پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۹
شریعتی:

دولت نمی‌تواند روی فروش بالاتر از یک میلیون بشکه نفت در روز حساب کند

چهارشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۹ ساعت ۰۸:۴۱
کد مطلب: 750636
رئیس کمیته انرژی کمیسیون تلفیق بودجه در پایان گفت: کمیسیون تلفیق در بررسی چارچوب‌های کلی بودجه ۱۴۰۰، با تصویب کاهش سقف فروش نفت از ۲.۳ میلیون به ۱.۵ میلیون، ۸۰۰ هزار بشکه در روز وابستگی بودجه به نفت را کاهش داد.
دولت روی فروش یک میلیون ۵۰۰ هزار بشکه نفت حساب کند
به گزارش جهان نيوز، مالک شریعتی نیاسر عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرگزاری دانشجو، اظهار کرد: دولت در لایحه بودجه ۱۴۰۰ حدود 2 میلیون و 300 هزار بشکه نفت با قیمت ۴۰ دلار فروش روزانه پیش بینی کرده بود، اما اکنون در کمیسیون این مورد بحث و بررسی قرار گرفته شد.

وی با بیان اینکه سقف فروش 2 میلیون و 300 هزار بشکه غیر واقعی بوده و قابل تحقق نیست، بیان کرد: در خوشبینانه‌ترین حالت اعضای کمیسیون به این جمع بندی رسیدند که دولت به صادرات یک میلیون و 500 هزار بشکه در روز دست یابد که برای آن نیز باید دقیقاً حکم مقام معظم رهبری اجرایی شود.

عضو کمیسیون تلفیق مجلس ادامه داد: منابع حاصل از صادارات تا یک میلیون بشکه در روز، ۲۰ درصد آن به صندوق توسعه ملی تخصیص می‌یابد و اگر به صادرات ۵۰۰ هزار بشکه دیگر نیز در روز دولت دست یافت، ۳۸ درصد از منابع آن سهم صندوق توسعه ملی است و هرچقدر هم بماند باید صرف بازپرداخت بدهی‌های دولت به صندوق توسعه ملی شود.

شریعتی تصریح کرد: در نهایت جمع بندی کمیسیون بر این شد که دولت روی منابع حاصل از فروش بالاتر از یک میلیون بشکه نفت در روز نمی‌تواند حساب باز کند چرا که بیش از آن یا سهم صندوق توسعه ملی است یا سهم باز پرداخت بدهی‌های دولت به صندوق توسعه ملی است که در سال ۱۴۰۰ سر رسید آن فرا می‌رسد.

رئیس کمیته انرژی کمیسیون تلفیق بودجه در پایان گفت: کمیسیون تلفیق در بررسی چارچوب‌های کلی بودجه ۱۴۰۰، با تصویب کاهش سقف فروش نفت از ۲.۳ میلیون به ۱.۵ میلیون، ۸۰۰ هزار بشکه در روز وابستگی بودجه به نفت را کاهش داد و پس از آن هم به دولت در تبصره یک حکم کرد تا منابع حاصل از فروش مازاد بر یک میلیون بشکه در روز را به صندوق توسعه ملی واریز نماید و اجازه برداشت نداشته باشد.
برچسب ها: فروش نفت نفت دولت
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
برجام باید به طور کامل لغو شود
Iran, Islamic Republic of
بدبختی مملکت آینه که اقلیتیهای 42 درصدی امروز خود را صاحب نظر وصاحب کشور میدانند.!!!
United Kingdom
دوصد درود بر دکتر مالک شریعتی که انشالله رییس جمهمور بعدی هستند .
از خراسان
Iran, Islamic Republic of
.....
سید
Iran, Islamic Republic of
حالا اجازه بده اثرات تصمیمات ومملکت داری شما اکثریت درست بشه بعد...
Iran, Islamic Republic of
معاون روحانی: اجازه فروش یک قطره نفت را هم به ایران نمی‌دهند
Iran, Islamic Republic of
مشکل کشتی کره‌ای کاملا فنی است و رفتار دولت کره مردود است
اعتراض
Iran, Islamic Republic of
یارانه 45500 تومانی شنبه واریز می شود/ ولی بنده دیروز مبلغ 700 هزار تومان پول برق پرداخت کرده ام
Iran, Islamic Republic of
...