شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

زندانیان آمریکایی از واکسن کرونا محروم شدند

يکشنبه ۷ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۲۸
کد مطلب: 749594
علی رغم آنکه شیوع کرونا در زندان‌های آمریکا سر و صدای زیادی به پا کرده، اما سیاست‌مداران آمریکایی آنها را از دریافت واکسن کرونا محروم کرده‌اند.
زندانیان آمریکایی از واکسن کرونا محروم شدند
به گزارش جهان نيوز  به نقل از دویچه وله، طی ماه‌های گذشته شیوع کرونا در زندان‌های آمریکا گسترش زیادی داشته، اما از آنجا که سیاست‌مداران تصمیم می‌گیرند که چه کسی واکسن کرونا دریافت کند، آنها مورد غفلت واقع شده‌اند. در واقع آن گونه که به نظر می‌رسد، در نخستین اقدام برای واکسیناسیون مردم آمریکا زندانیان جایی ندارند.

کارشناسان حوزه بهداشت و سلامت در کنار فعالان  حقوق مدنی به شدت تلاش می‌کنند تا دولت فدرال و دولت‌های ایالتی را بر آن دارند تا این قشر آسیب پذیر را در اولویت دریافت واکسن کرونا قرار دهند.

در حال حاضر آمریکا 1.3 میلیون زندانی دارد و از ما ه آوریل تاکنون 270 هزار زندانی در این کشور به کرونا مبتلا شده و 1700 نفر از آنها جان خود را از دست داده‌اند. 

بنا به اعلام کمیته ملی کرونا و عدالت قضایی از 20 نقطه با بیشترین شیوع در کرونا در آمریکا 19 نقطه داخل زندان‌های این کشور است و احتمال فوت یک زندانی به خاطر ابتلای به کرونا در آمریکا 2 برابر احتمال مرگ دیگر شهروندان آمریکایی است. اوضاع بد زندگی در زندان‌ها در کنار جمعیت بیش از حد در بندهای بازداشتگاه‌ها شرایط را بدتر کرده است. 

دکتر ویلیام شافنر، استاد پیشگیری و سیاست‌های بهداشتی دانشگاه واندربلیت، می‌گوید: زندانیان منشأ بسیاری از شیوع‌ها، در آمریکا بوده‌اند چراکه نمی‌توان میان آنها فاصله‌گذاری اجتماعی را اعمال کرد. 

کارشناسان می‌گویند: در صورتی که کاری برای کنترل شیوع کرونا در میان زندانیان آمریکایی انجام نشود، عواقب این مسئله بسیار فاجعه‌بار خواهد بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *