جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

۱۱۰ فیلم متقاضی حضور در «فجر ۳۹»

سه شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۹ ساعت ۰۸:۲۷
کد مطلب: 750494
مهلت تکمیل فرم تقاضای حضور در جشنواره سی‌ونهم فیلم فجر در حالی دقایقی قبل به پایان رسید که مجموعا ۱۱۰ فیلم متقاضی حضور در این رویداد شدند.
۱۱۰ فیلم متقاضی حضور در «فجر ۳۹»
به گزارش جهان نيوز به نقل از مهر، مسعود نجفی مدیر روابط‌عمومی سازمان سینمایی درباره آخرین آمار مرتبط با فیلم‌های متقاضی سی و نهمین جشنواره فیلم فجر بیان کرد: با پایان مهلت ثبت‌نام در سی و نهمین دوره جشنواره فیلم فجر، ۱۱۰ فیلم متقاضی حضور شدند که قرار است دبیرخانه بر اساس آیین‌نامه، فیلم‌هایی را که شرایط حضور دارند، بررسی کند، دی‌سی‌پی این فیلم‌ها باید تا ۲۰ دی به دبیرخانه تحویل داده شود تا هیات داوران کار بررسی خود را آغاز کنند از این تعداد سی و دو فیلم متعلق به فیلم اولی‌هاست.

وی افزود: در دوره‌های گذشته حدود ۲۰ فیلم در بخش‌های مختلف، نامزد دریافت جایزه می‌شدند بنابراین اگر شرایط نمایش فراهم شود، پیش‌بینی می‌شود ۲۰ فیلم برای نمایش داشته باشیم که برنامه‌ریزی ما به این صورت خواهد بود که روزی دو فیلم به نمایش دربیاید. اگر نمایش فیلم داشته باشیم این اکران برای فیلم‌هایی که نامزد دریافت جایزه شده‌اند، صورت می‌گیرد. برنامه این نمایش‌ها هم به گونه‌ای خواهد بود که با ساعت منع تردد شبانه تداخلی نداشته باشد.

وی توضیح داد: همانطور که گفتم ۱۰۸ فیلم در این دوره از جشنواره ثبت‌نام کرده‌اند که پیش‌بینی می‌شود پنجاه درصد از این تعداد که اکثر آنها ویدیویی هستند، با آیین‌نامه مغایرت داشته باشند.

مدیر روابط عمومی جشنواره درباره ساز و کار حضور خبرنگاران در این دوره از جشنواره مطرح کرد: جشنواره امسال به دلیل شرایط موجود، امسال کارش را دیر آغاز کرد این در حالی است که ثبت‌نام و بررسی خبرنگاران یک پروسه دو ماهه را می‌طلبد که ما این فرصت را از دست دادیم به همین دلیل در حال بر اساس لیست سال گذشته و فعالیت رسانه‌ها به بررسی خبرنگاران خواهیم پرداخت، برای رسانه‌ها سهمیه‌ای را قائل می‌شویم و از رسانه‌ها می‌خواهیم که بر اساس آن سهمیه اقدام کنند، طبیعتاً با توجه به محدودیت ظرفیت، سهمیه رسانه‌ها کاهش خواهد داشت. ظرفیت سینماها در زمان اکران پنجاه درصد بود و تعداد خبرنگاران در کاخ جشنواره هم کمتر از پنجاه درصد خواهد بود.

نجفی در پایان تصریح کرد: سال‌های گذشته چنین بود که ما دو سینما به منظور نمایش فیلم‌ها برای اهالی رسانه و منتقدان داشتیم که یک سینما، به عنوان مقر اصلی جشنواره بود و یک سینما تنها برای تماشای فیلم‌ها در نظر گرفته می‌شد. با توجه به شرایطی که برج میلاد برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی دارد به احتمال زیاد برج میلاد، مقر اصلی جشنواره خواهد بود و پردیس ملت به عنوان سینمای دوم برای نمایش فیلم‌ها در نظر گرفته می‌شود.

وی تأکید کرد: مقر اصلی جشنواره با ظرفیت محدودی برای خبرنگاران و کسانی که لازم است در نشست‌ها حضور داشته باشند، در نظر گرفته می‌شود و ظرفیت محدودی هم برای آن دسته از اهالی رسانه و منتقدانی که تنها متقاضی تماشای فیلم هستند، در نظر گرفته می‌شود. این برنامه‌ریزی در صورتی است که ستاد کرونا اجازه نمایش فیلم را به ستاد جشنواره بدهد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *