پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
پیام تسلیت آیت الله سید محمّد مهدی میرباقری:

آیت الله مصباح یزدی در مسیر تحقق انقلاب فرهنگی بی وقفه ‌کوشید/ استاد بزرگ در برابر جریان غرب‌گرا، ایستادگی و با انحراف فکری مبارزه موثر کردند

يکشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۲۱
کد مطلب: 750322
این استاد بزرگ از معدود شخصیت‌های اندیشمند و مؤثر حوزوی بودند که در مسیر تحقق انقلاب فرهنگی و تئوریزه نمودن حرکت انقلاب اسلامی، بی‌وقفه کوشیدند و با خلاقیت و نواندیشی، برگ‌های زرینی بر حافظه تاریخ تشیع افزودند.
به گزارش جهان نيوز، پیام تسلیت حجت الاسلام والمسلمین میرباقری، رئیس فرهنگستان علوم اسلامی، در پی رحلت حضرت آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی به شرح زیر می‌باشد:

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

با کمال تأسف، ارتحال عالم ربّانی و فقیه و حکیم مجاهد، حضرت آیت‌الله مصباح یزدی(قدس سره) که از استوانه‌های فکری و معنوی حوزه‌های علمیه و میدان‌دار بزرگ مبارزه و مجاهده فرهنگی در دوران پرفرازونشیب انقلاب اسلامی بودند، به محضر حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف)، رهبر معظم انقلاب اسلامی و حوزه‌های علمیه و امت مؤمن و انقلابی تسلیت عرض می‌نمایم.

شخصیت علمی و اخلاقی و عرفانی و اخلاص و پارسایی و مجاهدت ایشان بر کسی پوشیده نیست. این استاد بزرگ از معدود شخصیت‌های اندیشمند و مؤثر حوزوی بودند که در مسیر تحقق انقلاب فرهنگی و تئوریزه نمودن حرکت انقلاب اسلامی، بی‌وقفه کوشیدند  و با خلاقیت و نواندیشی، برگ‌های زرینی بر حافظه تاریخ تشیع افزودند و در این مسیر، جمع گسترده‌ای از شاگردان عالِم، متقی و بابصیرت را به ساحت مقدس حضرت بقیةالله (ارواحنا فداه) تقدیم نمودند.

همچنین در طول عمر پربرکت و شریفشان به‌ویژه پس از پیروزی انقلاب اسلامی، استوار و باصلابت در برابر جریان‌های التقاطی و غرب‌گرا، ایستادگی و با انحرافات فکری و فرهنگی مبارزۀ مؤثر کردند.

از خداوند متعال برای آن استاد عزیز و بزرگ، علوّ درجات و حشر با اهل‌بیتِ عصمت و طهارت (علیهم السلام) و برای بیت مکرّم ایشان، به‌ویژه فرزندان عالم و وارسته و عموم شاگردان، طلب صبر و اجر می‌نمایم.

سید محمدمهدی میرباقری

مسئول فرهنگستان علوم اسلامی
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *