پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۱

رکورد جدید ترامپ با ۵۰۰ ادعای دروغین در یک روز

سه شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۰۸
کد مطلب: 750600
ستون نویس روزنامه آمریکایی «واشنگتن پُست» ضمن ارائه آماری از ادعاهای دروغین و گمراه‌کننده ترامپ در سال ۲۰۲۰ نوشت وی با بیش از ۵۰۰ ادعا در یک روز، رکورد جدیدی را ثبت کرد.
رکورد جدید ترامپ با ۵۰۰ ادعای دروغین در یک روز
به گزارش جهان نيوز، روزنامه «واشنگتن پست» در ستونی با عنوان «حقیقت سنج» آمار جدیدی از ادعا‌های دروغین و گمراه‌کننده «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا را ارائه کرده است.

«گِلن کِسلر»، ستون نویس و دبیر این ستون در روزنامه واشنگتن پست با انتشار رشته‌ توئیت‌هایی، تعداد ادعا‌های دروغین و گمراه‌کننده ترامپ تا تاریخ پنجم نوامبر سال ۲۰۲۰ را ۲۹ هزار و ۵۰۸ مورد اعلام کرد.

وی در پیامی نوشت: «پس از هفته‌ها کار فشرده، همه کار‌زار‌های انتخاباتی ترامپ را بررسی کرده و پایگاه داده‌ها درباره اد‌عا‌های دروغین و گمراه‌کننده وی را تا پنجم نوامبر به روز کرده‌ایم. کل اد‌عاها: ۲۹۵۰۸ مورد.»
 
ستون نویس واشنگتن پست در پیامی دیگر به ادعای دروغین ترامپ در ماه اکتبر ۲۰۲۰ اشاره کرد و نوشت: «ترامپ در ماه اکتبر علی‌رغم ابتلا به کرونا به مدت یک هفته، ۴۰۰۰ بیانیه گمراه کننده و دروغین بیان کرد که دو برابر گفته‌های وی در سال ۲۰۱۷ است.»

وی در ادامه نوشت: «و ما به یک رکورد جدید در یک روز رسیده‌ایم: 504 اد‌عا که در روز دوم نوامبر یعنی یک روز قبل از بر‌گزاری انتخابات ریاست‌جمهوری به ثبت رسیده است.»
 
این روزنامه‌نگار آمریکایی همچنین در پیامی دیگر به سابقه ترامپ در خصوص ادعا‌های غلط اشاره کرد و نوشت: «به یاد بیاورد که در ۲۰ ژانویه ۲۰۲۰، کل آمار ما ۱۶۲۴۱ مورد بود. بنابراین ترامپ در مسیر رسیدن به دو برابر کردن این آمار در یک سال قرار دارد.»
وی در ادامه افزود که یکی از دسته‌های دیگری که برای اد‌عا‌های دروغین ترامپ اضافه، صحبت‌های وی در خصوص ویروس کرونا بوده است.
 
ترامپ بعد از بر‌گزاری انتخابات ریاست‌جمهوری در سوم نوامبر از همان ابتدا در سخنرانی‌های خود اد‌عای پیروزی در انتخابات کرد و بعد‌ها نیز بعد از اینکه مشخص شد وی در انتخابات شکست خورده اد‌عا‌های گوناگونی در خصوص تقلب در این انتخابات مطرح کرد.

رئیس‌جمهور آمریکا همچنین به گفته رسانه‌های کشورش اد‌عا‌های غلط بسیاری را در خصوص آمار مبتلایان و تلفات کرونایی مطرح کرده است.

ترامپ هفته گذشته در خصوص تقلب در انتخابات با انتشار پیامی در توئیتر مدعی شد: «در پنسیلوانیا ۲۰۵۰۰۰ رأی بیشتر از رأی‌دهندگان داشته‌ایم. همین یک مورد باعث چرخش این ایالت به سمت رئیس‌جمهور ترامپ می‌شود.»
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Bulgaria
پایان جفنگیات ترامپ تروریست نزدیک است