پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

آیا انفجار نشویل آغاز تحولاتی بزرگ در آمریکاست؟

يکشنبه ۷ دی ۱۳۹۹ ساعت ۰۸:۵۶
کد مطلب: 749500
انفجار نشویل را می توان از زوایه ادعاهای دونالد ترامپ درباره روزهای باقیمانده تا تحلیف جو بایدن نیز نگریست.
آیا انفجار نشویل آغاز تحولاتی بزرگ در آمریکاست؟
به گزارش جهان نيوز به نقل از میزان، انفجار در «نشویل» ایالت «تنسی» آمریکا  اگرچه بر اساس گزارش‌های پخش شده، مهیب بوده، اما نکته قابل توجه در این انفجار بی تفاوتی «دونالد ترامپ»، رییس جمهور این کشور نسبت به آن است.
 
گمانه زنی‌ها بر این اساس پیش می‌رود که احتمالا در انفجاری که در شهر نشویل رخ داده و هنوز هم فرد یا گروهی آن را بر عهده نگرفته است، برنامه و هدفی دنبال می‌شود.
 
بر اساس اطلاعات موجود از شهر نشویل، این شهر یک شهر کوچک در یک ایالت کوچک است که از نظر سیاسی و اقتصادی نیز اهمیت خاصی ندارد.
 
انفجار به گونه‌ای طراحی شده بود که موجب مرگ شهروندان نشود اما گفته می‌شود که حجم مواد منفجره بی‌سابقه بوده است.
 
عده‌ای انفجار در نشویل را به هواداران ترامپ مرتبط می‌دانند و عده‌ای دیگر معتقدند که مخالفان او عامل انفجار هستند.
 
در این میان باید با توجه به این دو نظر، دید که کدام یک از طرفین از انفجار سود می‌برند؟ ترامپ یا بایدن؟
 
در روزهای گذشته گزارش‌هایی منتشر شد که خبر از اعمال حکومت نظامی در آستانه برگزاری مراسم انتقال قدرت در تاریخ ۲۰ ژانویه (۳۰ دی) می‌داد.
 
رسانه‌های آمریکایی بر روی برقراری حکومت نظامی مانور داده و آن را به ترامپ نسبت دادند؛ رییس جمهور آمریکا نیز چنین اخباری را کذب و دروغ خواند.
 
اگر کمی به عقب بازگردیم، در تیر ماه گذشته انفجار در ناو هواپیمابر «یو اس اس بونهوم ریچارد» در منطقه «سن دیه گو» هنوز در ابهام است و از آن زمان تاکنون مسئولان آمریکا به ویژه پنتاگون علت انفجار را اعلام نکرده‌اند در حالی که این انفجار درون یک ناو هواپیمابر ارتش آمریکا رخ داده است.
 
انفجار در شهر نشویل یک اقدام داخلی از سوی مخالفان یا موافقان ترامپ است.
 
در ماجرای انفجار نیز هیچیک از طرفین مسئولیت آن را بر عهده نخواهند گرفت و دولت و نظام حاکم آمریکا نیز به دنبال عاملان آن نخواهند بود.
 
همانگونه که گفته شد در این انفجار باید هر دو طرف ماجرا را زیر نظر داشت.
 
مخالفان دونالد ترامپ، رییس جمهور شکست خورده آمریکا و موافقان او که در طول برگزاری انتخابات ریاست جمهوری هر دو خود را تسلیح کرده‌اند، در مظان اتهام هستند.
 
دسترسی به سلاح و مهمات جنگی در آمریکا کار ساده‌ای است و فرآیند پیچیده و غیر ممکنی ندارد؛ بسیار ساده می‌توان به سلاح و مهمات و مواد منفجره دست یافت.
 
فروش خرید سلاح از سوی مردم آمریکا در مدت زمان برگزاری انتخابات تاکنون بسیار افزایش یافته است.
 
در این میان طرفداران ترامپ به خاطر خوی و خصلتی که او دارد، به مانند او افراطی و نژاد پرست هستند.
 
ترامپ نمی‌خواهد بپذیرد که شکست خورده و باید کاخ سفید را واگذار کند، برای آنکه شکست را نپذیرد و طرف مقابل را با چالش روبرو کند، نیازمند اتفاقات و ناآرامی‌هایی است که بتواند از آن برای خود کلاهی بدوزد.
 
ضمن آنکه با شکل دادن به ناامنی‌هایی مانند انفجار در نشویل، القا می‌کند که عامل انفجارها مخالفان او هستند و برای آن که از ادامه چنین انفجارهایی جلوگیری شود باید شرایط امنیتی در کشور حاکم شود.
 
در واقع می‌توان به گزارش‌هایی که در زمینه اعمال حکومت نظامی در آمریکا از سوی برخی رسانه‌های مخالف ترامپ منتشر شد، استناد کرد.
 
آیا ممکن است انفجار در نشویل آغاز رویارویی بین طرفداران و مخالفان ترامپ باشد؟
 
با توجه به رفتارهای ترامپ اگر تا زمان برگزاری مراسم واگذاری کاخ سفید به جو بایدن، باز هم انفجارهای دیگری در آمریکا رخ دهد، می‌توان به یقین رسید که پشت پرده این اقدامات هواداران ترامپ هستند که از او دستور می‌گیرند.
 
از ناامنی و بی‌ثباتی، جو بایدن سودی نمی‌برد؛ چرا که باعث می‌شود حتی در صورت به دست گرفتن قدرت در آمریکا، دولتی متزلزل و ضعیف را مستقر کند که با سلسله انفجارهایی مانند نشویل باید سپری کند.
 
ترامپ ذینفع انفجار نشویل است، اگرچه سعی خواهد کرد آن را به گردن رقیب خود و هواداران او بیندازد.
 
دونالد ترامپ، در تاریخ ۲۹ آذر ماه در توئیتی نوشت «طبق آمار شکست من در انتخابات غیرممکن است؛ اعتراضات بزرگی در واشنگتن دی سی، در روز ششم ژانویه (۱۷ دی ماه) در راه است؛ آنجا باشید و وحشی خواهیم بود.»
 
حال او در این موضع گیری بلوف می‌زند یا قرار است در آن روز اعتراضات بزرگی را شکل دهد و وحشیانه رفتار کند، نمی‌تواند بی‌ ارتباط با انفجاری که در نشویل رخ داد، باشد.
 
با کنار هم گذاشتن پازل‌هایی که ترامپ در جریان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از خود بجا گذاشته است، آمریکا آبستن اتفاقاتی است که می‌رود تا به یک جنگ داخلی کشیده شود مگر آنکه پیش از وقوع حوادث غیر قابل پیش بینی، نظام لیبرال سرمایه داری حاکم بر آمریکا راه حلی برای آن بیابد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *