جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰
۱

تحولات و وقایع مهم جهان در سال ۲۰۲۰

جمعه ۵ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۴۰
کد مطلب: 749307
جهان در سال ۲۰۲۰ میلادی وقایع و اتفاقات متعددی را به خود دیده است.
تحولات و وقایع مهم جهان در سال ۲۰۲۰
به گزارش جهان نيوز به نقل از میزان، عجیب نیست که برجسته‌ترین اتفاقی که در سال ۲۰۲۰ رخ داد، بیماری همه گیر کووید-۱۹ است.
 
به گزارش «سیتی نیوز»، بیش از یک میلیون نفر در این بیماری همه گیر جان خود را از دست دادند، قیمت نفت کاهش یافت و اعتراضات، خیابان‌ها را فرا گرفت.
 
در همان زمان، به نظر می‌رسید که ۱۰ سال پیشرفت فناوری در چند ماه اتفاق افتاده است؛ حال واکسیناسیون با سرعت بالایی در برخی کشور‌ها در حال انجام است.
 
حال در زیر به فهرستی از مهم‌ترین حوادث بین الملل در سال ۲۰۲۰ اشاره خواهد شد:
 
آتش سوزی جنگل‌ها در استرالیا: رویترز میزان خسارات ناشی از آتش سوزی در سراسر استرالیا را ارزیابی کرد.
 
در واقع کل مناطق سوخته تا ماه مارس به ۱۸.۶ میلیون هکتار (۱۸۶ هزار کیلومتر مربع) رسید، که بزرگتر از کل مساحت کشوری مانند کوبا است.
 
شیوع گسترده ویروس کرونا: این ویروس نزدیک به ۸۰ میلیون نفر را در سراسر دنیا مبتلا کرده و منجر به مرگ بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر شده است.
 
سقوط شاخص‌های مالی: شیوع گسترده ویروس کرونا باعث سقوط شاخص‌های مالی و همچنین بروز مشکلات شدید اقتصادی در بسیاری از کشور‌های جهان شد.
 
یکی از عوامل این سقوط‌ ها کاهش شدید سفر‌های توریستی در سطح دنیاست.
 
قرنطینه و محدودیت‌های کرونایی: از احتکار دستمال گرفته تا محدودیت در اجتماعات، تاثیرهای فوری همه گیری ویروس کرونا بر محیط اطراف ما بوده است. 
 
افزایش بی سابقه بیکاری در آمریکا: پس از اعلام رسمی سازمان بهداشت جهانی مبنی بر شیوع جهانی ویروس کووید-۱۹ در ۱۱ مارس به عنوان یک بیماری همه گیر جهانی، آمار بیکاری در آمریکا خیلی زود به طور بی سابقه‌ای افزایش یافت.
 
تنها در طول یک ماه، ۲۲ میلیون نفر از مردم آمریکا مجبور به پر کردن فرم‌های مربوط به اعلام بیکاری شدند.
 
این تعداد از بیکاران تقریبا معادل کل جمعیت کشوری مانند شیلی و یا تایوان است.
 
منفی شدن قیمت نفت: در یک رویداد تاریخی دیگر، قیمت نفت برای نخستین بار در تاریخ منفی شد.
 
در ماه آوریل قیمت نفت به منفی ۳۷.۶۳ دلار رسید و شرکت‌های نفتی به جای فروش نفت مجبور بودند تا به خریداران پول هم پرداخت کنند.
 
اعتراضات در حمایت از زندگی سیاه پوستان: «نمی توانم نفس بکشم»؛ این چند کلمه شعله‌های دائمی جنبشی قابل توجه در تابستان امسال را برانگیخت؛ جنبش «زندگی سیاه پوستان اهمیت دارد»، پس از کشته شدن جورج فلوید در ۲۵ می‌ توسط پلیس آمریکا، مطالعات و گزارش‎های بیش از ۷ هزار و ۷۵۰ تظاهرات مرتبط با این جنبش را در مدت زمان سه ماه ثبت کرد.
 
کار کردن از منزل: شیوع گسترده ویروس کرونا در سطح جهان باعث تغییرات بسیاری در سبک زندگی مردم شد.
 
یکی از مهم‌ترین این تغییرات، کار کردن از منزل است که به برخی اصناف این اجازه را می‌داد تا کارمندانشان به جای حضور در محل کار، از منزلشان وظایف خود را انجام دهند.
 
تسلا، با ارزشترین خودروسازی: در ماه ژوئن، این خودروساز با ارزش‌ترین خودروساز جهان شد و از تویوتا، فولکس واگن و هوندا پیشی گرفت.
 
انفجار بیروت: در حالی که جهان با بلایای بیولوژیکی و طبیعی بی شماری روبرو بود، انفجاری مهلک بندر بیروت را لرزاند.
 
در این انفجار ۱۳۵ نفر جان خود را از دست دادند و زندگی بیش از ۳۰۵ هزار نفر از مردم بیروت تحت تاثیر قرار گرفت.
 
آتش سوزی‌های گسترده در آمریکا: سال ۲۰۲۰ فعال‌ترین سال ثبت شده برای آتش سوزی به ویژه در کالیفرنیا و اورگن بوده است.
 
در حالی که برخی از آتش سوزی‌ها در اثر وقایع طبیعی مانند صاعقه ایجاد می‌شوند، اکثریت قریب به اتفاق (۸۵-۹۰ درصد) به دلیل دلایل انسانی مانند سیگار‌های دور ریخته شده و بقایای آتش‌های روشن شده توسط انسان‌ها ایجاد می‌شوند.
 
انتخابات ریاست جمهوری آمریکا: برای انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا بیش از ۱۳ میلیارد دلار هزینه صرف شد که دو برابر هزینه‌های انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ این کشور است.
 
در نهایت با اعلام رسانه‌های آمریکا، جو بایدن نامزد دموکرات ریاست جمهوری موفق به کسب اکثریت آرای مردمی و الکترال کالج شد.
 
تلاش‌ها برای ساخت واکسن کرونا: شرکت‌های گوناگون از کشور‌های مختلف از زمان آغاز همه گیری ویروس کرونا، سعی در ساخت واکسنی برای مقابله با این ویروس داشتند.
 
حال برخی از این واکسن‌ها با طی مراحل آزمایشی وارد بازار شده اند که از آنها می‌توان به واکسن فایزر - بایونتک، مدرنا و اسپوتنیک وی، اشاره کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


محمود
Iran, Islamic Republic of
شهادت سردار سلیمانی در اول ۲۰۲۰ بود که به آن اشاره نشده!