جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

سه نامزد نهایی تصدی ریاست سیا

جمعه ۵ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۳۸
کد مطلب: 749306
فهرست افراد مدنظر بایدن برای تصدی مسئولیت ریاست سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) محدودتر شده است.
سه نامزد نهایی تصدی ریاست سیا
به گزارش جهان نيوز به نقل از باشگاه خبرنگاران،  اقدامات جو بایدن برای دوران گذار به پذیرش مسئولیت ادامه دارد. هنوز چند مسئولیت کلیدی در دولت بایدن باقی مانده است که او نامزد‌های مدنظرش برای تصدی این مسئولیت‌ها را اعلام نکرده است. یکی از این مسئولیت‌ها ریاست سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) است. اما امروز اعلام شد که فهرست افراد مدنظر بایدن برای این مسئولیت کلیدی، محدودتر شده است.

بعید است تا پس از تعطیلات کریسمس، نام فرد مدنظر بایدن برای پذیرش این مسئولیت نهایی شود. گفته می‌شود بایدن هنوز در حال بررسی و تعمق در خصوص این تصمیم است. در حال حاضر، فهرست بایدن برای فرد مناسب به منظور تصدی این مسئولیت به سه نفر محدود شده است.

دیوید کوهن نامزد شماره یک برای این مسئولیت است. او قبلا معاون سازمان سیا بوده است. فرد دیگر لیسا مونیکا است. او در دوران باراک اوباما رئیس جمهور سابق آمریکا، مشاور دولت در حوزه امنیت داخلی بود. گزینه سوم، دارِل بلاکِر است. او قبلا ریاست مرکز مبارزه با تروریسم را در سیا بر عهده داشت. او ریاست مرکز آموزش‌های سازمان سیا را نیز عهده دار بوده است.

نکته جالب توجه حذف مایک مورِل است که قبلا گفته می‌شد نامزد تصدی این مسئولیت در دولت بایدن است. او در دوران ریاست جمهوری اوباما، سرپرست سازمان سیا بود و به علت نقشی که در عملیات حملات با پهپاد‌ها و برنامه شکنجه سازمان سیا داشت، به شدت هدف انتقاد‌ها قرار گرفت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *