کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

امیر‌عبداللهیان در نشست خبری سالگرد شهادت سردار سلیمانی مطرح کرد

۴۸ تروریست در لیست انتقام خون حاج قاسم

8 دی 1399 ساعت 8:38

نشست خبری اعلام برنامه‌های سالگرد شهادت سردار سلیمانی با حضور امیرعبداللهیان سخنگوی ستاد سالگرد مردمی شهید سردار سلیمانی و جمعی از اصحاب رسانه، دیروز هفتم دی‌ماه برگزار شد.


به گزارش جهان نیوز، امیر عبداللهیان در این نشست گفت: شروع رسمی برنامه‌های سالگرد در روزهای اخیر با دیدار خانواده شهید و اعضای ستاد برگزارکننده با مقام معظم رهبری بود که نشست امروز (یکشنبه) درواقع نواختن زنگ شروع اجرایی برنامه‌ها در سراسر کشور و همچنین برنامه‌های متنوعی که دوستداران سردار در منطقه و در نقاط مختلف جهان برنامه‌ریزی کردند، خواهد بود.

وی افزود: باید تأکید کنم اجرای برنامه‌های سالگرد حداقل یک بازه زمانی ۱۰ روزه دارد که این برنامه‌ها به‌گونه‌ای طراحی شده تا با روز ۲۷ دی‌ماه همزمان با نقطه عطف در خطبه تاریخی مقام معظم رهبری در رثای سردار سلیمانی و نامیدن او و سربازان نیروی قدس به‌عنوان سربازان بدون مرز مصادف شود.

وی با اشاره و تأکید بر اینکه ویژگی اصلی این برنامه‌ها مردمی بودن است، افزود: فراخوان مقاله، کتاب و مسابقات فرهنگی و مسابقات هنری انجام شده که شاید بارزترین فراخوان، فراخوان مرد میدان است که در آن نماهنگ، سرود، کلیپ و مستند تولید خواهد شد و نیز برگزاری مسابقات متنوع فرهنگی و هنری در سطح داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی انجام می‌شود.

عبداللهیان بیان داشت: بسیج و سپاه پاسداران پویشی تحت عنوان سردار سلیمانی راه‌اندازی کرده‌اند که با همکاری مشترک نیروهای بسیج و نیروهای مدافع سلامت در بحث مبارزه با کرونا است که این موضوع دقیقاً در آستانه سالگرد سردار سلیمانی کلید خورد.

عبداللهیان گفت: در حوزه برنامه‌های فیزیکی که انجام می‌شود پیش‌بینی شده در روز ۱۲ دی‌ماه یک همایش حضوری و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در تهران برگزار شود که در این همایش شخصیت‌های داخلی و مهمانان خارجی حضور دارند و سخنرانی خواهند داشت اما به خاطر مسائل کرونایی محدودیت‌هایی وجود خواهد داشت. این برنامه به‌صورت زنده نیز پوشش داده خواهد شد.

وی بیان داشت: ذکر خاطرات و تاریخ مستند زندگی سردار سلیمانی با یک حساسیت خاصی از سوی بنیاد سردار سلیمانی دنبال می‌شود که این بنیاد یکی از اصلی‌ترین وظایفش جلوگیری از تحریف اندیشه‌های سردار سلیمانی است و در این رابطه با حساسیت زیاد عمل خواهد کرد.

زندگی‌نامه خودنوشته سردار سلیمانی تحت عنوان «از چیزی نمی‌ترسیدم»
عبداللهیان ادامه داد: اولین زندگی‌نامه خود نوشته سردار سلیمانی همزمان با سالگرد او منتشر می‌شود که نام این زندگی‌نامه عبارتی است که از درون خاطرات او گرفته شده است تحت عنوان «از چیزی نمی‌ترسیدم». سردار سلیمانی خاطرات خود را از سال ۱۳۳۵ تا ۱۳۵۷ نوشته که این کتاب به هفت زبان زنده دنیا در حال ترجمه است و نسخه فارسی آن‌هم به‌صورت تحریر شده و هم عین دست خط سردار سلیمانی عزیز در بخش دوم کتاب به‌عنوان مستندات منتشر شده که یکی از اسناد ارزشمند برای آشنایی با زندگی سردار سلیمانی است.

جایزه بین‌المللی تحت عنوان جایزه ایثار شهید سلیمانی
سخنگوی ستاد سالگرد مردمی شهید سردار سلیمانی گفت: در سطح بین‌المللی جایزه بین‌المللی تحت عنوان جایزه ایثار شهید سلیمانی اختصاص داده شده که در جریان سالگرد با یک برنامه ویژه‌ای در سطح بین‌المللی و منطقه‌ای این جایزه اهدا خواهد شد. این جایزه به کسانی تعلق می‌گیرد که در سطح کشورهای مقاومت یعنی یمن، ایران، عراق، افغانستان، لبنان و ونزوئلا باشد.

امیر عبداللهیان افزود: این جایزه بر مبنای مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی طراحی شده که جزئیات آن در زمان خود اعلام خواهد شد.

وی اظهار داشت: از روزهای گذشته برنامه‌هایی در کشورهای لبنان، سوریه، عراق، یمن و فلسطین کلید خورده و اوج آن را در سالگرد خواهیم دید. ضمن اینکه در عراق ویژه‌برنامه‌های خاصی برای تجلیل از شهید سلیمانی عزیز و همراهان سردار سلیمانی در نظر گرفته شده است.

متهمان اصلی ترور سردار سلیمانی به ۴۸ تن افزایش پیدا کرده‌اند
وی در خصوص پیگیری پرونده مربوط به آمران و عاملان این جنایت نیز گفت: به ۶ کشور نیابت قضایی داده شده و دستگاه قضا به‌شدت پیگیر موضوع انتقام است. همچنین در تکمیل کامل و دقیق و مستند پرونده آمران و عاملان ترور سردار سلیمانی ابومهدی و همراهانشان، متهمین اصلی امر و عامل آمریکایی از ۴۵ به ۴۸ تن افزایش پیدا کرده که امیدواریم در آینده نزدیک شاهد صدور حکم قضایی و اقدامات قوی و تأثیرگذار قضایی در این مسئله باشیم.

موضوع انتقام سخت در دستور کار جدی جمهوری اسلامی
وی خاطرنشان کرد: طبعاً موضوع انتقام سخت موضوعی است که در دستور کار جدی جمهوری اسلامی ایران قرار دارد و این موضوعی است که در زمان خودش به شیوه مناسب خودش انجام خواهد شد هرچند سیلی مردمی به عوامل این جنایت زده شده است.

پیام حاج قاسم به ظریف درباره مذاکره با آمریکا
امیرعبداللهیان در حاشیه نشست خبری اعلام برنامه‌های سالگرد سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در جمع خبرنگاران با نقل خاطره‌ای از شهید سلیمانی در خصوص بحث مذاکرات، گفت: امروز با توجه به اینکه جو بایدن به‌زودی در کاخ سفید مستقر خواهد شد، ما در کشور با یک صدای بلندی از مطالبه برای مذاکره با آمریکا در برخی رسانه‌ها و محافل مواجهیم.
 
سردار سلیمانی علی‌رغم اینکه یک ژنرال بود و باید همیشه به روش‌های نظامی می‌اندیشید اما همواره می‌دانست که در پیچیدگی‌های جهان معاصر صرفاً نمی‌توان با ابزار نظامی یک هدفی را پیش ‌برد.

امیرعبداللهیان گفت: سردار سلیمانی از دیپلماسی به بهترین وجه خودش استفاده می‌کرد و به همه ظرفیت‌های موجود توجه داشت. من در سال ۸۶ که برای مذاکرات سه‌جانبه ایران، عراق و آمریکا به بغداد می‌رفتیم، مدیریت این مذاکرات در بعد نرم‌افزاری در اختیار سردار سلیمانی بود، یعنی سردار مأموریت تأمین امنیت حداکثری ایران و کمک به امنیت عراق را داشت ولی وقتی بنا شد به درخواست دوستان عراقی مذاکره سه‌جانبه‌ای با آمریکا داشته باشیم، سردار سلیمانی نه‌تنها مخالف مذاکره نبود بلکه در مذاکره به ظرایف امر توجه داشت. وی ادامه داد: یکی از ظرایف این بود که همیشه می‌گفت با دشمن مذاکره می‌کنید و دشمن به دنبال این نیست که منافع ما را تأمین کند اما برای اتمام‌حجت بگذارید دوستان عراقی ما هم رفتار آمریکایی‌ها را در میز مذاکره ببینند.

سخنگوی ستاد سالگرد مردمی شهید سردار سلیمانی تأکید کرد: روزی سردار سلیمانی به من که معاون وزیر خارجه بودم زنگ زدند، در آن زمان آقای ظریف در لوزان سوئیس با ۵ کشور در حال مذاکرات هسته‌ای بودند. شب قبل از آن تصاویری از قدم زدن آقای ظریف با جان کری منتشر شده بود. سردار با کنایه و خنده‌ای به من گفت دارید با آمریکایی‌ها قدم می‌زنید؟ وی تصریح کرد: سپس گفتند این پیامی که می‌خواهم بگویم را به آقای ظریف برسانید. من به دفتر ایشان رفتم. او می‌خواست ما را توجه بدهد به این مسئله که به دشمن نمی‌توان اعتماد کرد. در آن جلسه به من گفتند ما اسناد دقیقی به دست آوردیم مبنی بر اینکه در جریان سقوط شهر موصل به دست داعش چند هواپیمای غول‌پیکر لجستیکی آمریکایی در تاریخ و ساعت مشخص در فرودگاه موصل به زمین نشسته است و از یکی از این هواپیماها ژنرال‌های آمریکایی پیاده می‌شوند و فرماندهان داعش روی فرش قرمز به استقبال آن‌ها می‌روند.

امیرعبداللهیان گفت: سپس گفتند در جریان این اتفاق به مدت ۵ ساعت در سالن vip فرودگاه موصل بین ژنرال‌های آمریکایی و فرماندهان داعش مذاکره می‌شود. جزئیات این مذاکره و فایل آن در اختیار سردار سلیمانی بود. در تمام این مدت ۵ ساعت هم سلاح‌ها و تجهیزات پیشرفته آمریکایی از هواپیماهای لجستیکی پیاده می‌شد و در اختیار نیروهای داعش قرار می‌گرفت. تمام تصاویر و نوع سلاح‌ها در این اسناد مشخص بود.

وی تأکید کرد: سردار سلیمانی می‌خواستند با این اسناد به ما بگویند این دشمنی که در حال مذاکره با شماست، قابل اعتماد نیست و بدانید این دشمن در آن روی سکه این کارها را می‌کند. سخنگوی ستاد سالگرد مردمی شهید سردار سلیمانی گفت: من بلافاصله از طریق سیستم محرمانه خودمان مطالب سردار سلیمانی را به آقای ظریف منتقل کردم و آقای ظریف هم در اولین فرصت این موضوع را به طرف آمریکایی گفت و طلبکاری کرد و البته پاسخ چندپهلو و مبهمی از جانب مقام آمریکایی دریافت کرد. آمریکایی‌ها هیچ‌گاه حاضر نشدند به ما بگویند شما اسنادتان را بدهید زیرا خودشان می‌دانستند در حال چه استاندارد دوگانه‌ای در عراق هستند.


کد مطلب: 749618

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/749618/۴۸-تروریست-لیست-انتقام-خون-حاج-قاسم

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com