جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۱

روسیه: جنگ روادید را آمریکا آغاز کرد

شنبه ۶ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۰۸
کد مطلب: 749429
سفارت روسیه در واشنگتن گفته منشأ مشکلات و موانع برای صدور روادید و کنسولگری میان دو کشور که به «جنگ روادید» معروف شده، آمریکاست.
روسیه: جنگ روادید را آمریکا آغاز کرد
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، به دنبال انتشار گزارش‌هایی در خصوص مشکلاتی که دیپلمات‌های آمریکایی برای ورود به روسیه پیدا کرده‌اند، سفارت روسیه در واشنگتن با انتشار پُستی در شبکه اجتماعی فیس‌بوک، آمریکا را منشأ و آغاز‌گر این مشکلات دانست.

به نوشته خبر‌گزاری «تاس»، سفارت روسیه در واشنگتن در پست فیس‌بوکی خود نوشت: «ما می‌خواهیم یک بار دیگر یاد‌آوری کنیم که مسئولیت ایجاد این "بن بست" کاملاً بر عهده طرف آمریکایی است».

سفارت روسیه در ادامه عنوان کرد: «آمریکا بود که آغازگر در‌گیری‌های موسوم به "جنگ روادید" شد که [به واسطه آن] تبادل ویزای شخصی را تحمیل کرد؛ یعنی هیئت نمایندگان خارجی روسیه تنها زمانی اجازه ورود به آمریکا را پیدا کردند که ویزا برای کارکنان آمریکایی صادر شد.»

سفارت روسیه در واشنگتن به مقاله منتشر شده در روزنامه واشنگتن پست در روز جمعه اشاره کرد و گفت مؤلفان این مقاله بار دیگر خوانندگان خود را گمراه کردند و به دنبال مقصر دانستن روسیه در مسائل کنسولگری و روادید هستند.

سفارت روسیه همچنین توضیح داد که مسکو برای صدور روادید به دیپلمات‌ها و دیگر هیئت‌های نمایندگی آمریکا خودداری نکرده است؛ زیرا منفعتی در این اقدام نداشته است.

در بیانیه سفارتخانه روسیه آمده است: «ما دقیقاً به طور متقابل عمل کردیم؛ تعداد ویزاهایی که برای مقامات آمریکایی صادر می‌کنیم با تعداد ویزاهایی که کارمندان روسی در آمریکا دریافت می‌کنند مطابقت دارد.»

در ادامه نیز آمده است: «ما بار‌ها از واشنگتن خواستیم که روابط [دو طرف] را از لحاظ مسائل کنسولگری و روادید عادی کند.»

روابط میان مسکو و واشنگتن در ماههای اخیر در خصوص طیفی از مسائل با تنش همراه بوده است که از آن میان می‌توان به اتهامات مقام های آمریکایی به روسیه درباره مداخله در فرایند انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا اشاره کرد.

در یکی از جدیدترین موارد، ایالات متحده مدعی شده است که روسیه در پشت حملات اخیر به سازمان‌های مهم دولتی آمریکا بوده است که روسیه تمامی این اتهامات را بی‌اساس خوانده است.

در پی تشدید تنش‌ها میان مسکو و واشنگتن در خصوص اتهام زنی آمریکا به روسیه درباره حملات سایبری به سازمان‌های دولتی آمریکا، واشنگتن از تصمیم برای تطعیلی دو کنسولگری باقیمانده خود در روسیه خبر داد
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *