کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

داوری فوتبال تحت تاثیر انتخابات!

10 دی 1399 ساعت 13:20

کارشناس داوری فوتبال گفت: شرایط بدی که در داوری فوتبال شاهد هستیم متأثر از انتخابات فدراسیون فوتبال در اسفندماه است.


به گزارش جهان نیوز، نوذر رودنیل در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس در مورد اشتباهات داوری در 8 هفته ابتدایی لیگ برتر اظهار داشت: متأسفم که بگویم تا زمانی که انتخابات فدراسیون فوتبال برگزار نشود و اعضای هیأت رئیسه و کمیته داوران جدید تعیین نشوند شاهد همین بساط در داوری فوتبال خواهیم بود. اکنون 2 کمک داور پشت‌دروازه دوباره برای چه به لیگ برتر اضافه شده‌اند؟ این افراد چه کارایی دارند؟ جز آنکه هزینه هنگفت‌ به گردن باشگاه‌ها و فدراسیون فوتبال می‌اندازند.

وی افزود:‌ با این روند شاهد اشتباهات به مراتب بیشتری در ادامه لیگ برتر خواهیم بود و این اشتباهات داوری به لیگ یک سرایت کرده و در لیگ دسته دوم هم شاهد آن خواهیم بود.

رودنیل تأکید کرد: درست است که می‌گویند در فوتبال دیواری کوتاه‌تر از داوران وجود ندارد اما آیا تیم‌ها حق ندارند؟ گاهی با یک سوت و یک پرچم زندگی و سرنوشت یک تیم نابود می‌شود. حیف است به خاطر رأی و انتخابات فدراسیون فوتبال چنین رفتارهایی را شاهد باشیم و در دروازه لیگ برتر برای قضاوت باز شده و شاهد حضور داوران جدیدی در این مسابقات هستیم.

وی با استقبال از جوان‌گرایی در داوری گفت: من با جوان‌گرایی در داوری مخالف نیستم اما هر چیزی راه و روش خود را دارد. مثلاً در بازی ذوب‌آهن و استقلال شاهد بودیم که دو کمک داوری برای قضاوت به میدان فرستاده شدند که برای اولین‌بار بازی پخش مستقیم به آنها داده شده بود؛ آیا بهتر نبود که از کمک داوران باتجربه و قدرتمند در این بازی حساس استفاده می‌کردیم تا شاهد آن حواشی در داوری بازی نباشیم. داوران پشت دروازه هم هیچ کارایی ندارند، نه جرأت اعلام پنالتی دارند و نه قدرتی برای تصمیم‌گیری.

این کارشناس داوری فوتبال در مورد اینکه چه راهکاری برای بهبود شرایط داوری دارد، عنوان کرد: تا زمانی که هیأت رئیسه و کمیته جدید داوران انتخاب نشوند شاید این اتفاقات را شاهد باشیم اما با ثبات در فدراسیون فوتبال می‌توان به آینده داوری امیدوارتر بود چون در آن صورت داوری که اشتباه کند به او قضاوت داده نمی‌شود و هر داوری که خوب قضاوت کند به او بازی‌های بیشتری برای قضاوت می‌دهند.


کد مطلب: 749900

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/749900/داوری-فوتبال-تحت-تاثیر-انتخابات

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com