پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰

اشک‌های بی امان حاج قاسم در حرم رضوی

پنجشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۹ ساعت ۰۵:۱۸
کد مطلب: 749963
زمانی که سردارسلیمانی وارد مضجع شریف رضوی شده و سر مبارک خود را روی قبر مولایمان گذاشتند، اشک امانشان نمی‌داد.حالتی در ایشان به وجود آمده بود که گویی عاشق به وصال معشوق خود رسیده است.
اشک‌های بی امان حاج قاسم در حرم رضوی
به گزارش جهان نيوز، سید مرتضی بختیاری، اظهار کرد: همه فضائل اخلاقی در حاج‌قاسم نهفته و این فضائل در کردار وی متجلی بود. اخلاص حاج‌قاسم در حقیقت راز محبوبیت ایشان نزد پروردگار متعال و همه مردم بود به طوری که رهبر معظم انقلاب به این خصوصیت اخلاقی شهید اذعان نمودند.

قائم‌مقام اسبق آستان قدس رضوی، ضمن اشاره به دلدادگی سردار شهید سلیمانی به امام رئوف (ع) به بیان خاطره‌ای از مراسم دریافت حکم خادمی ایشان پرداخت و گفت: قبل از آغاز مراسم، مقدماتی برای آن تدارک دیده شده بود. زمانی که مراسم اهدای حکم خادمی از تولیت آستان قدس در محل تالار ولایت آغاز شد، سردار با لباس خادمی وارد مراسم شدند و با گرفتن حکم خادمی، احساس افتخار و شور و شعف زیادی داشتند.

وی ادامه داد: در آن مراسم، چنان حالت معنوی و عرفانی در حاج‌قاسم پدیدار شده بود که همگان متوجه این دگرگونی شدند. قبل از مراسم هم طی نشستی که با ایشان داشتیم، چنان از حلاوت خادمی امام رضا (ع) صحبت می‌کردند که بیان حالشان وصف‌ناپذیر است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) با اشاره به محبوبیت سردار شهید برای همه مردم افزود: پس از پایان مراسم، جمعیت خدام به سمت سردار آمدند و همه وجودشان از عشق به سردار پر شده بود.

وی به تبیین خاطره‌ای دیگر از حضور سردار در مراسم غبارروبی ضریح مطهر رضوی پرداخت و گفت: از ابتدای انقلاب اسلامی، در مراسم غبارروبی مرسوم بود که شخصیت‌های روحانی داخل مضجع می‌شدند و حرم را غبارروبی می‌کردند و نذورات مردمی را با احترام بیرون می‌آورند و آنجا را با گلاب شست‌وشو می‌دادند. سابقه نداشت غیر از علما و بزرگان دین فردی به مراسم غبارروبی برود، ولی برای اولین‌بار، شهید قاسم سلیمانی به حرم آمدند و برای چنین کاری از سوی آیت الله رئیسی دعوت شدند. زمانی که سردار اذن ورود پیدا کردند، در ورودی مضجع شریف به زمین افتادند و همین‌طور که به زمین بوسه می‌زدند اشک می‌ریختند.

بختیاری ادامه داد: زمانی که سردار وارد مضجع شریف رضوی شدند و سر مبارک خود را روی قبر مولایمان آقا علی بن موسی الرضا (ع) گذاشتند، اشک امانشان نمی‌داد.

حالتی در ایشان به وجود آمده بود که گویی عاشق به وصال معشوق خود رسیده است. گریه ایشان به گونه‌ای بود که همه حضار هم اشک از چشمانشان سرازیر شد.

قائم‌مقام اسبق تولیت آستان قدس رضوی بیان کرد: ایشان هر کاری کرد برای خدا بود.

اخلاص این شهید در دل‌ها چنان نفوذ کرد که دوست و دشمن برای شخصیت او احترام قائل بودند و به او علاقه زیادی داشتند. در روایات هم داریم کسی که با سلاح اخلاص وارد هر معرکه‌ای شود، زمین و زمان از او حمایت می‌کنند. اگر فتوحات بسیاری در جنگ با داعش خبیث داشتیم، به دلیل اخلاص مدافعان حرم و در رأس آن‌ها سردار سلیمانی عزیز بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *