پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

آیا میتوانیم با قیمت مناسب کسب و کار خود را آنلاین کنیم؟

يکشنبه ۷ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۲۱
کد مطلب: 749522
آیا میتوانیم با قیمت مناسب کسب و کار خود را آنلاین کنیم؟
امروزه با همه گیر شدن اینترنت و پیشرفت تکنولوژی ، فرصت بسیار خوبی برای صاحبان مشاغل به وجود آمده است تا شیوه های قدیمی کسب و کار خود را کنار بگذارند و از شیوه های نوین بهره ببرند. یکی از اقداماتی که می توان در جهت به روز کردن کسب و کار های خود انجام داد طراحی سایت و اپلیکیشن می باشد.

با توجه به پیشرفت فضای مجازی ، افراد به سادگی با بهره گیری از اینترنت و گوشی های هوشمند ، کار های روزمره خود از قبیل خرید پوشاک و مواد غذایی ، ثبت نام کلاس های آموزشی ، مشاوره های تحصیلی ، پزشکی و ... را به مراتب راحت تر از قبل انجام می دهند.   همین موضوع باعث شده است تا صاحبان مشاغل به این فکر بیفتند که با طراحی وب سایت کسب و کار خود را رونق دهند. طراحی سایت به افراد این امکان را می دهد که خدمات و محصولات خود را در معرض نمایش بگذارند و آن ها را به فروش برسانند .

4  عامل مؤثر در تعیین قیمت طراحی سایت


برای ورود به عرصه ی طراحی سایت و دیجیتالی کردن کسب و کار ، مهم ترین مسئله برآورد هزینه ی طراحی سایت متناسب با نوع کسب و کار و انتظارات افراد از سایت، می باشد. یکی مهم ترین دغدغه های کاربران برای طراحی سایت این است ذهنیت درستی نسبت به جزئیات قیمت طراحی وب سایت خود ندارند. احتمالا شما هم این سوال برایتان پیش آمده که "آیا می توان فهمید دقیقا کدام قابلیت به درد کسب و کار من می خورد و آن قابلیت چه قیمتی دارد؟" در ادامه سعی می کنیم اطلاعاتی برای یافتن پاسخ این سوال در اختیارتان بگذاریم. مهم ترین عوامل تاثیرگذار بر قیمت هزینه طراحی سایت عبارت اند از:

استفاده از قالب های آماده یا اختصاصی
یکی از عوامل مهمی که روی قیمت طراحی سایت شما تاثیر بسیار زیادی  دارد ، استفاده از CMS های آماده یا اختصاصی است.   CMS یا همان  content management system ، سیستم مدیریت محتوا می باشد که به وسیله آن می توان مدیریت وب سایت را برعهده گرفت ، صفحات جدید اضافه و یا حذف کرد. از انواع CMS  ها می توان به دروپال ، جوملا و وردپرس اشاره کرد. در حال حاضر سیستم مدیریت محتوای وردپرس معروف ترین و محبوب ترین CMS  آماده است . وردپرس علیرغم این که نیاز های شما را تا حد بسیار زیادی برطرف می کند ، هزینه بسیار کمی نسبت به CMS  های اختصاصی دارد . شما می توانید با طراحی سایت وردپرس قابلیت های بسیار زیادی را با صرف هزینه کمتر در اختیار داشته باشید. اما در صورتی که امکانات خاصی مانند قابلیت تماس صوتی و تصویری داشته باشید می توانید به سراغ CMSهای اختصاصی بروید که طبیعتا هزینه ی بالاتری را هم می طلبد.

طراحی رابط کاربری و تجربه کاربری (UI/UX)
عامل بعدی که تعیین کننده قیمت طراحی شما می باشد، طراحی رابط کاربری و طراحی تجربه کاربری یا UI/UX (User Interface/User Experience) می باشد. ظاهر وب سایت شما همان چیزی است که کاربران با آن ارتباط برقرار می کنند. هر چیزی که در سایت ها مشاهده می کنید مانند تصاویر، دکمه ها، جداول، ویدئو ها و ... به طراحی رابط کاربری مربوط می شود . طراحی تجربه کاربری زمانی که کاربران از سایت شما استفاده می کنند معنا پیدا می کند. در واقع هدف از تجربه کاربری همان ایجاد حس و حال و تجربه خوب در کاربران به هنگام استفاده از سایت می باشد. بنابراین اگر تجربه ی کاربری به خوبی پیاده سازی شود، کاربر وقت بیشتری در سایت می گذراند و این باعث رشد و ارتقای رتبه ی سایت شما به نسب رقبا خواهد شد. بنابراین مسلما هر چه جزئیات طراحی در سایت شما بیش تر باشد، هزینه طراحی سایت شما افزایش پیدا می کند.

نوع کسب و کار شما
     مهم ترین عامل مؤثر در طراحی سایت ، نوع کسب و کار شما می باشد . همان طور که می دانید سایت ها با توجه به نیاز شما طراحی و قیمت گذاری می شوند.  برای مثال در طراحی فروشگاه اینترنتی ،  قابلیت فروش آنلاین محصولات به سایت افزوده شده است. با داشتن فروشگاه مجازی می توانید به راحتی و در هر ساعت از شبانه روز محصولات خود را بدون واسطه و هزینه های جانبی به فروش برسانید.  سیستم درگاه پرداخت ، قابلیت مقایسه محصولات ، دیدگاه مشتریان و... قابلیت هایی هستند که در طراحی فروشگاه اینترنتی به کار گرفته می شوند. در مقایسه با سایت فروشگاهی ، سایت های شرکتی را در نظر بگیرید. هدف اصلی از طراحی سایت شرکتی ،  معرفی شرکت و خدمات آن می باشد. در نتیجه مسلم است که هزینه طراحی سایت شرکتی با هزینه طراحی فروشگاه اینترنتی کاملا متفاوت است .

سئو و بهینه سازی سایت
هدف سئو یا بهینه سازی سایت بهبود رتبه ی سایت شما می باشد، طبیعتا زمانی که سایت شما در صفحه ی اول و در بین رتبه های برتر گوگل قرار گیرد شانس کلیک بیشتری خواهد داشت و اگر خدمات خوب و متمایزی در سایتتان ارائه دهید، مشتری هایتان روز به روز افزایش خواهد یافت و این یعنی سود بیشتر؛ با این حساب طراحی سایت بهینه و متناسب با اصول سئو، میزان قیمت طراحی سایت شما را افزایش می دهد.

هزینه طراحی سایت های سئو شده با توجه به میزان کاری که روی آن ها انجام می شود نسبتا بالاست . اما این نکته را در نظر داشته باشید که میزان درآمد و بازگشت سرمایه ی سئو سایت بسیار بیشتر از هزینه اولیه آن است.

علاوه بر موارد ذکر شده عوامل دیگری مانند نوع دامنه ( .ir و .com ) ، تعداد صفحات مدنظر برای طراحی، امکان ایجاد فرم و ... نیز در تعیین هزینه طراحی سایت ها تاثیرگذارند.  پس قبل از این که برای طراحی سایت اقدام کنید بهتر است تا تحلیل مناسبی از قیمت طراحی سایت داشته باشید .شرکت نرم افزاری ویستا با داشتن تیمی مجرب ، آماده خدمت رسانی در زمینه طراحی سایت ، طراحی اپلیکیشن ، سئو و بهینه سازی سایت و نرم افزار های تحت وب نظیر نرم افزار انبارداری و نرم افزار حسابداری آنلاین به شما مشتریان گرامی می باشد. در صورت درخواست مشاوره و ثبت سفارش خود می توانید با شماره های 021-88551470 و 09128756745 تماس حاصل نمایید.
برچسب ها: رپورتاژ
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *