کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

جزئیات اصلاح بودجه از زبان حاجی دلیگانی

5 دی 1399 ساعت 23:20

دولت برای اصلاحات اساسی لایحه بودجه 1400 قبل از تصویب کلیات این لایحه در کمیسیون تلفیق، توضیحاتی درباره بدقولی دولت در زمینه اصلاح لایحه بودجه 99 در مجلس دهم ارائه داد.


به گزارش جهان نیوز به نقل از فارس، حسینعلی حاجی دلیگانی عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی درباره جزئیات حضور اعضای دولت در جلسات این کمیسیون در بررسی کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۰ گفت: هفته آینده نمایندگان دولت برای توافق و تصویب کلیات بودجه ۱۴۰۰ به کمیسیون تلفیق خواهند آمد. احتمالا درخواست نمایندگان دولت این خواهد بود که مجلس کلیات بودجه را تصویب کند و بعد از آن هر تغییری که در منابع و مصارف بودجه مدنظر دارد، اعمال کند.

وی ادامه داد: هر اصلاح و تغییری در بودجه که بناست توافق مجلس و دولت را در پی داشته باشد، باید قبل از تصمیم‌گیری و رای‌گیری راجع به کلیات بودجه، تنظیم و به امضاء طرفین برسد.

این موضوع را بنده روز گذشته در کمیسیون تلفیق متذکر شدم و اکثریت اعضاء تلفیق هم استقبال کردند.بنابراین تغییرات مدنظر نمایندگان مجلس در منابع و مصارف بودجه ۱۴۰۰ که دارای اشکالات اساسی است، قبل رای‌گیری کلیات بودجه باید مکتوب شود و به امضاء نمایندگان دولت و هیئت رئیسه کمیسیون تلفیق برسد و بعد از آن کلیات به رای گذاشته شود.

حاجی دلیگانی ضمن اشاره به نحوه تصویب کلیات لایحه بودجه ۱۳۹۹ گفت: سال گذشته و در جریان بررسی بودجه سال ۱۳۹۹ بنده شاهد بودم که کمیسیون تلفیق وقت، قصد رد کلیات بودجه را داشت. در آن زمان نمایندگان دولت به هر دری زدند تا کمیسیون تلفیق کلیات را رد نکند. در همین راستا، قول‌ها و وعده‌های بسیاری را هم دادند. درنهایت نمایندگان دولت گفتند شما کلیات را رد نکنید و بعد از تصویب هرگونه تغییری که خواستید را در بودجه انجام دهید.

وی اضافه کرد: به یاد دارم نمایندگان دولت به نحوی صحبت کردند که اگر کل منابع و مصارف لایحه بودجه توسط اعضاء تلفیق تغییر کند، دولت حرفی ندارد و موافق است. این وعده‌ها را قبل از تصویب کلیات دادند. اما بعد از اینکه کلیات تصویب شد، شاهد بودیم کوچکترین تعامل و نرمشی از طرف نمایندگان دولت در اصلاح تبصره‌ها و اجزای بودجه به عمل نیامد. چراکه خیالشان راحت شده بود که کلیات رای آورده است.

حاجی دلیگانی در پایان تصریح کرد: بنابراین مجلس و کمیسیون تلفیق فعلی هم اگر می‌خواهد توسط دولت دور نخورد لازمش این است که هر ایرادی به بودجه دارد قبل از به رای گذاشتن کلیات، آن ایرادها را اصلاح و به سرانجام رساند. بنابراین باید جزئیات اصلاحی را در بحث منابع و مصارفی بودجه بنویسند و بر اساس نقطه نظرات دو طرف، صورت جلسه و امضاء شود.


کد مطلب: 749352

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/749352/جزئیات-اصلاح-بودجه-زبان-حاجی-دلیگانی

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com