر مهدوی و همرزمانشان در دفاع از انقلاب و اسلام و کشور ایستاده‌اند و مرد میدان هستند.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی رزمندگان سپاه همانگونه که در مقابل دشمن ایستاده‌اند، ولی به هموطنانمان هم خدمت می‌کنند، افزود: یعنی هم مرد میدان امنیت و هم مرد میدان خدمت هستند. دشمنان ما هم این‌ها را می‌بینند و رصد می‌کنند. دشمن شور، نشاط، سربلندی، استحکام و شایستگی آن‌ها را وقتی کنار سلاح هایشان هستند می‌بینند، درک می‌کنند که با چه سپاه پایان‌ناپذیری روبه‌رو هستند.
سردار سلامی با اشاره به برگزاری رزمایش‌های سپاه تصریح کرد: گاهی فرزندان شما رزمایش برگزار و دشمنان محاسبات خود را دقیق می‌کنند، اما باز هم دچار خطا در محاسبه می‌شوند، دشمن باید بداند با چه حقیقتی در میان امواج زیبا و پرشکوه خلیج فارس روبه‌روست.

فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه پیشرفت‌های روزانه سپاه را شاهد هستیم، خاطرنشان کرد: نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز به روز در یک زمینه به خودکفایی می‌رسد و به یک قوه و توان جدید دست پیدا می‌کند. قدرت در نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران یک واقعیت است که روز به روز، روبه رشد و رو به تکامل است. مدام نو می‌شود. شما جدید بودن را به صورت مداوم در نیروی دریایی سپاه می‌بینید. تفکر و اندیشه این نیرور نو می‌شود و الگو‌های جدیدی در مواجهه با سطح تاکتیک، در سطح راهبرد و در سطح سلاح و تجهیزات را تجربه می‌کند. همه تجربیات با یک درجه جدید از ایمان واقعی خود را قوی و پرورش می‌دهد.

سرلشکر سلامی ضمن اشاره به گسترش قلمرو نیروی دریایی، عنوان کرد: این نیرو مستمرا قلمرو خود را افزایش می‌دهد و قدرت تعقیب بیشتری پیدا می‌کند. به افق دوردست‌تری می‌نگرد.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: دریا بزرگ است و نیروی دریایی باید به وسعت بزرگی این دریا بزرگ شود. تمام مردان نیروی دریایی سپاه بلند فکر می‌کنند، همه به دشمن نگاه و از دوردست، دست دشمن را می‌بینند، برآورد می‌کنند و قدرت می‌افزایند و انباشت قدرت می‌کنند. لحظه لزوم این انرژِی متراکم را رها می‌کنند. این قدرت‌افزایی راز بازدارندگی نیروی دریایی است.

سرلشکر سلامی با اشاره به فلسفه ایجاد نیروی دریای سپاه خاطرنشان کرد: نیروی دریایی سپاه برای امنیت ملت باید باشد تا دشمن نباشد، یعنی بازدارندگی و فلسفه عمیق دیگر او ایستادن در مقابل دشمن برای بودن این ملت است.

وی تاکید کرد: سپاه اگر بین بودن ملت و نبود خود یکی را یخواهد انتخاب کند، حتما فدا شدن خود را انتخاب خواهد کرد، زیباترین و زیبنده‌ترین آرزو است. این شعار نیست، کلام من نیست، این فرهنگ، اعتقاد و باور ماست. بدون این ما چیزی نیستیم، اما با این می‌توانیم قدرتمند باشیم.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عنوان کرد: سلاح مهم است، اما مهم‌تر، اعتقاد، باور و عشق ما به فدا شدن و نترسیدن از مرگ و دشمن است. امروز سرمایه اصلی نیروی انسانی است، ما این اعتقاد را از اهلبیت، مقام معظم رهبری و شهدایمان گرفته ایم.

سرلشکر سلامی گفت: ما تا آخر می‌ایستیم و ملتمان را در همه جا همراهی می‌کنیم. امروز که این بیمارستان به نام حاج قاسم سلیمانی افتتاح می‌شود، تنها برای خدمت رسانی به پاسداران و خانواده‌های آن‌ها نیست. همه مردم در دایره خدمت سپاه هستند. ما فدایی همه هستیم و بدون رضایت مردم از خودمان راضی نیسیتیم.

وی با توجه به تکریم مردم در برخوردها، تصریح کرد: ما به دوستانمان تاکید می‌کنیم با نهایت احترام و با نهایت ادب، بدون منت گذاشتن بر مردم به آن‌ها خدمت رسانی کنند، حتی منت مردم را هم بکشند و ناز مردم را بخرند. ما خریدار ناز مردم هستیم. از همکارانم می‌خواهم که به مردم خدمت و به این خدمت افتخار کنند. افتخاری بالاتر از خدمت به مردم و محرومان نیست. مردم، ولی نعمت و اربابان ما هستند. این‌ها شعار نیست واقعیت است. به این واژه‌ها افتخار می‌کنیم و دوست داریم اینگونه باشیم که می‌گوییم. ما هرچه که داریم از بند کفش تا لباس، وجود جان و آبروی ما برای این ملت است.

سلامی ابراز کرد: از فرمانده عزیز و با احساس نیروی دریایی و فرماندهان عزیز این نیرو و احاد رزمندگان نیروی دریایی که در سواحل و جزایر کمر و در دریا کمر همت را برای امنیت محکم بسته‌اند، همچنین عزیزانی که در ساخت و تجهیز این بیمارستان زحمت کشیده‌اند تشکر و قدردانی می‌کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
برای پاسخ به هر اقدام آمریکا و اسرائیل آماده‌ایم
Iran, Islamic Republic of
هدیه ترامپ به جهان این باشد که جنگی با ایران آغاز نکند/ چون به خاطر که ما انتقام خون شهدای ایران را از از سال 1980 تاکنون از آمریکا و متحدانش می گیریم
Iran, Islamic Republic of
هیلاری کلینتون: ترامپ، با ایران جنگ نکن!
Iran, Islamic Republic of
تحریم‌های جدید آمریکا جنایتکار شماره یک هیچ اثری روی اقتصاد، صادرات و واردات ایران ندارد/ تصویب FATF‌ مانند مذاکره، توافق هسته ای و برجام به نفع مردم و کشور نیست
Iran, Islamic Republic of
انتقام سردار را در مکان و زمان مناسب می‌گیریم
Iran, Islamic Republic of
سوریه با تروریست هایی مورد حمایت آمریکا و متحدانش که از ۱۰۰ کشور آمده بودند مقابله کرد.
عراق با تروریست هایی مورد حمایت آمریکا و متحدانش که از ۱۰۰ کشور آمده بودند مقابله کرد.