جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۱

انهدام کاروان نظامی آمریکایی‌ها در عراق

جمعه ۵ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۲۰
کد مطلب: 749322
منابع خبری از انهدام یک کاروان متعلق به نظامیان تروریست آمریکا در جنوب عراق خبر دادند.
انهدام کاروان نظامی آمریکایی‌ها در عراق
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، این کاروان حامل تجهیزات لجستیک آمریکا بوده، در در منطقه «السماوه» در استان المثنی واقع در جنوب عراق، منهدم شده است.

در همین ارتباط، یک منبع امنیتی به شبکه خبری السومریه گفت که این حادثه به خاطر انفجار یک بسته انفجاری بوده که در مسیر بین‌المللی السماوه کار گذاشته شده بود.

وی که نخواست نامش فاش شود، خبر داد که «این انفجار کشته و زخمی در پی نداشته است، ولی باعث آسیب خودروهای این کاروان شده است.

منابع عراقی ۲۰ آذر ماه نیز اعلام کردند که یک کاروان ائتلاف آمریکایی که از کویت راهی مرکز عراق بود در منطقه «السماوه» در المثنی هدف حمله انفجار قرار گرفت.

به گفته این منابع، دو کامیون ائتلاف آمریکایی در جاده السماوه صدمه دیده و از کار افتادند. گروه «قاصم الجبارین» نیز مسئولیت این انفجار را بر عهده گرفت. برخی منابع داخلی عراق نیز گفتند که انفجارها از طریق بمب کنار جاده‌ای صورت گرفت.

«جینی کارینیان» فرمانده نیروهای ائتلاف ناتو در عراق اخیرا در همایشی که از طریق ویدیو کنفرانس برگزار شد، گفته بود که نیروهای این ائتلاف شاید به بهانه «فعال‌سازی برنامه اصلاحاتی و نظام دفاعی و امنیتی» پنج سال دیگر در عراق بماند.

در همین حال گروه «اصحاب الکهف» نیز اعلام کرد که در صورت ناتوانی دولت بغداد در استفاده از فرصت اهدایی گروه‌های مقاومت برای بیرون راندن نیروهای آمریکایی، حملات بیشتری را به پایگاههای آمریکایی در الظفره تا عین الاسد و الحریر انجام خواهد داد.
برچسب ها: آمریکا عراق
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
کاروان لجستیک نظامیان آمریکایی در جنوب عراق منهدم شد