کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

لیست کامل سواحل هرمز

15 دی 1399 ساعت 11:23

هر یک از جزایر واقع در خلیج فارس سواحل خاص و منحصر به فردی دارند. به عنوان مثال اگر جزیره کیش را بررسی کنیم، ساحل زیبا این جزیره که منتهی به کشتی یونانی می شود، یکی از سواحل شگفت انگیز ایران است.


جزیره هرمز بی شک یکی از جزایر زیبا و خاص خلیج فارس است که علاوه بر موقعیت استراتژیک و فوق العاده، مملو از جاذبه های طبیعی، تاریخی و تفریحی است. این موضوع باعث شده تا سالانه گردشگران داخلی و خارجی به این جزیره زیبا سفر کرده و از بخش های مختلف آن بازدید کنند.

در این مطلب قصد داریم تا یکی از بخش های جذاب جزیره هرمز یعنی سواحل آن را به شما معرفی کرده و بیان کنیم که ویژگی هر یک از سواحل زیبای جزیره هرمز چیست. پس با ما همراه باشید تا به این جزیره جذاب و شگفت انگیز در خلیج فارس سری بزنیم و از آن بازدید کنیم.

برای رسیدن به این جزیره زیبا فقط کافی است بلیط پرواز قشم یا بلیط پرواز بندر عباس را خریداری کنید. اقامت خود را در یکی از هتل های قشم آنلاین رزرو کنید و با اتوبوس دریایی و از طریق اسکله خود را به هرمز برسانید و گشت و گذار خود را آغاز کنید.

سواحل خاص جزیره هرمز
هر یک از جزایر واقع در خلیج فارس سواحل خاص و منحصر به فردی دارند. به عنوان مثال اگر جزیره کیش را بررسی کنیم، ساحل زیبا این جزیره که منتهی به کشتی یونانی می شود، یکی از سواحل شگفت انگیز ایران است.

این موضوع در رابطه با جزیره قشم نیز صادق است و این جزیره سواحل زیبایی دارد، اما نکته بسیار مهم این است که متاسفانه به دلیل آن که دو جزیره کیش و قشم در سال های اخیر پیشرفت بسیار زیادی کردند، حجم گسترده ای از گردشگران به این جزایر سفر می کنند و همین موضوع سبب شده تا جزیره هرمز آن طور که باید دیده نشده و مورد استقبال قرار بگیرد. 

 با این حال می توان گفت که بی شک سواحلی که در جزیره هرمز وجود دارند با سواحل کیش و قشم قابل مقایسه نیست، چرا که این سواحل مملو از ویژگی های شگفت انگیز و عجیب است.

شاید باور نکنید، اما باید گفت که حتی یکی از سواحل جزیره هرمز به نحوی است که شما می توانید خاک و شن آن را بخورید و مردم بومی و محلی این جزیره از این خاک به عنوان ادویه در غذاهای خود استفاده می کنند.

در بخش های بعدی یک به یک سواحل زیبای جزیره هرمز را به شما معرفی خواهیم کرد.



 
ساحل سرخ جزیره هرمز
جزیره هرمز به دلیل داشتن مواد معدنی در خاک خود دارای خاک هایی با رنگ های مختلف است. یکی از مهم ترین این رنگ ها سرخ است. بخشی از جزیره هرمز دارای خاکی به رنگ سرخ است.

این بخش از جزیره به ساحلی به نام ساحل سرخ منتهی می شود که خاک آن رنگ قرمز داشته و نمونه دیگری از آن در این منطقه وجود ندارد.

خاک سرخی که در ساحل این جزیره وجود دارد ارزش اقتصادی بالایی داشته و در گذشته از آن در صنایع مختلف رنگ سازی، لوازم آرایشی، سرامیک سازی و تولید شیشه مورد استفاده قرار می گرفت.

خوشبختانه امروزه صادرات این خاک محدود شده تا جلوی از بین رفتن آن گرفته شود.

وجود اکسید آهن در خاک این ساحل سبب شده تا رنگ آن سرخ و قرمز باشد و اگر می خواهید یکی از عجیب ترین و شگفت انگیز ترین سواحل ایران را مشاهده کنید، می توانید با سفر به جزیره هرمز و بازدید از ساحل سرخ به این هدف دست پیدا کنید.

ساحل مفنق
یکی دیگر از سواحل زیبای جزیره هرمز ساحل مفنق است که به دلیل زیبایی شگفت انگیز خود محبوبیت بسیار زیادی دارد. یکی از نکات جالب این ساحل حالت نورانی آن است که می تواند چشم هر گردشگری را به خود خیره کند.

علت نورانی بودن این ساحل وجود فیتوپلانکتون در آب آن است. فیتوپلانکتون ها موجودات ریزی هستند که در هنگام شب با آب خود را به ساحل رسانده و سبب می شوند تا ساحل این جزیره روشنایی خاصی داشته باشد. بی شک می توان گفت ساحل مفنق یکی از زیباترین سواحل کشور است که بازدید از آن به هر گردشگری توصیه می شود.


 
ساحل سنگ مرغان
سنگ مرغان در شمال شرقی جزیره هرمز قرار گرفته است و افراد بسیار زیادی روزانه به این ساحل رفته و از آن بازدید می کنند. همان طور که اشاره کردیم هر یک از سواحل زیبای جزیره هرمز به داشتن ویژگی خاصی مشهور هستند.

این ساحل نیز به دلیل داشتن فرش خاکی در اطراف خود شهرت داشته و معروف است.

فرش های خاکی یکی از مهم ترین جاذبه های گردشگری جزیره هرمز هستند.

در واقع فرش های خاکی طرح های هستند که با استفاده از خاک های رنگی جزیره قشم بر روی زمین کشیده شدند و دارای اشکال مختلفی هستند. اگر قصد دارید تا یکی از این فرش ها را از نزدیک مشاهده کنید، می توانید سری به ساحل سنگ مرغان  بزنید.

ساحل چند درخت
پس از بازدید از ساحل سنگ مرغان می توانید مسیر خود را به جنوب ادامه داده و در قسمت شرقی این جزیره به ساحل چند درخت وارد شوید. علت نام گذاری این ساحل بسیار ساده است.

در این ساحل شاهد چند عدد درخت هستیم و به همین دلیل بومیان منطقه هرمز این نام را برای این ساحل گذاشته اند.

بهترین زمان سفر به جزیره هرمز و بازدید از سواحل
اگر علاقه مند هستید تا به جزیره زیبای هرمز سفر کرده و از سواحل آن بازدید کنید، لازم است تا بهترین زمان برای سفر به این منطقه را پیدا کرده و برنامه سفر خود را در چنین زمانی بچینید.

 جزیره هرمز به صورت کلی دارای آب و هوای گرم و مرطوب بوده و رطوبت نسبی هوا در آن نیز به طرز چشمگیری بالا است.

بر اساس آمارها تیر تا شهریور گرم ترین زمان در هرمز است و ماه های دی و بهمن سردترین روزهای جزیره به حساب می آیند.

بر این اساس اگر بخواهیم بهترین زمان سفر به جزیره هرمز را به شما معرفی کنیم می توان به اوایل زمستان تا اوایل بهار اشاره کرد.

نکته مهم این است که در آغاز بهار و با شروع تعطیلات عید، جزیره هرمز مملو از گردشگر می شود و همین موضوع می تواند شما را با مشکل مواجه کند، چرا که گشت و گذار در جزیره سخت خواهد شد.

به همین دلیل به شما پیشنهاد می دهیم تا زمانی را برای سفر به جزیره انتخاب کنید که در آن آب و هوای در وضعیت خوبی قرار دارد و گردشگران کمی نیز در جزیره حضور داشته باشند.

پیشنهاد ما این است که اواخر زمستان را برای سفر به جزیره هرمز انتخاب کنید ،چرا که در این زمان آب و هوا مناسب بوده، گردشگران کمی در جزیره هستند و همین طور می توانید رویدادهای طبیعی مثل مهاجرت پرندگان و لاک پشت ها را در این فصل مشاهده کنید.
 
 


کد مطلب: 750415

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/750415/لیست-کامل-سواحل-هرمز

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com