جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

منابع بودجه ۱۴۰۰ غیرقابل تحقق است

پنجشنبه ۴ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۳۳
کد مطلب: 749255
عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه گفت: بودجه سال ۱۴۰۰ ایرادات جدی دارد که باید طی جلسات متعدد مورد بررسی قرار گیرد.
منابع بودجه ۱۴۰۰ غیرقابل تحقق است
به گزارش جهان نيوز به نقل از مهر، سید مهدی فرشادان درباره لایحه بودجه سال ۱۴۰۰، اظهار داشت: بودجه‌ای که دولت به مجلس ارائه داده است، ابهامات زیادی از حیث تحقق منابع دارد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: این کمیسیون طی جلسات متعدد لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ را مورد بحث و بررسی قرار داد و کلیات آن در کمیسیون رأی آورد اما اینکه کمیسیون تلفیق و نمایندگان در صحن علنی چه تصمیمی درباره کلیات لایحه بودجه بگیرند، هنوز مشخص نیست.

وی ادامه داد: دولت در لایحه بودجه سال آینده بودجه خوبی را برای حوزه‌های مختلف در نظر گرفته و حتی توجه زیادی به حوزه حمایتی و معیشتی شده است، اما مشخص است که بسیاری از منابع بودجه سال ۱۴۰۰ قابل تحقق نیست.

عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه با این شرایط آیا کلیات لایحه بودجه در مجلس به تصویب می‌رسد یا خیر، گفت: تا زمانی که ابهامات تحقق منابع بودجه سال آینده رفع نشود، نمی‌توان درباره کلیات بودجه اظهار نظر کرد.

وی درباره وضعیت ارز در لایحه بودجه سال آینده، گفت: دولت، قیمت ارز را در لایحه بودجه سال آینده ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان در نظر گرفته است که ابهام جدی دارد. ما معتقدیم که تک‌نرخی کردن ارز اهمیت زیادی دارد و از این طریق بسیاری از مسائل، مشکلات و مفاسد حل و فصل می‌شود.

فرشادان تاکید کرد: لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ ایرادات جدی دارد و نیازمند آن است که طی جلسات کارشناسی و با زمان زیادی مورد بحث و بررسی قرار گیرد تا این ایرادات مرتفع شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *