سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۰
۱

افزایش ۹۸.۹ درصدی قیمت مسکن در یکسال/ شاخص اجاره ۳۲.۴ درصد زیاد شد

يکشنبه ۷ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۲۳
کد مطلب: 749535
طبق گزارش بانک مرکزی، متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی شهر تهران، نسبت به ماه مشابه سال قبل ۹۸.۹ درصد افزایش یافته است.
افزایش ۹۸.۹ درصدی قیمت مسکن در یکسال
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، گزارش بانک مرکزی از تحولات بازار مسکن شهر تهران در آذرماه سال یک هزار و سیصد و نود و نه (1399) بیانگر کاهش متوسط قیمت معاملات نسبت به ماه قبل است. در آذر ماه 1399 متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی شهر تهران، 269.1 میلیون ریال بود که نسبت به ماه قبل 1.1 درصد کاهش نشان می‌دهد.


البته متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی شهر تهران، نسبت به ماه مشابه سال قبل 98.9 درصد افزایش یافته است.

در میان مناطق 22گانه شهرداری تهران،بیشترین متوسط قیمت یک متر مربع زیربنای مسکونی معامله شده معادل 571 میلیون ریال به منطقه1و کمترین آن با 108.1 میلیون ریال به منطقه18تعلق داشته است.ارقام مزبور نسبت به ماه مشابه سال 1398به ترتیب 84 درصد و 66 درصد افزایش نشان می‌دهند.

تعداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران در ماه مورد گزارش، به 2.6 هزار واحد مسکونی محدود شد که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب 42.8 و 73.2 درصد کاهش نشان می‌دهد.


تعداد معاملات آپارتمان های مسکونی شهر تهران در نه ماهه نخست سال1399به حدود 70.6 هزار واحد مسکونی رسیدکه در مقایسه با مدت مشابه سال قبل،42.9 درصد افزایش نشان میدهد. در این مدت متوسط قیمت یک متر مربع بنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در شهر تهران 222.6 میلیون ریال بوده است که نسبت به دوره مشابه سال قبل 74.2 درصد افزایش نشان میدهد.

همچنین بررسی شاخص کرایه مسکن اجاری در شهر تهران و در کل مناطق شهری در آذرماه سال 1399نشان دهنده رشد به ترتیب معادل 29.4 و 32.4 درصدی نسبت به ماه مشابه سال قبل می‌باشد.

گفتنی است، «گزارش تحولات بازار معاملات مسکن شهر تهران در آذر ماه سال 1399» برگرفته از آمارهای خام سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات کشور است که توسط اداره بررسی‌ها و سیاست‌های اقتصادی بانک مرکزی تهیه و منتشر می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
فقط با استیضاح روحانی مشکلات مردم و کشور حل می شود..