شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۱
۱

نمکی: کرونای انگلیسی هنوز به ایران نرسیده است

چهارشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۲۶
کد مطلب: 749918
وزیر بهداشت از خرید واکسن کرونا تا تولید نهایی واکسن ایرانی از منابع مطمئن خبر داد و گفت: هنوز کرونای انگلیسی وارد کشور نشده است.
نمکی: کرونای انگلیسی هنوز به ایران نرسیده است
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، سعید نمکی وزیر بهداشت با اشاره به آخرین وضعیت کرونا در نقاط مختلف، اظهار داشت: وضعیت در مازندران مطلوب نبوده و میزان بستری و مرگ و میر در این استان افزایش و روبه افزایش است.

وی با اشاره به مشارکت دستگاه‌های مختلف در طرح شهید سلیمانی و غربالگری کرونا در کشور، گفت: مبادا غفلت و عادی انگاری شرایط ما را دوباره در دام سهمگین کرونا بیندازد.

وزیر بهداشت با اشاره به اولین تست انسانی واکسن ایران کرونا در روز گذشته، بیان داشت: علاوه به این واکسن داخلی در صدد هستیم از منابع مطمئن واکسن تهیه کنیم و در حال خرید واکسن هستیم.

نمکی با اشاره به اینکه گروه‌های هدف و اولویت دار در زمینه تزریق واکسن در کشور مشخص شده است، افزود: برای خرید واکسن خارجی وقت گذاشته ایم و به این معنی نیست که اگر مژده رسیدن و تولید واکسن ایرانی را می دهیم بخواهیم مردم را متظر واکسن داخلی نگهداریم.

وی با اشاره به شیوع کرونای انگلیسی در دنیا، گفت: سه روز قبل خبر دادند که 3 نفر از هموطنان ما که از انگلیس به کشور امده و در شمال شرق رفته بودند یکی از انها علامت دار شده است.

وزیر بهداشت متذکر شد:‌بلافاصله ردیابی کردیم و آژانس و آنها را ایزوله کردیم  تا اینکه نیمه شب دیشب به بنده  اعلام کردند که 3 مورد یاد شده تست شان منفی بوده است.

وزیر بهداشت با اشاره به فعالیت 560 هزار تیم رهگیری در طرح غربالگری شهید سلیمانی،گفت:‌30 درصد این سهم مربوط به بسیج،32 درصد مربوط به فعالیت همکاران بنده است؛ همچنین رابطان سلامت و سفیران سلامت نیز سهم دیگر را بر عهده دارند.

نمکی با اشاره به سهم 36 درصدی بسیج در تیم‌های مراقبتی و سهم 67 درصدی نیروهای وزارت بهداشت در این بخش،افزود:‌11 هزار تیم نظارتی در این طرح داریم که سهم بسیج 35 درصد، 14 درصد سهم هلال احمر، 20 درصد بخش سلامت و بقیه مربوط به دستگاه‌های دیگر است.

وی با اشاره به فعالیت 25 هزار تیم حمایتی در طرح شهید سلیمانی، خاطرنشان کرد: بیشترین سهم در این بخش مربوط به بسیج با 60 درصد است و بقیه سهم نیز مربوط وزارت بهداشت و سازمانهای مردم نهاد و دیگر دستگاه‌هاست.

وزیر بهداشت با اشاره به برگزاری مراسم سالگرد سپهبد شهید قاسم سلیمانی‌،ابراز داشت: با فرمانده سپاه صحبت کردم و وی نیز بر رعایت پروتکل‌ها تاکید کرده و گفتند همه ما مطیع بوده و بر رعایت پروتکلها تاکید داریم.

نمکی تاکید کرد:‌اگر روزی سردار شهید سلیمانی کوچه به کوچه دنبال داعش می‌رفت، امروز همه همراهان و یاران ایشان خانه به خانه دنبال کرونا می‌روند تا این بیماری را ریشه کن کنند.

وی با اشاره به دغدغه برگزاری مراسم ها و شیوع کرونا در کشور، یادآور شد:تقاضای بنده از مردم این است که برای احترام به روح بلند حضرت زهرا (س) رعایت اصول لازم را کنند و تا فردی گرفتار این بیماری نشود و مانند همان نقشی که در مراسم عزاداری امام حسین(ع) ایفا کردند، عمل کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
پس اون دیروزیه چینی بود؟