جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۵
محسن هاشمی:

برای آلودگی هوا فقط می‌توانیم تذکر بدهیم

يکشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۰۱
کد مطلب: 750334
رئیس شورای شهر تهران با اشاره به اینکه مدیریت شهری اختیارات کافی جهت مقابله با آلودگی هوا ندارد، گفت: تنها می‌توانیم موضوع آلودگی هوا را پی‌گیری و در این زمینه تذکر ‌دهیم.
برای آلودگی هوا فقط می‌توانیم تذکر بدهیم
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران در حاشیه صحن امروز شورای شهر در جمع خبرنگاران درباره سرانجام تحقق مشارکت جهت توسعه مترو در پایتخت،‌اظهار داشت: برای گسترش واگن و خطوط مترو پول اوراق مشارکت وجود دارد که در حال حاضر در حساب بانک رفاه است،‌ باید هر چه سریع‌تر پول این اوراق محقق شود که  حناچی شهردار تهران به ما اعلام کرد این قضیه در حال حل شدن است.

وی با اشاره به اینکه درباره سرانجام این موضوع باید از پیروز حناچی سوال شود، گفت: افتتاح‌های ایستگاه‌های جدید مدنظر شهرداری است و امیدواریم با پول اوراق مشارکت هر چه سریع‌تر این موضوع اجرایی شود.

رئیس شورای شهر تهران به مسأله آلودگی هوا در پایتخت اشاره کرد و گفت:‌جلسه هم‌اندیشی صبح امروز با حناچی و بخش زیادی از تذکرات اعضای شورای شهر در صحن امروز مربوط به این موضوع بود. استفاده از حمل و نقل عمومی در کاهش آلودگی هوا مؤثر است البته باید قوانین هوای پاک اجرا شود و کاهش مصرف سوخت هم مدنظر دست‌اندرکاران قرار گیرد.

هاشمی گفت: ما امروز بیش از یک و نیم ساعت در شورای شهر در زمینه آلودگی هوا مباحثی را مطرح کردیم ولی باید توجه داشت که داده‌های صحیحی در مورد موضوعات مرتبط با آلودگی هوا به دست ما نمی‌رسد و از طرفی نیز اختیارات کافی برای مقابله با این معضل نداریم. تنها می‌توانیم در حد تذکر عمل کنیم و پیگیری انجام دهیم.

وی خاطرنشان کرد:‌همچنین اطلاعات دقیق در مورد مصرف مازوت و نوع گازوئیل و میزان آن به شورای شهر داده نمی‌شود و ما بر اساس شاخص‌هایی که از شرکت کنترل کیفیت هوا داریم اعلام می‌کنیم که هوا چقدر آلوده است و این شرایط مشابه آماری است که در مورد فوتی‌های کرونا از بهشت‌زهرا (س) می‌دادیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


سعید110
Iran, Islamic Republic of
همین؟!!۱
Iran, Islamic Republic of
و برای الباقی امور؟!
Iran, Islamic Republic of
زحمت بخودت نده. خسته میشی..
Iran, Islamic Republic of
شورای شهر این قدر بی حال، منحل شود بهتر است.
Iran, Islamic Republic of
شهرداری ها و شورای شهرهایی که در طی ۴۰ سال پیش ساختمان ها و معابر را به این صورت متراکم و تو در تو و کم عرض طراحی و مجوز میدهند به همراه خودروسازهای بی کیفیت مقصر اصلی ترافیک و آلودگی هوا هستند.... مسئولان دیگری هم که مانع پیشرفت زیرساختهای گازرسانی در دومین منبع گاز جهان هستند نیز دست به دست هم داده اند تا سلامت خود و مردم را به خطر بیاندازند.