جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱
۱

عامل اصلی ریزش‌های اخیر بورس چیست؟

شنبه ۱۳ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۴۴
کد مطلب: 750148
یک کارشناس بازار سرمایه گفت: اکنون دست کارهایی توسط بعضی از اشخاص و نهادهای وابسته به سیاست گذاری‌های دولت و کشور در برخی از نمادها حاضر در بازار سرمایه صورت می‌گیرد.
عامل اصلی ریزش‌های اخیر بورس چیست؟
به گزارش جهان نيوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، حسین میرزایی کارشناس بازار سرمایه در رابطه ظن دست کاری بعضی از نمادها در بازار سرمایه، گفت: شبهاتی مبنی بر تغییر روند معاملات برخی نمادها توسط حقوقی ها و نهادهای وابسته به سیاست گذاری‌های دولت و بازار سرمایه وجود دارد، این نهادها به طور فردی اقدام به فروش یک سهام یک نماد نمی‌کنند بلکه اموری را که انجام می دهند، دستوری است.

او بیان کرد: قصد اشخاص و نهادهای حقوقی از تغییر روند معاملات نمادها جلوگیری از رشد شارپی و ریزش شدید بازار است، در اصل می‌توان گفت هدف آن‌ها حفظ سرمایه سهامداران و جلوگیری از تورم در سطح اقتصاد جامعه است.

این کارشناس بازار سرمایه در رابطه با تاثیر اختلال بعضی از کارگزاری‌ها در طول روند معاملات بر روی بازار سرمایه، بیان کرد:اختلالاتی مانند منفی نشان دادن  یک نماد توسط یک کارگزاری بزرگ در طول روز سبب تشکیل صف‌های فروش و آسیب به بدنه بازار می‌شود.

میرزایی گفت: برخی مسئولان بازار سرمایه بازگشایی یک نماد کوچک را سبب اُفت بازار سرمایه می‌دانند که این موضوع نادرست است زیرا درصورتی بازگشایی یک نماد می تواند عامل اُفت بازار سرمایه شود که حجم معاملات آن نماد مانند نماد شستا زیاد باشد در غیر این صورت یک نماد کوچک تاثیر چندانی روی بازار سرمایه ندارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


سید
Iran, Islamic Republic of
دولت هزینه های یک سالش را از مردم و از طریق بورس تامین کرد و حالا دیگر برایش مدیریت بورس چندان معنایی ندارد.!!!