جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۱
۱

دیتاکاوی درباره ساخت واکسن ایرانی کرونا چه می‌گوید؟

پنجشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۹ ساعت ۰۲:۱۱
کد مطلب: 749961
توئیتری‌ها با ۳۵۸ پست در ساعت و ۸٫۶ هزار توئیت، با هشتگ‌های #مخبر_دزفولی، #طیبه_مخبر، #کرونا، #واکسن_ایرانی و #واکسن_می‌سازیم ساخت واکسن در شرایط تحریم و وادادگی برخی مسئولان را اقدامی تاریخی و بی‌نظیر خواندند.
به گزارش جهان نيوز، معصومه نصیری، کارشناس رسانه در کانال ایتای عصر هوشمندی نوشت: در کشاکش دوئل مجازی بین دو هشتگ «واکسن بخریم» و «واکسن بسازیم»، جمعی از دانشمندان کشور در سکوت رسانه‌ای واکسن را ساخته و تست‌های انسانی آن را آغاز کردند؛ تستی که ابتدا بر روی نزدیکترین عزیزان سازندگان واکسن صورت گرفت. موضوعی که سبب شد توئیت «یک مرد هم توو این همه آقازاده‌ها پیدا نشد؛ زنده باد خانم مخبر» با ۳۳۸۷ لایک و ۲۶۰ ریتوئیت بالاترین میزان لایک را در فضای توئیتر به خود اختصاص دهد.

رصد دیتاک نشان می‌دهد توئیتری‌ها با ۳۵۸ پست در ساعت، ۸٫۶ هزار توئیت، ۶٫۷ هزار ریتوئیت و ۷۴٫۱ هزار لایک با هشتگ‌های #مخبر_دزفولی، #طیبه_مخبر، #کرونا، #واکسن_ایرانی و #واکسن_می‌سازیم ساخت واکسن در شرایط تحریم و وادادگی برخی مسئولان را اقدامی تاریخی و بی‌نظیر خواندند.

موضوع تست واکسن کرونای ایرانی در بخش خبر با ۲٫۵ هزار خبر و ۱۰۵ پست در ساعت مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفته است که ایسنا و واحد مرکزی خبر فعال‌ترین رسانه‌ها در این زمینه بودند. پایگاه‌های خبری با ۱٫۴ هزار، روزنامه‌ها با ۳۰ مطلب و خبرگزاری‌ها با ۱٫۱ هزار متن و تصویر به انعکاس و اطلاع‌رسانی درباره واکسن ایرانی کرونا اقدام کرده‌اند.
 
خبر تزریق واکسن توسط طیبه مخبر و سخنان وزیر بهداشت درباره پیشینه تاریخی واکسن‌سازی ایرانیان در کانال گیزمیز با ۲۵۲٬۹۸۳ بازدید، به پربازدیدترین پست این موضوع تبدیل شد.
 

بازدید ۳۹٫۱ میلیونی کاربران در بستر تلگرام حکایت از اهمیت موضوع ساخت واکسن برای افکار عمومی داشته که این مهم از سوی بسترهای انتشار خبر در تلگرام با ۵۷۶ پست در ساعت دنبال شده است. میزان سهم عکس با ۵٫۷ هزار مورد، ویدئو با ۴٫۳ هزار و متن با ۲٫۷ هزار نشانگر توجه مخاطبان به تصاویر لحظه تست و تزریق این واکسن بر روی افراد داشته است.

کاربران اینستاگرام نیز با ۵۵۸ پست در ساعت، ۳۴۳٫۸ هزار لایک و۲۳ هزار کامنت به موضوع ساخت و تست واکسن کرونای ایرانی واکنش نشان داده‌اند. پست صفحه بی بی سی فارسی مبنی بر اعلام خبر تست واکسن با ۱۴۹۲۹ لایک و ۱۴۷۸ کامنت، پرلایک‌ترین و پرکامنت‌ترین مطلب این بستر بوده است.

در هیاهوی جریانات سیاسی و رسانه‌ای، عده‌ای بی حاشیه و بی‌منت در تلاش برای خدمت به مردم و تحقق #ایران_قوی هستند؛ ایرانی که به اذعان برخی رسانه‌ها امروز در حوزه علم و فناوری در میان کشورهای سرآمد دنیا قرار گرفته است.

#عزت_نفس_ملی ثمره اعتماد عمومی به تلاش‌های داخلی برای استقلال و همراهی عمومی است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
واکسن فایزر که کلی معلول داده و حتی یکی کرونا گرفته خداکنه ایرانی جواب بده