کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

گارد ملی آمریکا در واشنگتن مستقر می‌شود

16 دی 1399 ساعت 12:40

شهردار واشنگتن برای جلوگیری از خشونت‌های احتمالی حامیان ترامپ در اعتراضات روز ۶ ژانویه، گارد ملی آمریکا را به کمک فرا خواند.


به گزارش جهان نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، شهردار واشنگتن دی سی در آستانه تظاهرات حامیان دونالد ترامپ  از گارد ملی آمریکا درخواست کمک کرد.

یک مقام دفاعی که نخواست نامش فاش شود، گفت: باوزر تقاضا کرده است که گارد ملی از سه شنبه تا پنجشنبه در واشنگتن -پایتخت- مستقر شوند.

این منبع همچنین گفت تقریبا ۳۴۰ عضو گارد ملی فراخوانده می‌شوند که حدود ۱۱۵ نفر از بروز آشوب‌های احتمالی در خیابان‌ها جلوگیری می‌کنند. این مقام افزود این نیرو‌ها مسلح نخواهند شد، آن‌ها کنترل ترافیک و مدیریت جمعیت را به عهده خواهند داشت.

از سوی دیگر، شهردار واشنگتن از ساکنان محلی خواست تا از مرکز شهر دور شوند و از درگیری با کسی که به دنبال جنگ است، دوری کنند. او همچنین تأکید کرد: به معترضان اجازه نمی‌دهیم خشونت ایجاد کنند، ساکنان ما را بترسانند و یا باعث ویرانی در شهر ما شوند.

هفته گذشته، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، از تجمع اعتراضی حامیان خود در ۶ ژانویه خبر داد. کنگره  آمریکا در همان روز قرار است به زودی پیروزی جو بایدن را در انتخابات تصدیق کند.

برگزارکنندگان این تجمع اعتراضی قصد دارند عصر سه شنبه و چهارشنبه در واشنگتن گرد هم آیند. در میان شرکت کنندگان انتظار می‌رود طرفداران برجسته ترامپ از جمله راجر استون، مشاور سابق مبارزات انتخاباتی او، که ماه گذشته توسط ترامپ مورد بخشش قرار گرفت حضور داشته باشند.

رئیس جمهور آمریکا همراه با تعدادی از متحدان جمهوری خواهش، مدت‌هاست که با طرح موضوع تقلب گسترده در انتخابات، نتایج آن را به چالش کشیده است.

در ۱۴ دسامبر سال ۲۰۲۰، کالج انتخاباتی به جو بایدن ۳۰۶ رأی داد و دونالد ترامپ ۲۳۲ رأی را به دست آورد. با این وجود ترامپ همچنان این نتیجه را نمی‌پذیرد.


کد مطلب: 750568

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/750568/گارد-ملی-آمریکا-واشنگتن-مستقر-می-شود

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com