پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۱

انگلیس عقب نشست؟

پنجشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۰۸
کد مطلب: 750016
وزارت خارجه انگلیس اعلام کرده که لندن تعهدی برای حمایت از نازنین زاغری ندارد.
انگلیس عقب نشست؟
به گزارش جهان نيوز به نقل از جوان، با وجود آنکه دولت انگلیس حمایت‌های بی حدی از نازنین زاغری، جاسوس ایرانی محکوم به حبس در ایران داشت، اکنون وزارت خارجه این کشور اعلام کرده است که لندن تعهدی برای حمایت از نازنین زاغری ندارد. دیلی میل گزارش داده، وزارت خارجه انگلیس اعلام کرد «آن دسته از شهروندان بریتانیایی که در کشور‌های دیگر بازداشت می‌شوند هیچ حقی را برای دولت لندن برای حمایت از آن‌ها ایجاد نمی‌کند.»

این موضوع به طور خاص در نامه‌ای به اطلاع وکلای «نازنین زاغری» رسیده است. وزارت خارجه انگلیس به وکلای این فرد اعلام کرده است که «اعطای حمایت دیپلماتیک به زاغری تعهد خاصی را برای دولت لندن ایجاد نمی‌کند». نازنین زاغری تبعه ایرانی - انگلیسی در سال ۱۳۹۵ به جرم فعالیت‌های تبلیغی علیه نظام بازداشت شد و اکنون در حال گذراندن دوره محکومیت خود است. دولت انگلیس در پنج سال گذشته از تمام ابزار‌های ممکن برای تضمین آزادی زاغری استفاده کرد، اما موفق به چنین کاری نشد.

معلوم نیست دولت انگلیس عقب نشسته یا آنکه، چون به پایان دوره محکومیت زاغری نزدیک شده‌ایم، خواسته از سطح توقع او و خانواده‌اش بکاهد. چه آنکه تلاش‌های دولت انگلیس در این سال‌ها برای آزادی زاغری موفقیت آمیز نبود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *