جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

واشنگتن پست: ترامپ هرج و مرج را برای کریسمس به آمریکایی‌ها هدیه کرد

يکشنبه ۷ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۴۴
کد مطلب: 749527
روزنامه واشنگتن پست با اشاره به گسترش کرونا و مشکلات اقتصادی ناشی از آن، از رئیس‌جمهور آمریکا خواست دست از «بازی» خود بردارد و طرح بودجه را امضا کند.
هدیه کریسمس ترامپ به آمریکایی‌ها
به گزارش جهان نيوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، روزنامه آمریکایی واشنگتن پست در سرمقاله‌ای تحت عنوان هدیه «ترامپ به آمریکا برای کریسمس هرج و مرج و نابسامانی» نوشت: میلیون‌ها آمریکایی عملکرد تحسین‌برانگیزی در سال ۲۰۲۰ داشتند و در برابر چالش ملی ۱۲ ماهه ناشی از همه‌گیری ویروس کشنده کرونا ایستادگی کردند؛ چالشی که هنوز برطرف نشده است. حتی کنگره عملکرد بهتری از حد انتظار داشت و دو طرح کمک اضطراری دو حزبی را تصویب کرد: قانون درمان ۲.۲ تریلیون دلاری در ماه مارس و طرح ۹۰۸ میلیارد دلاری متعاقب آن در دوشنبه شب.

با این حال، رئیس جمهور ترامپ به جای دادن پاداش به خاطر این رفتار خوب، هرج و مرج و نابسامانی را برای کریسمس به آمریکایی‌ها هدیه کرد. او با محکوم کردن این طرح و سپس خروج از واشنگتن و رفتن به خانه‌اش در فلوریدا در شرایطی که زمان کمی بر اساس تقویم قانون‌گذاری کنگره باقی مانده است، بدون داشتن دلیلی خوب احتمال وتویی را ایجاد کرد که نمی‌توان آن را نادیده گرفت.

پیامد‌های بالقوه شامل تعطیلی دولت و -کاملا غیرقابل تصور- ناکامی در ارائه حمایت‌های مهم و اساسی برای افراد بیکار، کسب و کار‌های کوچک و سلامت عمومی است.

ترامپ پرداخت مستقیم تا ۸ هزار دلار را برای خانوار‌های چهار نفره‌ای که ۱۵۰ هزار دلار سالانه درآمد دارند، درخواست کرد که این رقم بسیار بیشتر از رقم ۶۰۰ دلار برای هر نفر است که مذاکره‌کنندگان او با آن توافق کرده بودند و ۳۷۰ میلیارد دلار دیگر هزینه دربرخواهد داشت.

نقض توافق از سوی رئیس جمهور ترامپ حتی برای جمهوری‌خواهان در مجلس نمایندگان آمریکا غیر منتظره بود. آن‌ها تلاش نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، را برای تصویب پول بیشتر با توافقی به اجماع در روز پنجشنبه ناکام گذاشتند.

واشنگتن پست افزود: به دنبال حمایت ترامپ از ایده پوپولیستی سیاسی دادن پول به رای‌دهندگان، ما به سختی می‌توانیم پلوسی را به خاطر هدف قرار دادن حزب جمهوری‌خواه مقصر بدانیم، اما صدور چک‌های کمکی بزرگتر ارزش از بین بردن کل توافق کنگره را ندارد. ارسال میلیارد‌ها دلار استقراضی به خانوار‌هایی که دو برابر درآمد میانگین را دارند مغایر با فرایند رو به ترقی است و حتی اقتصاد را خیلی زیاد به انگیزش وانمی دارد چرا که تجربه نشان می‌دهد کسانی که درآمد بیشتری دارند احتمالا به جای خرج کردن، آن را پس‌انداز می‌کنند؛ بنابراین اقدام جمهوری‌خواهان در مجلس نمایندگان آمریکا به جلوگیری از توافق با این طرح آن طور که پلوسی گفته است، ظالمانه نبود.

ما همچنین به سختی می‌توانیم جمهوری‌خواهان را برای حفظ وجهه‌شان مقصر بدانیم، اما قطعا آن‌ها در تلاش برای جلب رضایت کامل دموکرات‌ها برای یک سیاست بد، ناکام بودند: بازبینی آنچه ترامپ مدعی است، کمک خارجی بیش از حد در بسته تخصیص بودجه همراه طرح کروناست. این پول دومین مخالفت آشکار رئیس جمهور با چانه‌زنی کنگره بود با اینکه بخش اعظم آن برای بودجه مالی ۲۰۲۱ رئیس جمهور درخواست شده بود یا متحدان او در کنگره از آن حمایت کرده بودند. بسته به اینکه چه اتفاقاتی در روز‌های آتی می‌افتد، دموکرات‌های مجلس نمایندگان می‌توانند رای شفاهی را در خصوص پرداخت‌های مستقیم در روز دوشنبه به راه اندازند و سنا را به برخورد با این مسئله وادار کنند. دوشنبه روزی است که بودجه دولت هم تمام می‌شود و این یعنی اگر کنگره و ترامپ مانع از این اقدام نشوند، دولت تعطیل می‌شود.

ما آنچه با خطر مواجه می‌شود را یادآوری می‌کنیم: یک اقتصاد ناقص، اما آشوب زده در آمریکا، طرحی اضطراری حاوی ۳۲۵ میلیارد دلار برای حفظ کسب و کار‌های کوچک و کارمندانشان، ۲۵ میلیارد دلار برای کمک به مستاجران جهت پرداخت اجاره بها، ۱۳ میلیارد دلار برای کمک‌های تغذیه‌ای بیشتر، ۶۹ میلیارد دلار برای واکسن‌ها و دیگر مایحتاج سلامت و درمان، ۱۲۰ میلیارد دلار برای تداوم و تقویت بیمه بیکاری ۱۴ میلیون آمریکایی بیکار و بسیاری موارد دیگر.

در انتهای این مطلب آمده است: ما همچنین به همه یادآور می‌شویم که چه کسی در نهایت مسئول این بلاتکلیفی است و چه کسی می‌تواند با ضربه یک خودکار به آن پایان دهد. این طرح را امضا کن، آقای رئیس جمهور. هیچ وقتی برای بازی‌های بیشتر باقی نیست.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *