پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۱

درخواست اعضای کنگره برای تحقیق جنایی از ترامپ

سه شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۹ ساعت ۰۷:۰۰
کد مطلب: 750487
دو نفر از نمایندگان مجلس نمایندگان آمریکا خواستار تحقیق جنایی از رئیس جمهور این کشور به دلیل درخواست برای تقلب در نتایج انتخابات ایالت جورجیا شدند.
درخواست اعضای کنگره برای تحقیق جنایی از ترامپ
به گزارش جهان نيوز، «تد لیو» نماینده دموکرات ایالت کالیفرنیا و «کاتلین رایس» نماینده دموکرات ایالت نیویورک از «کریس رای» مدیر پلیس فدرال آمریکا درخواست کردند که تحقیق جنایی از «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا به دلیل تحت فشار قراردادن وزیر داخلی ایالت جورجیا برای «یافتن آرای اضافی به نفع وی» شدند.

این دو نماینده گفتند که ماهیت این تماس ترامپ باید آغازگر تحقیق جنایی کاملی از وی باشد.

این دو نماینده مجلس نمایندگان آمریکا در نامه‌ای به مدیر پلیس فدرال آمریکا نوشتند: «به عنوان اعضای کنگره و دادستان‌های سابق، معتقدیم که ترامپ مرتکب جرم‌های انتخاباتی شده است و ما خواستار بازگشایی تحقیق جنایی فوری از رئیس جمهور هستیم.»

در این نامه که به قوانین ایالت جورجیا و آمریکا اشاره شده، اشاره شده که ترامپ قوانین انتخاباتی را نقض کرده و خواستار تقلب در انتخابات شده است.

این دو نماینده دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا در این نامه نوشتند: «هم اکنون شواهد تقلب انتخاباتی توسط آقای ترامپ مثل روز روشن شده است.»

«ویپ ریچارد دوربین» از سناتورهای ارشد دموکرات نیز روز گذشته خواستار تحقیق جنایی از ترامپ به دلیل درخواست برای تقلب در نتایج انتخابات جورجیا شد.

دوربین گفت: «تلاش ننگین برای ارعاب یک مقام انتخاباتی برای تغییر نتایج تایید شده انتخابات، نیازمند تحقیق جنایی است.»

هنوز وزارت دادگستری آمریکا به درخواست‌ها درباره این خواسته اعضای کنگره پاسخی نداده است.

قانون ایالتی جورجیا دارای دو ماده است که درخواست تقلب در انتخابات و توطئه برای ارتکاب تقلب در انتخابات را جرم تلقی می‌کند.

قوانین فدرال نیز خریداری، تبانی و دستکاری در آرا برای جعل و تقلب را جرم و شخص شناخته شده در این روند را مورد مجازات قرار می‌دهد.

هرگونه نقض قوانین ایالتی نیز نمی‌تواند از طرف رئیس جمهور یا معاون رئیس جمهور مورد عفو قرار بگیرد.

روزنامه واشنگتن پست شب گذشته به یک مکالمه ضبط شده از دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا دست یافته که در آن ترامپ از برد رافنسپرگر وزیر داخلی ایالت جورجیا می‌خواهد تا نتیجه انتخابات در این ایالت را ابطال کند.

ترامپ در بخشی از این مکالمه از این مقام ارشد ایالت جورجیا می‌خواهد که به بازشماری آرا پرداخته و 11 هزار و 780 رای به نفعش پیدا کند تا وی در این ایالت کلیدی پیروز شود.

ترامپ در این مکالمه تلفنی مدعی شده که وی اساسا با اختلاف 500 هزار رای در این ایالت کلیدی در برابر «جو بایدن»  پیروز شده است.

در بخش دیگری از این مکالمه ضبط شده، مقام‌های ایالتی و هم‌حزبی‌های ترامپ چند بار به ترامپ می‌گویند که وی در حال ارائه اطلاعات غلط درباره انتخابات در این ایالت بوده و ادعاهای وی درباره دستگاه‌های رای‌گیری را رد می‌کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


نیما راسخ
Iran, Islamic Republic of
بنازم قدرت پروردگار یکتا را که چه روشن و شگفت انگیز امریکا و دمکراسی کذایی اش را رسوای عالم و آدم کرد.دشمنان امپریالیسم اگر میلیاردها میلیارد دلار هم هزینه و خرج می کردند نمی توانستند رسوایی اظهر من الشمس امریکا و امپریالیسم را اینگونه رقم بزنند.