جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

چگونه می‌توان از دریافت یارانه انصراف داد؟

دوشنبه ۸ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۴۸
کد مطلب: 749730
اگر قصد انصراف از یارانه نقدی را دارید باید به بانک عاملی که حساب یارانه سرپرست خانوار ثبت شده مراجعه کنید.
چگونه می‌توان از دریافت یارانه انصراف داد؟
به گزارش جهان نيوز، اگر قصد انصراف از یارانه نقدی را دارید باید به بانک عاملی که حساب یارانه سرپرست خانوار ثبت شده مراجعه کنید.

در این باره کارشناس پاسخگویی به سوالات یارانه‌ای مردم در سازمان هدفمند سازی یارانه‌ها به فارس می‌گوید:‌ سرپرست خانوار با مدارک هویتی معتبر به بانکی که حساب یارانه در آن فعال است مراجعه کرده از درخواست انصراف از یارانه را ثبت می‌کند.

وی در پاسخ به این سوال که اگر سرپرست خانوار بخواهد به طور موقت یارانه را دریافت نکند و بعدا مجدد آن را وصل کند این امکان وجود دارد؟ می‌گوید:‌ برای دریافت نکردن موقت یارانه به بانک مراجعه کرده و شماره حساب را رد یا حذف می‌کند. در این صورت شماره حسابی برای واریز یارانه وجود ندارد و عملا سرپرست خانوار یارانه نمی‌گیرد.

* چرا امکان انصراف غیرحضوری وجود ندارد؟
این کارشناس در پاسخ به این سوال که چرا امکان درخواست غیرحضوری و اینترنتی برای انصراف از یارانه وجود ندارد، تصریح کرد: در گذشته این گونه بود اما مشکلات حقوقی وجود داشت. مثلا به دلیل اختلافات شخصی، فرد دیگری که اطلاعات هویتی سرپرست خانوار را داشته با وارد کردن آن از دریافت یارانه انصراف داده اما بعدا سرپرست خانوار مدعی شده که این کار را نکرده است.

وی تاکید کرد: به همین دلیل سرپرست خانوار با مراجعه به بانک و پس از احراز هویت می‌تواند نسبت به این کار اقدام کند.

اعطای یارانه به نوزادان از سوالات متداولی است که پاسخ ان بارها بیان شده است. در این باره مسئولان هدفمندی می‌گویند یارانه نوزادانی که سرپرست خانوار آنها یارانه بگیر است به صورت خودکار از سوی سازمان ثبت احوال به وزارت رفاه ارجاع و پس از پایش اطلاعات از سوی این وزارتخانه به سازمان هدفمندی یارانه‌ها برای واریز ارسال می‌شود.

به گزارش فارس، با این حال برای خانوارهایی که یارانه بگیر نیستند و درخواست یارانه دارند علی رغم اینکه قانون بودجه دولت را مکلف به ثبت نام جدید از متقاضیان کرده تا پس از احزار شرایط یارانه آنها برقرار شود، اما مسئولان دولت معتقدند منابع کافی برای این کار وجود ندارد.

این در حالی است که طی سال‌های اخیر منابع هدفمندی یارانه‌ها در بودجه چندین برابر شده اما یارانه نقدی خانوار تغییری نکرده است.

براین اساس افرادی که به هر دلیلی سوالی در مورد یارانه نقدی دارند می‌توانند با تلفن‌های شبانه روزی این سازمان تماس بگیرند.

مدیرکل روابط عمومی و ارتباطات مردمی سازمان هدفمندی یارانه‌ها به فارس می‌گوید: برای پاسخگویی به مخاطبان و افرادی که سوالات یارانه‌ای دارند 8 شماره تماس به صورت شبانه روزی وجود دارد.

وی ادامه داد: بسیاری از سوالات مطرح شده شده از سوی افراد متداول و تکراری است. با این حال می‌توانند برای رفع شبهات با این شماره‌ها تماس بگیرند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *