پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۵
۳۳

میزان حقوق دریافتی رحیم پورازغدی چقدر است؟

يکشنبه ۷ دی ۱۳۹۹ ساعت ۲۱:۴۰
کد مطلب: 749597
حسن رحیم پورازغدی در صفحه شخصی خود در شبکه‌ اجتماعی درباره میزان حقوق و دریافتی اعضای شورایعالی انقلاب فرهنگی پاسخ داده است.
میزان حقوق دریافتی رحیم پورازغدی چقدر است؟
به گزارش جهان نيوز،  حسن رحیم پور ازغدی در آخرین بخش از پاسخ به پرسش‌های ناظر به شورایعالی انقلاب فرهنگی، به موانع دیگر شورا و نیز پاسخ پرسشی از میزان حقوق و دریافتی اعضا اشاره کرده است:

شورای عالی انقلاب فرهنگی 
( بخش چهارم و آخر )

 س) معیارهای شوری در بودجه بندی فرهنگی و آموزشی کشور چیست و اساسا خود اعضای شورا ازچندجا حقوق میگیرند؟ مثلاخودجنابعالی؟

ج) هیچ بودجه ای در اختیار شورا نبوده ونیست . بودجه ها تنها در کنترل دولت ومجلس است که البته خوددرراس شورایند و قانونا باید سیاستهای مصوب را رعایت کرده وپاسخگو باشند.
راجع به حقوق هم ظاهرا بجزاعضای دبیرخانه، کسی حقوق بگیر شورا نیست. بنده هم ۲۷ سال است مشغول کار پژوهشی و آموزشی تنهادر یک نهاد فرهنگی هستم و حقوق بگیر هیچ سازمان وتشکیلات دیگری نیستم.

(توضیح : گرچه دروغ پردازی ، مالیات ندارد وهمواره شیوه آسان عوامفریبی بوده است اما ازباب وظیفه پاسخ به سوال، عرض میکنم نه بابت کنفرانسهای دانشگاهی ونه از صداوسیما که بخشی از این جلسات دانشگاهی را دراختیارعموم میگذارد، هیچ مطالبه مالی و مابازائ حقوقی شخصی درکارنبوده و نیست. از یک شبکه ازسال ۹۲ تاامروز پس از هفت سال ، یک ریال نیز حتی برای عوامل فنی ضبط وتدوین ، دریافت نشده است.

یک شبکه دیگر نیز آن هم صرفا به عوامل فنی ضبط و تدوین ، سالی یکبار و حدود یک تومان برای هربرنامه به آنان پرداخت شده است. هر شایعه وگزارش دیگری درفضای مجازی دراین باب، دروغ محض است .

 آماردروغی از مثلا حقوق و امکانات بیت المال نیز که مدتهاقبل،ظاهرا در صدای آمریکا وسپس فضای مجازی، حقوق  هشت ونیم تومانی پس از ۲۶ سال سابقه را بدروغ ،دهها بلکه صدهامیلیون اعلام کردند، نمونه دیگری از همین دروغ پردازیهاست.)

س) چرا و چگونه میخواهند از شورا، انقلاب زدایی و خمینی زدایی کنند؟
ج) امام ، صریح بود وبدون حاشیه و کنایه ، در حکم شورا نوشت دانشگاه نباید حیاط خلوتی باشد برای استادنمایان متخصص تحقیر ایرانی و پرستش ارباب غربی ، بشمول ساواکیها و ماسونی ها وکمونیستهاو آنان که هم امروز به جای "تدریس" ،مشغول "تدلیس"، و به جای "آموزش تخصصی علمی"، مشغول "تخلیه عقده های شخصی" هستند.

رسالت شورا از ابتدا این بود که دانشگاه، محیط سالمی برای تدریس وتحقیق درجهت اهداف جدید تعالی بخش و زمینه ساز شکوفایی و خلاقیت انقلابی نسلهای جدید باشد اماهمین امروز نیز جناح بندیهای موذیانه و غیرشفاف حتی درون ساختار حاکمیت در جهت تقویت سنگواره های پیشاانقلاب و ممانعت از هر تحول اصلاح طلبانه انقلابی درجریان است و تلاش در جهت ارتجاع به دانشگاه نیم قرن قبل ادامه دارد .

سنگ اندازی برسر راه نظام آموزش و پژوهش متناسب با عصر جدید در جهت تمدن سازی ایرانی و اسلامی متوقف نشده و بیت المال ، همچنان صرف بازتولید همان روشنفکرنمایی های قدیمی و کاسبکارانه و فسیل های چپ مادی و راست سلطنتی نیزمیشود. کاش لیبرال بودند. دیکتاتور های لیبرال نما ، نشسته بر خوان خون شهدای انقلاب ، هر گاه کم آورده اند از سیستم رسمی آویزان شدند و هرگاه احساس قدرت و امنیت کرده‌اند به همان سیستم ، بیرحمانه لگد پراندند .

 هرنوع تلاش اصلاح طلبانه و انتقادی در علوم اجتماعی در این ۴۰ سال، گرفتار انواع سمپاشی های درون حکومتی اینان و وحشت افکنی رسانه های دشمن بوده و فکر تکامل علوم انسانی دائما ازسوی صاحبان قدرت، ترور شده است. درهمه این سالها امکانات سیستم را بلعیدند و حقوق نجومی گرفتند اما مانع تراشی شان در برابر نوآوری وتولیدفکر در دانشگاه‌ ومراکز فرهنگی و هنری ایران جوان بر بنیادهای ملی و مستقل از غرب، چه وقت، کاستی گرفت؟ 

کدامیک رخصت میدهند تا زمینه برای تربیت هرچه کیفی تر متخصصان متعهد، مغزهای متفکر وطن‌خواه، نیروهای مجاهد ماهرو استادان مومن به استقلال کشور  نهادینه شود؟  این کلمات امام است و گویی ناظر به روزگار ماست.

او به این شورا ماموریت داد که روح تفکررا تقویت کند، اراده تحقیق رابسط دهد ، مبارزه با تقلیدکوراز شرق و غرب را درعین استفاده از دستاوردها و تجارب مفید دانش بشری یک لحظه تعطیل نکند. بارها شورا ونهادهای علمی وحاکمیتی را به هدفگیری استقلال فرهنگی از غرب و تمرکز بر جوشش ملی فراخوان داد، اما بپرسید چه  کسانی درحاکمیت ، تاهم امروز با صد طعنه وتهمت، "استقلال" را "انزوا" تفسیر کرده و مانع پیشرفت خواندند و "ارتباط" را زمینه "وابستگی" کردند و گفتگوی انتقادی با غرب وشرق را به گفتگوی تمدنهای فرح پهلوی، آنهم با رژیم سیاسی آمریکا و اتحادیه اروپا، ونیز آرمان جامعه انقلابی برادروار را به تفسیر لیبرالیستی "جامعه مدنی" تبدیل کردند و آنرا بنام انقلاب خمینی ، سکه زدند ؟

چه کسانی، اقتصادوفرهنگ و همه چیز مردم را به ۵+۱ گره زدند و بالاخره هیچکس نفهمید‌ حاصل این جمع  چند شد؟ چه کسانی ، همه این سالها ،همه قدرت وثروت کشور در دستشان بود و بازی "انتصابی،انتخابی" و "نظام _دولت"و  "حاکمیت وحکومت" راه انداخته وسیستم را مثله کرده و هویت چندپاره و خودمتناقض و آشفته خودرا به "نظام شکست خورده" مدیریت کشور، تاویل کردند ونانش راخوردند. حال آنکه از منظر خلق، دلیل نابسامانی مهم نبودبلکه خودش مهم بود. مردم ، بهبوداوضاع میخواهند.

اولویتشان این نیست که حق با کیست؟میپرسند تعارضهای بیفایده و غیرپاسخگودر عرصه سیاستهای فرهنگی وآموزشی چه وقت وچگونه حل میشود؟ صورتبندی ژورنالیستی  تعارضها ، خوب است اما راه حل چیست؟ مسئول سیاست گزاری کیست  و چرا "مهندسی فرهنگی" کشور و نسل نو در اتاقهای فکروبرنامه ریزی درخارج از ایران صورتبندی شود و چه عناصری ، "فرهنگ غیرانقلابی" و "انقلاب غیرفرهنگی" را جایگزین "انقلاب فرهنگی" کرده اند؟

ازاله غربزدگی از حاکمیت، هدف اصلی امام بود اما پس از او عمر حاکمیت ،سالهای سال به اماله غربزدگی بجای ازاله آن گذشت.

 پس ازسالها بحث در "نقشه جامع علمی" و هزاران برگ انشانویسی در باب پیشرفت ایرانی ، هیچکس در سه قوه نمیداند که هر سال و بلکه هر ده سال ، چه تعداددانشجو در چه رشته ها ، در چه سطحی وچرا میگیریم؟ و با کدام نیاز کشور ؟ و باکدام امکان اشتغال؟ و چرا بودجه و انرژی دانشگاههای ما بجای حل مشکلات این مردم، صرف مقاله نویسی برای چند مجله در اروپا وآمریکا میشود؟ وچرا وچرا..؟ باورمیکنید هیچکس نمیداند؟ باورکنید.
https://jahannews.com/vdci33ayyt1a5w2.cbct.html
jahannews.com/vdci33ayyt1a5w2.cbct.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


علی
Iran, Islamic Republic of
احسنت
Iran, Islamic Republic of
ایشون که دیگه به جلسات شورایعالی انقلاب فرهنگی دعوت نمی شود که حقوق بگیر آنجا باشد.
Iran, Islamic Republic of
باورم میکنم استاد گرانقدر.ولی خیلی سخت میگذره بهمون بیکاری درد اوره .ب عشق رهبرم
Iran, Islamic Republic of
درود بر شجاعت و علم و صراحت ایشان
مسلم
Iran, Islamic Republic of
درود بر شما، ..
مردم
Iran, Islamic Republic of
حرف حق و بجا زد.مسولین غرب زده و غرب ترس ما باید از جناب ازغدی الگو بگیرند.
Iran, Islamic Republic of
باور نمی کنم....
Iran, Islamic Republic of
باید باور کنی. چون من میگم.
Faridon.gh4848
United States
اخرش مشخص نشد..
خداداد
Iran, Islamic Republic of
چي مشخص نشد
تيتر زده حقوقشون چقدره
گفتن 8ونيم
چيز ديگه مشخص نشد؟
FARIDON.GH484
United States
باور میکنی ۸،۵ بگیره در این شرایط ....؟!!!
بهادر
Iran, Islamic Republic of
...Q
Iran, Islamic Republic of
باور كرديم
Iran, Islamic Republic of
حقوق با درامد تفاوت دارد. ...
مهدی
Iran, Islamic Republic of
ایشان کارمند نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاهها هستند و متعارف حقوق در آنجا همین است. .
Ukraine
چجوری زندگی میکنین بدون پول و حقوق؟
United Arab Emirates
میگه 8.5 میگیرم ولی از جای دیگه ای و بابت کار دیگه ای و هیچ پولی بابت کار در در این شورا نمیگیره.
بعد تو میای چی میگی؟
Ukraine
جناب آقای رحیم پورمن چندمرتبه شمارادرفرودگاهای مختلف دیدم میشه بفرمایید شماکه تمام سفرهایتان هوایی است وبه تمام نقاط کشورهم تشریف می‌برید وجلسه میزارید اگریک ریال ازشورا دریافت نمی‌کنید که میفرمایید ازکجا هزینه زندگی واین هم مخارج سفررامیپردازید؟!!!
شاهد
Iran, Islamic Republic of
شما که ایران زندگی نمی کنید. بهرحال محض اطلاع باید عرض کنم معمولا اگر کسی برای برنامه ای دعوت شود سازمان دعوت کننده مخارج آن را تقبل می کند. این موضوع در مورد همه کنگره های علمی هم صدق می کند.
Iran, Islamic Republic of
....
سعادت
Iran, Islamic Republic of
سلام
معمولا کسانی که سخنران دعوت میکنن بستگی به بودجه هزینه هواپیما یا هزینه رفت و برگشت با هر وسیله را تقبل میکنند
افتخار
Australia
استاد از ذخائر انقلاب اسلامی است - خدمتگزارای صادق، شجاع و آگاه به دنیا جدید و هوشیار به ترفندهای غرب زدگان و غرب گدایان.
سعید
Iran, Islamic Republic of
ببخشید از کجا تشخیص دادید؟
United Kingdom
....
United Kingdom
..........
United Kingdom
تبلیقات هزینه ای ندارد
Iran, Islamic Republic of
آخرش چقدر حقوق میگیرن ایشون
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
هر قدر مي گيرند نوش جونشون از خودي مي گيرند حلاله نه از سازمانهاي جاسوس بيگانه و از سفارتخانه هاي خارجي و نه از عربستان قطر
تاكور شود هرانكه نتواند ديد
United Kingdom
حرفت معنی سر ته نداره
هموطن
United States
.........
هوشنگ
United States
......
Iran, Islamic Republic of
خوش به حالتان ...
Iran, Islamic Republic of
خوش به حالتان 8.5 میگیرید من با مدرک دکتری با 43 سال سن و رزومه عالی یک ریال هم درآمد ندارم. 10 ساله هی میریم استخدام هیات علمی اما نمی شه!