کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیسی: کرونا و معیشت مسئله محوری مردم است

5 دی 1399 ساعت 2:00

رئیس قوه قضاییه، کرونا و معیشت را مسئله محوری مردم کشور دانست و گفت: شیوع کرونا و همچنین مشکلات ناشی از این اتفاق بر روی کسب‌وکارها باعث گرفتاری امروز مردم کشور شده و باید مشکلات رفع شود و گره‌های آنان در این بخش باز شود.


به گزارش جهان نیوز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابراهیم رئیسی در آخرین برنامه سفر خود به خراسان شمالی به تشریح دستاوردها و مصوبات این سفر پرداخت و اظهار کرد: پیش‌ازاین سفر کارشناسان شرایط و وضعیت کاری دادگستری و سازمان‌های وابسته را بررسی کردند و با توجه به نیازهای ضروری دادگستری و سازمان‌های تابعه همچون پزشکی قانون اعتباری بالغ‌بر ۸۰ میلیارد تومان تخصیص داده شد.

وی افزود: بخشی از اعتبار تخصیص به حوزه قضایی خراسان شمالی از محل منابع استانی و بخش دیگری نیز از محل منابع قوه قضاییه تأمین می‌شود تا مشکلات ضروری استان در این بخش رفع شود.

رئیس قوه قضاییه همچنین با اشاره به دیدارهای انجام‌شده با فعالان مردمی و نخبگان و اقشار مختلف مردم خاطرنشان کرد: ازجمله مسائل مطرح‌شده در این جلسات موضوع مسکن در مرکز استان و شهرستان‌ها بوده که وضعیت ناتمام دارند و برخی نیز قریب به ۱۰ سال به طول انجامیده که نشان‌دهنده این است که دستگاه‌های مسئول تعهدات خود را انجام نداده‌اند.

وی تصریح کرد: مقرر شد تا دستگاه‌های اداری و اجرایی مربوطه، شرکت‌های مختلف و بانک‌ها در اجرای تعهدات خود تسریع کنند و تأکید می‌شود که دستگاه‌های اداری، دولتی، عمومی و خصوصی باید بر اجرای تعهد خود پایبند باشد.

رئیس دستگاه قضا همچنین ادامه داد: تعهد به مردم در بخش‌های مختلف به‌ویژه موضوع مسکن باید هر چه سریع‌تر اجرایی شود و دادگستری خراسان شمالی نیز برای انجام این تعهدات کمک می‌کند زیرا نمی‌توان از تعهدات به مسکن مردم گذشت.

وی ادامه داد: گره‌هایی در استان خراسان شمالی وجود دارد که گره‌گشایی آن در استان توسط مدیران میسر است و موضوعاتی همچون تحریم، تهدید یا مسائل خارجی در این امر تأثیرگذار نیست و نیازمند امکانات، فکر و تدبیر در داخل است تا این مشکلات حل شود.

رئیس قوه قضاییه در ادامه خاطرنشان کرد: حضور مدیری مصمم در منطقه‌ای باعث بروز اتفاقات جدی و مثبت شده که اختیار و محافظه‌کاری در آن مردم را دچار مشکلاتی کرده که نشان می‌دهد ترک فعل‌ها در برخی موارد نسبت به فعل انجام کار در این عرصه خسارت‌های بیشتری را ایجاد می‌کند.

وی تصریح کرد: برخی امور در زمان مدیریت افرادی به اجرا و اتمام نمی‌رسد که باعث می‌شود کار بر روی زمین بماند و ادامه پیدا نمی‌کند.

رئیسی همچنین در انتها دو مسئله محوری کنونی کشور را کرونا و معیشت مردم بیان کرد و گفت: شیوع کرونا و همچنین مشکلات ناشی از این اتفاق بر روی کسب‌وکارها باعث گرفتاری امروز مردم کشور که در این مسیر باید دنبال کرد تا آلام و مشکلات مردم رفع شود و گره‌های آنان در این بخش باز شود.


کد مطلب: 749295

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/749295/رئیسی-کرونا-معیشت-مسئله-محوری-مردم

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com