جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

امضای ترامپ ارزش دلار را کاهش داد

چهارشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۹ ساعت ۰۲:۰۴
کد مطلب: 749845
اخیرا ترامپ یک بسته کمک اقتصادی 900 میلیارد دلاری مصوب کنگره را با امضای خود به قانون تبدیل کرد. این مسئله باعث شد تا ارزش دلار در بازار جهانی کاهش یابد.
امضای ترامپ ارزش دلار را کاهش داد
به گزارش جهان نيوز، به نقل از راشا تودی، امضای ترامپ پای بسته مصوب کمک اقتصادی 900 میلیارد دلاری کنگره باعث شد تا ارزش دلار در مبادلات جهانی روندی نزولی را در پیش گیرد.

از ماه مارس تاکنون ارزش دلار همواره روندی نزولی را طی کرده که دلیل آن اجرای بی‌‌سابقه سیاست‌های انبساطی و محرک پولی در آمریکا بوده است. 

در معاملات اخیر شاخص ارزش دلار در برابر سبد ارزهای مرجع 0.3 درصد کاهش داشته است. 

همین امر باعث شده تا ارزش طلا در بازار جهانی هم روندی صعودی را در پیش گیرد. بازار نفت هم از این مسئله بی‌نصیب نمانده و بخشی از افزایش قیمت نفت طی روزهای گذشته هم ناشی از همین کاهش ارزش دلار بوده است. 

کارشناسان بر این باورند که به خاطر اجرای بسته‌های محرک اقتصادی و چشم‌انداز افزایش تورم سرمایه‌داران در حال رفتن به سمت بازار طلا برای در امان ماندن از اثرات تورمی و کاهش ارزی دارایی‌های خود هستند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *