کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تشیع انگلیسی وارد عرصه فیلم‌سازی شد؛

آیا فیلم «بانوی بهشت» در ادعای خود صادق است؟ +عکس

7 دی 1399 ساعت 16:21

ت که تا چند روز آینده به نمایش درمی آید.این فیلم به مهمترین مساله تاریخ شیعی در خصوص واقعه غدیر و شهادت حضرت زهرا(س) به نویسندگی الحبیب روحانی ساکن لندن می پردازد.


به گزارش جهان نیوز، همزمان با ایام فاطمیه و سالروز شهادت حضرت زهرا (س)، تریلر فیلم « THE LADY OF HEAVEN » با عنوان «بانوی بهشت» از سوی صفحات یاسر الحبیب منتشر شد که به وقایع تاریخی حساس و مهم تاریخ اسلام می‌پردازد.

موضوع فیلم در خصوص جنایات گروه‌های تکفیری داعش در عراق و سوریه است. در خلال این داستان امروزی به وقایع تاریخی مهمی مانند غدیر خم و آتش زدن درب خانه حضرت زهرا (س) و شهادت آن حضرت می‌پردازد. فیلم بانوی بهشت The Lady of Heaven 2020 یک فیلم درام اکشن و تاریخی انگلیسی- آمریکایی است و کارگردان فیلم الی کینگ معرفی شده است. افرادی چون ری فرون، لوکاس باند، آلبان کورتوا، دنیس بلک، سامی کریم و کریستوفر سایرف در این فیلم ایفای نقش می‌کنند. در معرفی این فیلم آمده است: «دو داستان مشابه اما با هزار و چهارصد سال فاصله. یک کودک عراقی پس از اینکه مادرش را در یک کشور جنگ‌زده از دست داد، با شنیدن داستان حضرت فاطمه (س)، اهمیت و قدرت صبر را درک کرد.»

در وب سایت متعلق به فیلم هیچ اطلاعات دیگری غیر از تاریخ انتشارش نیامده است و نام برخی عوامل نیامده است.

کارویژه الحبیب؛ اهانت به مقدسات اهل سنت

به گزارش مهر، این فیلم به تهیه کنندگی «هیئت خدام المهدی» منسوب به شیخ یاسر الحبیب است و نام خود او به عنوان نویسنده این فیلم درج شده است.

یاسر یحیی عبدالله الحبیب متولد ۱۹۷۷ میلادی، اهل کویت و رئیس سازمان موسوم به "خدام‌المهدی" است. وی «هیئت خدام‌المهدی» را در سال ۲۰۰۱ در کویت تأسیس کرد، اما در سال ۲۰۰۴ به دلیل بروز برخی مشکلات میان او و دولت کویت، این هیأت پلمپ و الحبیب بازداشت شد و مسأله بازداشت وی به سرعت به سوژه مورد نظر سازمان‌های حقوق بشری انگلیس و آمریکا تبدیل شد. با رایزنی انگلیسی‌ها و ساکن شدن وی در لندن حیطه فعالیت‌های یاسر الحبیب به شدّت گسترش پیدا کرد.

در رمضان ۱۴۳۱ قمری «یاسر الحبیب» در سالروز وفات جناب عایشه، مجلسی تشکیل داد و از فراز منبر جملات رکیک و نسبت‌های بدی متوجه او کرد.‌ سخنرانی او در مورد جناب عایشه که فوراً در یوتیوب قرار گرفت، موجب خشم شدید اهل سنت شد و همین مسأله بهانه‌ای برای حمله به شیعیان و تعمیق اختلافات مذهبی شد.

سخنان مشکوک الحبیب، مشکلات بسیاری برای شیعیان کویت و عربستان نیز به بار آورد. علمای شیعه این دو کشور از جمله «شیخ عَمری»، «شیخ حسین معتوق»، «شیخ حسن صفّار»، «شیخ علی آل محسن»، «شیخ عبدالجلیل السمین»، «شیخ نمر» و «سیدهاشم السلمان» مواضع سختی در برابر وی گرفتند.

این دست موضع‌گیری‌ها که باعث ورود فشارهای فراوان به شیعیان عرب نیز شده بود، جمعی از علما و فرهیختگان شیعه منطقه احصاء عربستان را بر آن داشت تا استفتایی را خدمت حضرت آیت الله خامنه‌ای ارسال کنند. پاسخ معظم له این بود: «اهانت به نمادهای برادران اهل سنّت از جمله اتّهام زنی به همسر پیامبر اسلام حرام است. این موضوع، شامل زنان همه پیامبران و به ویژه سید الانبیا پیامبر اعظم حضرت محمّد صلّی الله علیه و آله می‌شود.»‌

پاسخ مقام معظم رهبری در جهان اسلام به شدت انعکاس پیدا کرد. بسیاری از علمای اسلامی نیز پس از انتشار این استفتاء، نظرات خود علیه جریان خطرناک نفوذی در شیعه را اعلام کردند. آیات سیستانی، مکارم شیرازی، نوری همدانی و علمای عربستان، بحرین و لبنان به موضع‌گیری علیه این اقدامات پرداختند.

سخنان مشکوک الحبیب، مشکلات بسیاری برای شیعیان کویت و عربستان نیز به بار آورد. علمای شیعه این دو کشور از جمله «شیخ عَمری»، «شیخ حسین معتوق»، «شیخ حسن صفّار»، «شیخ علی آل محسن»، «شیخ عبدالجلیل السمین»، «شیخ نمر» و «سیدهاشم السلمان» مواضع سختی در برابر وی گرفتند.

هواداران او در سال ۲۰۱۸ به سفارت جمهوری اسلامی ایران در لندن یورش بردند و پرچم ایران را پایین کشیدند و در مقابل دیدگان پلیس، پرچم‌های خود را بالا بردند. در حالی که در اقدامی عجیب نیروهای پلیس لندن پس از گذشت چندین ساعت وارد عمل شدند.

یاسر الحبیب در پست اینستاگرامی خود در خصوص این فیلم بیان می‌کند: «به اذن خدا هنگامی که فیلم مبارک ما منتشر شود. این فیلم عظیم و جهانی درباره زندگانی و رنج‌ها و سیره صدیقه کبری حضرت زهرا (س) است.گویی چیزی مماثل اشعار عبدی است. آن زمان فیلم نبود اشعار بود اینها بودند که منتشر، حفظ و در اذهان حک می‌شدند و انسان آن را می‌چشید. کار هنری آن زمان این بود. بنابراین امام صادق (ع) می‌فرماید: به کودکانتان شعر عبدی را بیاموزید که او بر دین خداست چرا این را می‌گوید؟ چون‌که هنر آسان چشیده و حفظ می‌شود و در نفس و قلب و روح تأثیر می‌گذارد. این طبیعی است این فیلم بهترین اثر هنری معاصر می‌باشد.»

این گفته‌ها نشان می‌دهد که الحبیب انتشار این فیلم را آغاز پروژه فیلم سازی اش می‌داند و به خوبی از اثر و اهمیت هنر و به‌کارگیری آن در راستای تفهیم و عمیق سازی آموزه‌ها و نقل قول‌های تاریخی مطلع است.

وی که سابقه‌ای طولانی در اهانت به مقدسات اهل سنت و حتی علما و مراجع تقلید شیعه دارد هدف از ساخت این فیلم را در برنامه‌ای در شبکه تلویزیونی اش این گونه بیان کرد: «این فیلم که توسط برجسته‌ترین کارگردان‌ها و هنرمندان غربی تهیه خواهد شد، به تبیین زندگی حضرت زهرا (سلام الله علیها) به ویژه دوران پس از رحلت پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) خواهد پرداخت. مردم جهان برای نخستین بار در این فیلم خواهند دید که چگونه خلیفه اول و همراهانش به منزل آن حضرت حمله می‌برند و حرمت ایشان را می‌شکنند. این فیلم باعث تخریب شخصیت اسطوره‌ای خلفا (شیخین) خواهد شد…این فیلم فرق بین اسلام واقعی و اسلام انحرافی (یعنی اسلام سقیفه) را نشان خواهد داد…ما قسم خورده‌ایم که انتقام حضرت زهرا (س) را خواهیم گرفت»
 


فدک صغری مکانی برای تربیت نیروهای افراطی
در این میان نیروهای تحت تربیت یاسر الحبیب در منطقه‌ای در لندن آموزش می‌بینند که وی آنجا را به نام ارض فدک الصغری نامگذاری کرده است. تعدد فعالیت‌های یاسر الحبیب خبر از طرح‌هایی می‌دهد که او برای اختلاف افکنی بین شیعه و اهل سنت در سراسر کشورهای اسلامی در سر دارد.

بانوی بهشت یا یوم العذاب!
در وب‌سایت عربی یاسر الحبیب نامه‌ای با این مضمون منتشر شده است که فیلم THE LADY OF HEAVEN (بانوی بهشت) همان فیلم «یوم العذاب» است که تغییر نام داده است. نکته جالب آنکه در وب سایت فارسی او اثری از این نامه نیست. شاید این به خاطر آن باشد که ۴ سال پیش از اینکه اخباری مبتنی بر ساخت فیلم یوم العذاب منتشر شده بود، مراجع تقلید شیعه علیه آن موضع گرفته بودند.
 

اعلام حرمت کمک ‎مالی برای ساخت فیلم «یوم ‎العذاب»
آیات مکارم شیرازی، حسین نوری همدانی، جعفر سبحانی و لطف الله صافی گلپایگانی در پاسخ به استفتایی مبنی بر تلاش یکی از شبکه‌های تلویزیونی عربی که مقر آن در انگلستان است برای ساخت فیلمی درباره تاریخ اسلام، حمایت، تبلیغ و تماشای چنین فیلمی که در آن باعث اختلاف افکنی بین مسلمین بخصوص شیعیان و برادران اهل سنت می‌گردد را حرام اعلام کردند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی قزوینی مدیر شبکه جهانی ولایت در همان ایام در این خصوص گفت: ما درصدد این هستیم به همه مسلمانان و غیر مسلمانان دنیا بگوییم که در مورد فیلم موهوم"یوم العذاب" نظر مراجع معظم تقلید این است که هرگونه کمک به ساخت این فیلم حرام شرعی و حتی تماشای این فیلم نیز حرام و گناه کبیره و خلاف شرع است. هیچ بحثی نیست که مصداق کامل تشیع انگلیسی یاسر الحبیب و امثال آن هستند و نسبت به تسنن آمریکایی هم مشخص است که شبکه‌های تحت حمایت رژیم آل سعود این جریان را نمایندگی می‌کنند.

فیلمی با عواملی بی نام و نشان و بعضاً گمنام
فیلمبرداری این فیلم توسط مایک بروستر و کارگردان این فیلم فردی به نام الی کینگ است که هیچ گونه اطلاعاتی از سابقه و پیشینه او و تهیه کننده فیلم که مهدی الحسینی نام دارد در دسترس نیست تا ثابت کند فیلم سینمایی که یاسر الحبیب ساخته است، مثل یک پروژه امنیتی قرار است، چراغ خاموش باشد.

در وب‌سایت کمپانی سازنده نیز هیچ گونه اطلاعاتی مندرج نشده است و تنها در توضیح این کمپانی نوشته شده است:«Enlightened Kingdom یک شرکت تولید فیلم در انگلستان است. اهداف ما شامل تغییر تاریخ سینما از طریق بهبود فلسفه و سبک فیلم است. چشم‌انداز ما حول ایده نیاز به فیلم‌ها برای داشتن معنای عمیق‌تر و ارتباط با مخاطب، و جذب قلب و روح مردم در سراسر جهان است.»

این فیلم که کارشناسان هزینه تولید آن را حدود ۱۵ میلیون دلار تخمین زده‌اند در بخش مسائل مالی نیز سعی بر اقدامات بی نام و نشان دارد. سازندگان در شبکه‌های اجتماعی مختص این فیلم آن را محصولی مردمی و مستقل می‌دانند.

تا پیش از «بانوی بهشت» جریان فیلم سازی در مورد تاریخ اسلام در کشورهای اسلامی مثل ایران، کویت، قطر و عراق عموماً بر اساس نگاه وحدت آفرین بین مذاهب اسلامی فعال بوده است. اما فیلمی که سازنده‌اش ید طولایی در تفرقه افکنی بین مذاهب اسلامی دارد، سعی دارد با انتشار فیلمش راه فیلمسازی درباره تاریخ اسلام را از مسیر وحدت آفرینی بین مذاهب منحرف کند.

اتفاقات سال‌های اخیر در کشورهای اسلامی لزوم حفظ وحدت اسلامی و جلوگیری از اقدامات تفرقه افکنانه را برای همه دلسوزان امت اسلامی امری واجب کرده است. اینکه حامیان آمریکایی و انگلیسی یاسر الحبیب فیلمی را با این ابعاد و هزینه آن هم در این مقطع زمانی تدارک دیده‌اند خبر از جریانی می‌دهد که «بانوی بهشت» حلقه اول آن است.


کد مطلب: 749589

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/749589/آیا-فیلم-بانوی-بهشت-ادعای-خود-صادق-عکس

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com