جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۲
۲۳

لاریجانی: پیوستن به FATF به زیان کشور است

جمعه ۵ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۴۹
کد مطلب: 749313
تحلیلگر مسائل راهبردی با بیان این که پیوستن به FATF تأثیری در رفع تحریم‌ها ندارد و صد در صد به زیان کشورمان است گفت: اگر بناست ما به این ساز و کارها عمل کنیم خیلی ابلهانه است.
لاریجانی: پیوستن به FATF به زیان کشور است
به گزارش جهان نيوز به نقل ازتسنیم، محمد جواد لاریجانی موضوع خرید واکسن کرونا به ویژه واکسن‌های تولیدی در امریکا را طرحی برای به زانو درآوردن کشورمان دانست و گفت: این مساله، یکی از برنامه‌های اتاق فرماندهی امریکا علیه جمهوری اسلامی ایران است.

وی افزود: تلقین می‌کنند که واکسن غیرامریکایی نزنید، واکسن بخرید و حتماً هم واکسن فایزر یا مادرنا باشد درحالی که باید بابت خرید آن دلار بپردازیم و، چون امریکایی‌ها قبول نمی‌کنند پس می‌گویند باید زانو بزنیم و کرنش کنیم تا به ما چندتا واکسن عرضه کنند.

رئیس پژوهشگاه دانش‌های بنیادی گفت: این در حالی است که واکسن‌های تولیدی متخصصان ایرانی از نظر علمی چیزی کم ندارد و علمای پزشکی خودمان بر تولید آن نظارت می‌کنند.

 لاریجانی با تاکید بر این که واکسن‌های داخلی ضدکرونا هیچ کاستی ندارد اعلام آمادگی کرد که با آغاز تزریق این واکسن، جز نخستین کسانی باشد که آن را تزریق کند.
وی، تولید واکسن کرونا در داخل را دارای منطق و دستاوردی ملی دانست و افزود: البته واکسن‌هایی هم که در امریکا و کشورهای دیگر تولید شده هنوز به دست مردم نرسیده است و صرفاً طیف خاصی آن را تزریق می‌کنند پس طرح موضوع خرید واکسن، فضاسازی تبلیغاتی است.

لاریجانی گفت: البته ممکن است این واکسن را از کشورهایی که در اختیار ما می‌گذارند مانند چین و حتی از امریکا اگر ممکن باشد بخریم، اما باید دانست که حمل و انتقال واکسن وایزر به ایران در درجه حرارت منهای ۷۰ درجه ممکن است.

وی افزود: چنین کاری حتی در داخل امریکا هم با مشکل مواجه است با این حال چطور می‌خواهند آن را به ایران بیاورند و در چه سطحی می‌خواهند آن را به میلیون‌ها نفر تزریق کنند؟

این تحلیگر ارشد مسائل راهبردی، طرح این مساله را اقدامی تبلیغاتی برای تضعیف روحیه ملت ایران دانست و تاکید کرد: مسلماً ما به واکسن آنان وابسته نیستیم و خودمان تولید می‌کنیم.

پیوستن به fatf صد در صد زیان آور است

تحلیلگر ارشد مسائل راهبردی تأکید کرد: پیوستن به اف‌ای تی اف تأثیری در رفع تحریم‌ها ندارد و صد در صد به زیان کشورمان است.

محمدجواد لاریجانی گفت: اکنون در دنیا، کشورهای عضو اف‌ای تی اف، بزرگترین حامیان تروریسم هستند؛ به عنوان نمونه، عربستان به عنوان عضو اف‌ای تی اف، آیا از نظر بودجه‌ای که برای حمایت از داعش هزینه کرد، رکورددار نیست؟

وی افزود: آیا فرانسه یا امریکا در حمایت همه جانبه از گروهک منافقین و دیگر گروه‌های تروریستی رکورددار نیستند؟
لاریجانی گفت: پس، اف‌ای تی اف، ساز و کار مسخره‌ای است که ایجاد کردند تا روی دیگران پیاده کنند.

این تحلیگر مسائل سیاسی تصریح کرد: اگر بناست ما به این ساز و کارها عمل کنیم خیلی ابلهانه است، اما اگر بناست عمل نکنیم و برخی بگویند تنها عضو می‌شویم، اما عمل نمی‌کنیم، چیز بدی نیست.

وی افزود: می‌گویند ما عضو fatf می‌شویم و تمام تراکنش‌های مالی را که آنان بخواهند گزارش می‌دهیم؛ اگر می‌خواهید به این شکل بچه خوبی باشید پیوستن به اف‌ای تی اف، صد در صد به زیان ماست و هیچ تأثیری هم بر رفع تحریم‌ها ندارد.

لاریجانی در پاسخ به این ادعا که به علت نپیوستن به اف‌ای تی اف از خرید واکسن کرونا محروم شدیم تأکید کرد: این به علت تحریم هاست تحریم‌هایی که خودشان علیه ما اعمال کردند و اگر اف‌ای تی اف هم مطرح نباشد، بهانه دیگری می‌آورند.

وی، اف‌ای تی اف را ساز و کاری بسیار بیمار دانست و تصریح کرد: اگر کسی می‌خواهد نامردی کند و نظرش این است که عضو شویم، اما هیچ اطلاعاتی هم ندهیم، مثل کاری که امریکایی‌ها یا اروپایی‌ها می‌کنند یعنی عهد کنیم و پایش نایستیم پس چنین پیوستنی، چه کاری است؟ ما که چنین کاری نمی‌خواهیم کنیم.

این تحلیگر مسائل راهبردی گفت: اعضای اف‌ای تی اف به ضوابط این ساز و کار، عمل نمی‌کنند و سردمداران گروه اقدام مالی، هیچ یک از فعالیت هایشان را گزارش نمی‌دهند.

لاریجانی این پرسش را مطرح کرد که امریکایی‌ها می‌گویند ۷ تریلیون دلار برای منطقه غرب آسیا هزینه کردند؛ عمده این هزینه‌ها برای کشتن مردم منطقه بود این پول‌ها از کجا آمد؟ یا پول کشتار ملت یمن از کجا تأمین می‌شود؟

وی افزود: همه کشورهایی که در کشتار ملت یمن دخیل هستند اعم از سعودی ها، امریکایی‌ها، فرانسوی‌ها یا انگلیسی ها، همه عضو اف‌ای تی اف و رکورد دار حمایت از تروریسم اند.

این صاحبنظر ارشد مسائل بین الملل تصریح کرد: پس خیلی بد است که ما پیوستن به اف‌ای تی اف را مطرح می‌کنیم؛ اگر بحث کردن در این باره، تنها به عنوان ژست دیپلماتیک باشد، حرفی ندارم، اما دیدم که برخی از ته دل در این باره صحبت می‌کنند که این خیلی اشتباه است و معلوم می‌شود که موضوع را بد فهمیدند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


به زیان کشور است؟!!!
Romania
از ۱۹۰ کشور ۱۸۸ کشور به این پیوستند فقط ایران و کره شمالی هنوز نپیوستند چه جور هست که همه دنیا اشتباه میکنند فقط ما درست فکر میکنیم ؟؟؟!!!
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
همه دنيا سلطه استكبار امريكا را ذليلانه پذيرفته اند حتي اروپايي ها
در كل دنيا فقط ايران است كه باجانفشاني شهدا و صبر و استقامت مردم تا كنون مقاومت كرده اند و زير بار زورگويان مستكبر نرفته اند . .ض
Romania
روزانه ۵۰۰ نفر از هموطنان ما جان خودشان را به خاطر واکسن و دارو از دست می دهند . به خاطر این ۵۰۰ نفر ۲۰۰۰ نفر دیگر گرفتار و عزادار و ... می شوند . به نظر شما اصلا مهم نیست ؟
مجید
Iran, Islamic Republic of
بهتون آدرس اشتباه دادن.
اگه با واکسن و داروی غربی ها مشکل حل می شد، خودشون اینقدر تلفات کرونا نداشتند.
اف ای تی اف برای نقطه زنی راه های دور زدن تحریم هاست. به حرف های غربزده ها توجه نکنید.
....
علی
Iran, Islamic Republic of
شما بگید‌چیکار‌‌کنیم‌که به‌نفع‌کشور‌و‌مردم‌باشه‌ما همون‌کار‌را‌انجام‌بدیم. .
Iran, Islamic Republic of
پیوستن به برجام به زیان کشور است
مرصاد
Denmark
اصرار لیبرالها و اصلاح طلبان، برای پیوستن به FATF ، برای چیست؟!!
Iran, Islamic Republic of
ایشون درست می فرمایند .
Iran, Islamic Republic of
تو رو خدا یکی به من بگه بلاخره fatf خوبه يا بده.اصولگرایان میگن به زیان مملکته اصلاحطلبان میگن به صلاح مملکته .حالا پیدا کنیم پرتغال فروش را???????????????????????????????????????...
Iran, Islamic Republic of
حداقل یه نگاهی بینداز و ببین چند کشور به اف ای تی اف نپیوسته اند. .
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
FATF اونها با مال ما فرق مي كنه مفادش متفاوت هست اين خبيث ها براي هر كشور دستورالعمل جداگانه تدوين مي كنند . .
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
.....
ربیعی
Iran, Islamic Republic of
اگر شما تمام نظرات بدون توهین را بی‌طرفانه به نمایش بگذارید معلوم میشود که دموکراسی در این شبکه خبری انجام می‌شود وسلام ؟؟؟؟؟
مگر اینکه شما طرفدار ملت ایران نباشید ؟؟
من در نوجوانی در صف نبرد با دشمن کشورم رفتم ایثارگر و جانباز هم هستم به خاطر هیچ جبهه سیاسی خاصی به جنگ نرفتم الا برای دفاع از ناموس و وطن خود !!!!
ولی حالا شما چه کارها که نمیکنید به خاطر یک مشت دلار!!!!!
رضا
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
روحانی در مذاکره، توافق هسته ای و برجام شکست خورده است.
ظریف در مذاکره، توافق هسته ای و برجام شکست خورده است.
United States
بگذارید این چند هفته ی ترامپ هم به سلامت بگذرد، بعد میفهمید که به صلاح کشور هست یا نه!!!!
لادن
United States
پولشویی و انتقال پول های اختلاصی بدون FATF راحت صورت میگیرد .
محرم
Iran, Islamic Republic of
موافقم ...
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
مخالفم !!!
چرا ؟ چون اگر هم اين توافق نامه امضا بشود د هم گره ايي از مشكلات ارزي و اقتصادي ما باز نمي كند هيچ بلكه مشكلات پيچيده ديگري هم به كشور ما تحميل مي كند .
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
اگر اين سخن شما درست باشد اصلاح طلبان بايد كاملا"‌مخالف تصويب برجام باشند و نه موافق آن !!!!!
در حاليكه FATF هدفش جلوگيري از كمك رساني به گروه هاي آزاديبخش و مبارز ضد استكباري مثل حزب الله و حماس و ... است